Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå er det bare få uker igjen til termin! Er i fin-fin form. Lagt på meg 6 kg, sover godt om natta, har ennå ikke hatt halsbrann (rart i grunn, for det har jeg hatt i alle de andre sv.skapene).

MEN...jeg gruer veldig til fødselen :-(

Ikke til riene, det går helt greit men jeg gruer så fryktelig til utdrivningsfasen...(ikke så rart da, for jeg blir anspent og holder igjen, og det gjør det jo verre!)

Flere som misliker sterkt denne fasen av fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tenk at det kan være du opplever det anderledes denne gang! På min første og andre fødsel, var faktisk åpningsfasen den verste. På min tredje fødsel, så 'danset' og skravlet jeg meg frem til full åpning, men når pressriene satte igang så ble jeg superpysete! Jeg syns de var helsikes vonde! Denne gang har jeg lovt meg selv å ikke bli så pysete! Noe kommer til å gjøre vondt uansett, og med maks uflaks så kan det jo være at alt blir helsikes vondt fra den ene ende til den andre.... Æsj....., så skjønner deg godt jeg!

Skrevet

Gruer meg jeg også. Får nesten litt panikk hver gang jeg får noen kraftige kynnere. Har ikke gruet meg før nå, men det ER jo sykt vondt det vi skal igjennom, og jeg synes også det er verst i det babyen skal ut. Kjennes ut som det brenner der nede! 9 dager til termin, de to andre kom 7 dager før. Hurra....

Skrevet

jeg gruer meg også veldig. er første, så vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente meg. Er veldig pinglet når det kommer til smerte, og er det noe jeg VET kommer, er det nettopp masse smerte :(

Også ligger jeg på pasienthotellet i Trondheim å venter, og tenker.. blir ikke no bedre av det, tenke på alt som kan gå galt..

Men det jeg gruer meg mest til, er å måtte starte fødselen alene. (tar ca 3 timer for samboeren å komme seg hit når jeg ringer han). Kan ikke bare ting sette igang og bli ferdig..

Men gleder meg veldig til etterpå da, å få treffe det lille nurket :)

Har forresten termin 10.mai.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...