VinterSol+2 Skrevet 8. mai 2012 #26 Skrevet 8. mai 2012 Syns det ser ut som om du har tenkt påmslt og mere til, jeg Babycall og brystpumpe er to av de tingene jeg helst vil ha i hus tidlig. Og bleiebøtte er skikkelig skikkelig unødvendig. Hehe. Hilsen fjerdegangsgravid.
3 små skatter Skrevet 9. mai 2012 #27 Skrevet 9. mai 2012 Kom over denne: http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article471836.ece
bomsa Skrevet 9. mai 2012 #28 Skrevet 9. mai 2012 Bor man i blokk er det ikke dumt med bleiebøtte....
b77h Skrevet 9. mai 2012 #30 Skrevet 9. mai 2012 Her måtte mannen ut å kjøpe brystpumpe i all hast, ja ;-) Ammepute tenkte jeg også jeg kunne klare meg uten, styrte m en gammel pute i starten - men himmel for en forskjell m en bra ammepute! super investering. ull/silke er kjempebra. men brukte ikke strømpebukse i starten (tross det var vinterbarn). så mye enklere m løse bukser og sokker. er jo av og på hele tiden... smekker kan være supert i starten hvis du har et supergulpebarn (som jeg hadde) - kan spare deg for en del klesskift. ang seng i stue og lekegrind; vi kjøpte den typen hvor det er dør til - og det var så supert når hun skulle bruke den. Da kunne hun gå inn og ut litt selv - uten å bli puttet oppi. Purelan kan være ok for såre pupper - men det lureste og beste er å smøre på brystmelk når du har ammet og så lufttørke FØR du har på klær. Fungerer jo best hjemme da ;-) Bleiebøtte syns vi var praktisk - frem til bæsjebleiene virkelig begynner å lukte ille (m vanlig mat). Men vi bruker den fortsatt til tissebleier - og det er ikke noe problem m varmekabler m den vi har. Pose til bilsete er lurt ja - det fikk vi litt for sent sist gang. veldig praktisk om vinteren!
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 10. mai 2012 #31 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har brukt mye talkum! I alt av skrukker etter bad (under hakene, armene, navlen, mellom tærene, bak ørene) og i rompa etter hvert bleieskift. Har ALDRI hatt bleieutslett eller våteksem i skrukkene hørtes voldsomt ut da.. Fint at det ikke har blitt noe altså, men har aldri hatt problem med det.. Var ør litte grann sår å rød i lysken eller rompa ett par ganger brukte bare POTETMEL, gammelt kjerringråd dom funker fett;)
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 10. mai 2012 #32 Skrevet 10. mai 2012 Bruk vogna om dagen, trenger ikke kjøp ekstra seng til det, viss du ikke ønsker vugge om dagen da;) pute trenger de ikke på lenge, tror jeg begynte med det når sønnen min var godt over året og da kun ei tynn tynn dunn pute;) Ellers er jeg veldig glad i bleie bøtta;) i stede for ammepute kan du bruke en vanlig hode pute;)
Førstegangsmini Skrevet 12. mai 2012 #33 Skrevet 12. mai 2012 Hva er forskjell på vognpose og sovepose?
Førstegangsmini Skrevet 12. mai 2012 #34 Skrevet 12. mai 2012 Og hva er egentlig pose til bilsete? En slags sovepose for bilsete?
HeidiL Skrevet 12. mai 2012 #35 Skrevet 12. mai 2012 Og hva er egentlig pose til bilsete? En slags sovepose for bilsete? Ja, det er kjempekjekt, for babyer hater yttertøy - les masse tøy - og med en pose så tar du på lue og har de vanlige klærne, også lukker du ikke posen før du skal ut, så dersom det tar litt ekstra tid, så koker ikke baby! Og så kan du åpne den når det er blitt varmt i bilen, så slipper du å stoppe og ta av tøy, eller ha det grisekaldt i bilen hele veien for å hindre kokt baby..
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 12. mai 2012 #36 Skrevet 12. mai 2012 Jeg fikk NULL bruk for ammepute, men dette varierer vell kanskje fra person til person da:)
Lisse_01 Skrevet 12. mai 2012 Forfatter #37 Skrevet 12. mai 2012 Ja det vil jeg tro. Venninna mi var AVHENGIG av den
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. mai 2012 #38 Skrevet 13. mai 2012 Ja det vil jeg tro. Venninna mi var AVHENGIG av den Det er ofte det som blir et problem... Man blir avhengig, bedre å ikke gjøre seg avhengig av noe som ikke er nødvendig. Butikkene tjener godt på veldig mye unødvendig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå