Jente02gutt04jente12 Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Min lille datter er nå ei uke gammel, hun ble født natta etter termindagen. Hun ble forløst med hastekeisersnitt på grunn av dårlige rier under fødselen. Vi kom så langt som 7 cm åpning så stoppet det der, riene var ikke sterke nok. Dagene barseltid var jeg veldig sliten og mye smerter. Rundt arret er jeg blå og gul. Jeg ville helst ha født på normal måte, men slik gikk det ikke. Ei uke har gått og jeg er fremdeles avhengig av smertestillende og jeg er sliten. Men min nydelige søte lille jente som var 2980g og 49 cm ved fødsel veier opp mye. Hun er bare så fin!!
peanutts82 Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 gratulerer så mye med et nytt familie medlem... <3<3<3
Mamma til to guttegull Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Gratulerer Min første fødsel gikk ikke helt som jeg hadde planlagt, og jeg har slitt endel med følelsen av misslykkethet i ettertid. Anbefaler deg å ta en samtale med jordmor og fastlege når du kommer til hektene igjen. Du har gjort en fantastisk innsats
Mamma til to guttegull Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Gratulerer Min første fødsel gikk ikke helt som jeg hadde planlagt, og jeg har slitt endel med følelsen av misslykkethet i ettertid. Anbefaler deg å ta en samtale med jordmor og fastlege når du kommer til hektene igjen. Du har gjort en fantastisk innsats
Gullunger Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Gratulerer og kos deg fremover! Håper du snart blir bedre!
Maimamma`n Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Min første fødsel enda også i hastesnitt, og eg var kjempesliten etterpå. Det er heilt naturleg å vere skuffa over at det ikkje gjekk som du håpa på. Min andre vart forløyst ved planlagt ks, og då hadde eg tid til å forberede meg på mentalt. Ta gjerne ein prat med jordmor/lege som var i lag med deg. Det er ikkje din "feil" at kroppen ikkje gjorde som planlagt.
Jente02gutt04jente12 Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. mai 2012 Dette var min tredje fødsel. Første fødsel var som denne og endte i hastekeisersnitt, andre fødsel fødte jeg vaginalt med hjelp av tang, og nå den siste som også endte i hastekeisersnitt. Jeg fikk beskjed om at hvis det ble flere barn så ble det planlagt keisersnitt. Men det er sikkert at nå er det nok barn, jeg skal ikke ha flere. Jeg har lett for å bli gravid, hadde et tungt svangerskap, men har ikke lett for å få dem ut fra magen. Har litt følelse av hva er galt med meg og min kropp som ikke gjør at jeg ikke får det til. Når alle andre gjør det, eller virket ihvertfall slik.. Men jeg skal si at jeg hadde ei fantastisk jordmor og lege tilstede, og vi hadde bra kommunikasjon. Vi følte vi ble tatt godt vare på under fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå