Gå til innhold

Bade i offentlig bad, 37 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med å bade i badebasseng når man er 37 uker på vei? Syns å huske noe fra sist graviditet at det ikke var så heldig. Men det hadde vært sååå deilig å dra i badebasseng, jeg sliter med ryggen og bassenget har en slik hard vannstråle som man kan stå inntil og det er rett og slett magiskt mot ryggsmertene mine!

Fortsetter under...

Skrevet

du skal ikke bade i offentlig bad i det hele tatt når du går gravid! det fins så utrolig mye bakterier

Skrevet

Hvordan er det med å bade i badebasseng når man er 37 uker på vei? Syns å huske noe fra sist graviditet at det ikke var så heldig. Men det hadde vært sååå deilig å dra i badebasseng, jeg sliter med ryggen og bassenget har en slik hard vannstråle som man kan stå inntil og det er rett og slett magiskt mot ryggsmertene mine!

Det er ikke noe problem å bade i basseng. Barnet ligger beskyttet i vannposen sin, og er beskyttet for bakterier. Dersom vannet ditt går, må du selvfølgelig holde deg unna bassenget og badekaret hjemme. Pass på at du ikke blir for varm i bassenget dersom det er et varmvannsbasseng!

Skrevet

Jeg har også hørt at man ikke skal bade i offentlige basseng etter uke 36, eller hvis vannet eller slimproppen har gått.

Skrevet

Min lege ville ikke at jeg skulle bade i offentlige bad i det hele tatt mans jeg var gravid på grunn av alle bakteriene.

Skrevet

Det ble til at jeg droppet badeturen og heller tok en god varm dusj. Tok iallefall knekken på det verste av smertene :)

Takk for svarene :)

Annonse

Skrevet

Jøss...

News to me! Har vært i svømmehallen mange ganger siden jeg ble gravid - sist denne uka, er 30 uker... har sett flere andre gravide der, og har aldri falt meg inn at det var noe galt i det! De anbefaler jo vanntrening for bekkenplager...?

men det går nok bra :-)

Skrevet

Ah, jeg blir helt matt av alle "gode" råd man kan få innimellom... Og at en lege kan si at man ikke skal bade i off.bad i et svangerskap pga. bakterier er jo bare hårreisende! Så lenge slimpropp er intakt og vannet ikke har gått, er det bare å bade! Har selv gått på bassengtrening for gravide pga bekkenplager i alle mine tre svangerskap og der anbefales trening fram til uke 38. Så bad i vei, fantastisk om man har rygg- og bekkenvondt!

Skrevet

Eg har vore på gravidtrim i varmtvannsbassent, i regi av jordmor, i alle tre svangerskapa. Der har det også vore nokon som har vore over termin, men jordmor sa at så lenge vatnet ikkje har gått så er smitterisikoen minimal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...