hysterika Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Åh, det tok laaaang tid, 9-Åringen min klarer det alltid nÅ, 6-Åringen ikke alltid (hvis dyna har falt pÅ gulvet, roper han pÅ oss).
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 1,5 etter masse øving. Vet ikke om han kunne klart det før, men var da jeg var drittlei av å løpe inn til han om natten xantall ganger for å ta på dyna. Så da øvde vi på dagen og på natten om at han måtte finen dynen selv, og bre over seg selv.
bobbelfru Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2012 hmm 4 åringen min skal ikke bli kald, hun har på ullpysj men alikevel blir hun kald på natten når hun sparker av seg dynen. så det blir noen turer over til sengen hennes i løpet av natten for å ta på hun dynen igjenn.
hysterika Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 hmm 4 åringen min skal ikke bli kald, hun har på ullpysj men alikevel blir hun kald på natten når hun sparker av seg dynen. så det blir noen turer over til sengen hennes i løpet av natten for å ta på hun dynen igjenn. Vi brukte dobbel pysj i mange år fordi hun ble så kald. Og vi brukte også en sånn dynepose, mamma sydde en til meg fordi det ikke fantes store nok poser.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 fra ca 1,5 år, er noen bare mnd sider han begynte å legge dyna over seg selv. Har aldri trent på det med han. Mulig det blir vanskligere når han får stor seng og dyna kan falle ned på gulvet
bobbelfru Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2012 hmm 4 åringen min skal ikke bli kald, hun har på ullpysj men alikevel blir hun kald på natten når hun sparker av seg dynen. så det blir noen turer over til sengen hennes i løpet av natten for å ta på hun dynen igjenn. Vi brukte dobbel pysj i mange år fordi hun ble så kald. Og vi brukte også en sånn dynepose, mamma sydde en til meg fordi det ikke fantes store nok poser. Det var en god i ide sy noe hun kan ligge i. Sy sammen t dyner eller noe for å legge henne i sovepose synes jeg gir henne så lite beveglighet.
hysterika Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 hmm 4 åringen min skal ikke bli kald, hun har på ullpysj men alikevel blir hun kald på natten når hun sparker av seg dynen. så det blir noen turer over til sengen hennes i løpet av natten for å ta på hun dynen igjenn. Vi brukte dobbel pysj i mange år fordi hun ble så kald. Og vi brukte også en sånn dynepose, mamma sydde en til meg fordi det ikke fantes store nok poser. Det var en god i ide sy noe hun kan ligge i. Sy sammen t dyner eller noe for å legge henne i sovepose synes jeg gir henne så lite beveglighet. Bevegeligheten blir selvfølgelig litt midre, men noen barn liker å føle at de ligger "i" noe, det skaper en trygghetsfølelse. Mine klarte fint å snu seg selv om de lå i posen, og armene er jo fri. Det blir som en stor "selekjole", IKEA ha noen (vet ikke hvor store de er) hvis du trenger inspirasjon: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90130078/
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Min klarte det ved 4 års alder. Men så bor vi i en passe stor leilighet, så hos oss blir det ikke kaldt om natten. Så blir sjelden bekymret for at sønnen min fryser om natten. Men siden han var rundt 4 år så har han selv klart å finne dynen sin og bre over seg.
eliona Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Dattera mi er snart 8 og klarer det fortsatt ikke alltid. Kan fortsatt si at hun frøys i natt , når hun våkner. Og da ligger dyna i en haug og dekker hene så vidt til knærne:-)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Gutten her er 14,5 mnd, og om dyna ligger rett nede ved bena hans, så stikker han bena inn under dyna igjen og sier seg fornøyd med det, enda om han skulle bli kald ellers, han har aldri gitt lyd fra seg om at dyna er av, så lenge føttene kan stikkes inn under dyna eller kosekluten :-p Endret 6. mai 2012 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Gutten her er 14,5 mnd, og om dyna ligger rett nede ved bena hans, så stikker han bena inn under dyna igjen og sier seg fornøyd med det, enda om han skulle bli kald ellers, han har aldri gitt lyd fra seg om at dyna er av, så lenge føttene kan stikkes inn under dyna eller kosekluten :-p Lol...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå