Gå til innhold

Noen som vet? Ang tilkallingsvikar/sommerjobb og oppsigelsestid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år jobbet kun som tilkallingsvikar. Jeg ble i januar satt opp på å jobbe i sommer. Jeg har fått litt lite vakter ellers i året, så knyttet meg derfor opp til nok en arbeidsgiver. Var tydelig ved ansettelse der at jeg allerede hadde lovet meg bort i sommer, og det var helt ok.

Det som derimot har skjedd nå, er at det er gode sjanser for at jeg kan få fast stilling denne plassen. Skal avgjøres denne uken. Men det er med ønske om snarlig tiltredelse, og jeg er redd sjansene mine kan bli svekket når jeg skal jobbe hele sommeren et annet sted. Får jeg fast ansettelse der har jeg heller ikke noe behov for min første stilling kun som tilkallingsvikar, men jeg vet at jeg setter dem i en forferdelig knipe viss jeg trekker meg fra all jobbingen i sommer nå. Og jeg vet heller ikke om jeg kan....? Har jeg noen oppsigelsestid? Kan ikke se at det står noe i kontrakten min.

Skrevet

Normalt er det sånn at hvis det ikke står noe i kontrakten om omsigelsestid, så har man 1mnd oppsigelsestid hvis man har vært ansatt i mindre enn 5år og 3mnd hvis man har vært ansatt i mer enn 5år. Om de samme reglene gjelder når man bare er tilkallingsvikar og har sagt ja til noe jobbing på forhånd, det vet jeg ikke, men antar det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...