Gå til innhold

Hva skal man si/ikke si for å få innvilget keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

har du født vaginalt en gang og så ks?

da er det godt mulig de vil forsøke å overtale deg til vaginalt.

men du kan få et team som er skikket i kvinner med angst.

kommer nok mye ann på hvilket sykehus du hører til.

Klare ikke legge til nytt emne så derfor gjør jeg det her... Hei, jeg hadde eg lang å tøff fødsel med barn nr 1. Kort tid etter er jeg gravid igjen og har termin i slutten på september. Jeg slet veldig med bekkenet mitt etter fødselen med nr 1 . Klarte nesten ikke løfte opp beina mine når jeg skulle gå, gikk museskritt. Kunne kun sove på ryggen. Måtte ha hjelp til å legge meg ned, kle meg på alle klærne mine, til å med undertøyet mitt. Fikk ikke kost meug i denne babytiden i det hele tatt. Er såååå redd for at det samme skal skje igjen. Trur nemelig han har presset se forbi bekkenet mitt, (som egentig va

r akkurat på grensa til stort nok). Sliter veldig nå med bekkenet å samme smertene som etter fødselen. Er livredd!!! Så håper på å få målt bekkenet mitt, men må igjennom en time med lege på sykehuset da. Denne gruer jeg me til. Fikk beskjed av fastlegen min at siden jeg har født vaginalt før, så vil jeg nok konne det denne gang også. Men ca koster det dem å måle meg?? Skal tross alt fungere etter fødselen. Kunne ikke trille vogna på 2 -3 mnd etter fødselen. Håper på svar!

En bekjendt av med hadde tøff fødsel, fødte et stort barn og fikk 4 grads ruptur.

hun slet med tiden etter, både med bekkenet, rygg, følelser.

mye av desse følelsene er pga voldtekten, men også pga fødselen.

da hun ble gravid 2 gang ønsket hun ks, men fikk avslag.

tror legene ser at du har klart å føde vaginalt før, od vil at du skal prøve igjen.

men denne gangen kan det gåt bra. siden du allerede har hatt en barn gjennom fødekanalen:)

Ja, håper jo det vil gå mye bedre denne gang. Men jeg forstår ikke hvorfor de er så vanskelige med å måle bekkenet til folk. Jeg er 1,59 lav (slank) og det skal spille inn dette også. pluss jeg har en søster som gikk igjennom det samme, og fikk målt bekkenet, og det var for lite!

men jeg får bara tenke det at jeg skal føde vanlig, å heller begynne å trene opp bekkenet mitt. Tenkte å begynne å svømme 2 ganger i uken. Pluss jeg går til kriopraktor hver 14 dag.

Så får jeg håpa at bekkenet er sterkere denne gangen etter fødselen!

Annonse

Har sterk grad av fødselsangst og har 1 KS fra før pga seteleie.

Mitt tips er å bare stupe i det å fød som en kvinne skal føde :) har og en ks (nødks) bak meg og gleder meg til å få føde slik man skal føde,å få "være der" når lille kommer :) det kommer til å bli helt fantastisk :) blir det ikke det så tar jeg det når det skjer å ikke før :)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...