kaklemor Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Har en sønn på 11 mnd. Før vi stilte klokka en time frem var legging helt ok. Vi la han mellom halv åtte-åtte på kvelden, og han sov til halv sju-sju. Så da bare fulgte vi klokkestilling og la han halv ni (som da var halv åtte) . Alt er feil nå ifm legging.. Han sover som regel 2 dupper på dagen, og når han sover dupp nr 2 så er han ferdig med den enten 14 eller 16. Så det ender opp med en veeeldig overtrøtt gutt fra sju og utover. Har prøvd å legge han sju/åtte/ni og det som har vært hans tid nå siste uke er halv ti. Nå i dag sovnet han på armen så jeg la han i senga halv åtte. Først nå sovnet han siden han våknet opp når jeg la han i senga. La han ned, gikk ut og la han ned gikk ut osv... Ga han litt vann. Han lå bare og survet så jeg tok han ikke opp. Men plutselig blir det hyl og grin.. Virkelig hyl ! Sitter å prøver å finne ut når jeg kan utsette duppene på dagen, når jeg kan legge han.. Hva tror dere?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Det er vanskelig å komme med noe fasitsvar når det gjelder søvn, ettersom barn er så forskjellige. Det første som slår meg er at det er veldig sent å være ferdig med siste duppen kl 16. Jeg skjønner da at han ikke er trøtt igjen til leggetid. Har du forsøkt å ikke la han sove etter kl 15 f.eks? Det går jo også eventuelt an å forsøke en lang dupp i stedet for to? Datteren min gikk over til en dupp på omkring den alderen, og etter det ble hun en drøm å legge. Masse lykke til, så håper jeg det ordner seg snart med søvnen hans! Endret 5. mai 2012 av Kira med en av hver
miepia30 Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Høres ut som han legges for sent. Personlig syns jeg 19 er et passende tidspunkt for så små barn. Etterhvert skal man jo på jobb og i barnehage osv og de trenger jo 11-12 t nattesøvn så da må de legge seg tidlig. Kanskje siste lur bør avsluttes kl 15? Hvis dere står opp kl 7 kan første lur være kl 10-11.30 neste kl 14-15? Nå vet jeg jo ikke hvor lenge han sover da. Min gutt hadde to lurer på den alderen men de snudde han til kun en lur fra 12-14.30 i barnehagen. Lillesøsters dag er slik; Natt fra 19-7 Første lur 10-11.30 Andre lur 14-15/15.30
kaklemor Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2012 Her skrev jeg opp åssen han sov to dager på rad og det var slik at han skulle ha første dupp to timer etter han våknet. Samme om han våknet sju eller åtte. Det ordner seg til slutt Bare litt oppgitt over den plutselige vendingen ! Hehe :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå