Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Ja akkurat nå er jeg lei ALT! Er alenemor til en liten tulle på 1 år, vi er fremdeles hjemme da hun har fått barnehageplass i August. Joda, det kan være veldig kjekt å være hjemme med småen, men FADER hvor kjedelig det kan være også. Jeg gleder meg sånn til å begynne i jobb, være med andre voksne og ikke minst, være meg selv. Når jeg sier alenemor så betyr det at faren ikke er i bildet i det hele tatt. Familien hans er ikke i bildet. Min familie er meget liten og såvidt tilstede. Så ja, ganske alene. Nå er jeg inne i en dårlig periode, veldig dårlig. Vi står opp ca kl 6 og allerede da er jeg i dårlig humør. Jeg legger meg altfor sent på kvelden. Hvorfor kan ikke hun sove i bare 1 time til da? Etter morgenstellet setter jeg hun foran tven mens jeg lager frokost. Hun leker og ser tv samtidig, har ikke veldig dårlig samvittighet der. Bare litt. Etter frokost skal vi liksom leke sammen. Som regel sitter jeg på gulvet ved siden av henne og ser på mens hun leker, for hun koser seg jo. Hjelper selfølgelig til hvis hun trenger det. Etter en times tid begynner sutringen. Da er alt gale. Hvis foten min er i veien, så sutrer hun. Hvis hun ikke rekker opp til noe hun vil ha, så sutrer hun. Hvis hun ikke får til noe, så sutrer hun. Hjelp vil hun helst ikke ha. Og hvis jeg sier nei, så sutrer hun, selfølgelig. I 11-tiden legger jeg hun i vognen. Da sover hun i 1 time og 15 min. Før kunne hun sove i 2-3 timer, hva har skjedd? Resten av dagen gjør vi ærend, handler mat, spiser middag, leser litt og synger litt. Humøret er bra stort sett, men det er ikke langt fra himmel til h...Hver gang hun sutrer eller gråter blir lunten min kortere og kortere. Tilslutt sitter jeg og teller ned minutter til hun skal legges. Ja jeg gjør det. Dårlig samvittighet er kun forbokstaven her. Leggerutinen har igrunnen alltid vært bra, litt sutring der også, men hvem gjør ikke det? Etter hun er lagt sitter jeg igjen med verdens dårligste samvittighet. Føler at jeg ikke er flink nok. Burde blitt flinkere til å leke med henne, ikke si nei så ofte, mindre tv, mer bøker, mer gøy, mer latter... Hverdagen vår er rett og slett blitt kjip føler jeg. Og det er min feil. Ja, jeg har satt hele situasjonen litt på spissen. Er ikke for å få sympati, men heller hjelp til å komme ut av denne vonde sirkelen. Selvinnsikten er borte vekk, gi meg råd om du kan, og vær ærlig. Har kun noen få mnd igjen som hjemmeværende med verdens nydeligste lille prinsesse, den tiden får jeg aldri igjen og har selfølgelig lyst å gjøre det beste ut av den! *er ikke sint, bare veldig veldig lei meg*
Vicky 83 Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Har dere åpen barnehage i nærheten? Sjekk det. Det er helt supert. Sosialt for både mor og barn. Bruk internett til å treffe andre med barn. Jeg tror dere trenger sårt å treffe andre i samme situasjon. Hva med turlaget? Her jeg bor har de ihvertfall turgrupper for foreldre og barn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Er på lengre turer 2-3 ganger i uken, stikker innom lekeplasser osv. åpen barnehage tør jeg ikke, er litt sjenert av meg...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Tur med vogn? Ungen må være ute, sitte i sanda, huske, grave osv.
Jojo x3 Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg vil også anbefale deg åpen barnehage! Da får jenta di lekt sammen med andre, du får et avbrekk. Du sier du er sjenert, men utfordre deg selv litt! Tenk hvis det ikke er så skummelt likevel:-) og hvis du ikke liker deg, nei så har du iallfall prøvd! Har du tilgang til hage, hva med å gjøre litt hagearbeid sammen? Da kan dere være ute samtidig som dere gjør noe annerledes sammen.
Jojo x3 Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Har du råd til å trene på treningssenter med barnepass så kan kanskje det være noe.... Jeg har stor tro på trening i forhold til blant annet nedstemthet.... Ellers kan du snakke med helsesøster om dette hvis du har en du føler det går an å snakke med. Kanskje har hun gode råd.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Skulle til å nevne til samme som Jojo x3; trening med barnepass Endret 5. mai 2012 av Mamma85 <3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Ja trening med barnepass er ikke så dumt! Det har jeg faktisk ikke tenkt på... Da kommer gjerne energien tilbake også, aaahh så bra! Skal absolutt vurdere åpen barnehage, syns bare det er så skummelt med nye mennesker, vet ikke helt hvor jeg skal gå osv... Men ok, skal prøve til uken! *smiler litt faktisk*
Lirgen Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Vil bare sende over en god varm klem til deg! Jeg er ikke i samme situasjon, men jeg er mye alene med min datter da jeg har en mann på sjøen over halve året,å det har vert mange tunge stunder hvor jeg har mye dårlig samvittighet, i tillegg til mi lille jente som fortsatt ikke leker seg alene noengang.. totalt mammadalt! å i tillegg til to hunder som skal ha oppmerksomhet å mat som skal lages så vet jeg at alt kan vere et strev til tider!! Tolmodigheten min er kort den også, men prøv å få deg en b.vakt endag i uken eller noe sånn du får gjøre noe til deg selv i noen timer, en tur på kino,massasje,shoppingrunde,eller rett å slett ligge å sove litt ekstra, en skjemme deg bort dag! Da føles alt så mye bedre :-) å utrolig hvor godt noen timer ekstra med søvn kan gjøre! Men ville tatt meg en prat med helsesøster å fortalt om hvordan du har det, kanskje har di et program der du kan få avlastning eller har noen barnevakter å anbefale? Livet som alenemamma må vere veldig tøfft! Stå på, det blir snart bedre når lille barnet ditt får litt mer kommunikasjon så løsner det mer :-) Lykke til! å mange varme klemmer sendes!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 Jeg vil bare si at jeg føler de samme. Sliten og lei og kjeder meg. Jobber men blir så fort frustrert over min sutrete jente på 2 år. Blæ. Må vel bare lære meg å overse sutring og komme oss på lekeplassen oftere.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har vært hjemme i 1 år, og min lille jente begynner også i bhg i august. Jeg har en samboer da, men føler også at det begynner å bli veeeeldig kjedelig å gå hjemme. Vi fikk lekeplass her i sist uke, så vi prøver å være mye ute siden hun eeeelsker det. Ellers har jeg vært litt i svømmehallen med henne, litt småbarnstreff når hun var yngre. De fleste som jeg kjente med baby har begynt å jobbe nå, så det er ikke så mange å reise på besøk til heller... Hvor bor du da, Hi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå