Gå til innhold

Hmmmm.... Rier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35+6 i dag, og har siden ca kl 16 hatt "rier" som kommer med mellom 3 og 4 min mellomrom... Varer i ca 1 min ( 55-1.05 ). Er ikke særlig vonde, men kjenner menssmerter under navlen og en sjelden gang i ryggen. Har hatt en pause inni dette på ca 1 time, uten "riene".. Ingen tegn til blod eller fostervann.. Slimproppen min har gått i puljer over flere uker. Opplevde dette også for litt over en uke siden, da forsvant det igjen til dagen etter. Forrige gang kom de med ca 5-6 min mellomrom.

Hva tenker dere? Modningsrier? Bør jeg ringe føden og høre, eller er dette mest sannsynlig modning/kynnere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt en tlf til føden å hørt, det skader ihvertfall ikke...

Skrevet

Basert på min erfaring er det modning. Men vi er alle forskjellige så det kan jo godt hende fødselen er i gang.

Jeg ville ringt føden og hørt hva de sier.

Skrevet

Ja føler det er "bare" modning jeg også. Har ikke tatt seg noe opp enda, så venter litt med å ringe. Men skulle det bli mer smerter ved det, eller at de varer lengre, ikke gir seg, el, så ringer jeg nok.. Er nå uansett spennende dette her :) Er jo litt tidlig enda, men jm sa på torsdag at dersom det skjer nå, så går det nesten 100% sikkert greit.

Tusen takk for svar begge to :)

Skrevet

Jeg er 35+0 ( oj, tiden går fort!),og opplevde det du beskriver i går faktisk.

Det kom rier med ca 8-10 min mellomrom over flere timer, men de forsvant når jeg la meg for å sove.

Kjenner jo idag at jeg ikke er helt i lage i hverken mage eller kropp, det virker som om kroppen stiller seg inn til fødsel.

Jeg tenkte som så at det nok ikke var virkelige rier når det startet, men mer maserier, eller modningsrier...Og det kan jo vare over flere uker.

Håper din lille venter en liten stund til, selv om det nå er gasnke nærme termin for deg:)

Lykke til!

Skrevet

Takk Leirha, og i lige måde!

Ja det har forsvunnet i løpet av natten, så var nok kun mas denne gangen. Like greit ja :) Håper jo lillegutten blir der noen små uker til! Men litt modning er det lov å håpe det fører med seg :) Er også rar i magen og kroppen i dag, stiv og støl. Så merker jo at et eller annet har skjedd etter gårsdagen.

Er så spennende dette her altså :) Gir jo også håp om å slippe å bli satt i gang denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...