Gå til innhold

Har du noen gang bodd i et hus hvor det spøker? Evt opplevd noe annet overnatulig?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg fatter ikke at dere tørr å bo i hus der dere opplever så mye aktivitet.. :P Jeg hadde pakket sekken og flyttet til et nybygget hotell eller noe.. :P

For noen er det nysjerrighet som holder dem der, for noen så hender det såpass sjeldent, at det ikke spiller noen rolle, noen er ikke redd, og for noen av oss, så er det like normalt uansett hvor man er ol. Er selv mottaklig for slikt, kan se folk på gata som ingen andre rundt meg ser, er også sanndrømt.

Jeg så samboeren min før jeg møtte han første gangen, viste når han kom på besøk den første gangen, at vi kom til å forbli sammen, da jeg hadde drømt det ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg var tenåring og i sommerhuset hos en slektning. Dette huset i nord-norge var gammelt, over hundre og femti år og hadde vært bebodd av hardtarbeidende bønder/fiskefamilier. Som tenåringer flest lå jeg og døsa meg på magen i senga langt utpå morgenen, mens solen skinte. Plutselig var det som om jeg følte en streng dame stå over meg, klaske med hendene oppå teppet, som om hun sa "kom deg opp, ligg ikke her og dra deg på morran".

Føltes ikke særlig skummelt, men jeg var snar å komme meg opp av senga hehe

Skrevet

Første gangen jeg fødte så kjente min tante det, hun visste at jeg fødte en jente før noen hadde sagt det til henne. Andre gangen jeg fødte, for tre måneder siden, så kjente min mor det. Hun kjørte bil og måtte plutselig stoppe, for å tenke på meg. Hun så på klokka, den var 13.30 og det er akkurat da min yngste er født :)

Skrevet

Vi leide den gamle delen av et hus for et par år siden og hørte stadig skritt i loftetasjen. Man kunne ikke komme seg opp dit uten å gå gjennom vår leilighet. Moren til han vi leide av døde i dette huset.

Nå bor vi i et nylig totaltrenovert hus med leiliheter i de to øverste etasjene, og vi hører aldri mer lyd fra naboen i etasjen over enn når de er bortreist. Skritt, stoler som blir dratt over gulvet, hamring osv.. Vi har også opplevd at vinduene smellet igjen uten at det er gjennomtrekk, klikkelyder, noen ganger virker det som om datteren min er utrolig redd og roer seg ned så fort hun kommer ut av rommet sitt. Har også hørt glass smelle i gulvet uten at det faktisk skjedde..

Jeg jobbet i en interiørbutikk tidligere som lå i et veldig gammelt bygg, og der var det visstnok en gammel mann som gikk igjen. Jeg så han aldri, men han banket stadig i gulvet, og hvis vi banket tilbake, så fikk du respons.

Vi har vel egentlig opplevd veldig milde ting, men en venninne av meg bor i et hus som var tilhørig prestegården i hjemmebygda vår, og hun opplevde agressive ting. Smelling i dører og skap, ting ble kastet tvers over rommet, skap som ble tømt utover gulvet og nærmest hvesing i nakken. De fikk huset renset og de fikk bekreftet at den ene mannen som gikk igjen (det var to menn og en ung jente) ikke ville ha dem der. Det var hans hus!

Skrevet

Det spøker hos svigermor.

Det er "noe" som ikke liker høylytt prat, diskusjon eller krangling. Når det skjer, så ringer det på døra. Problemet er bare det at det er ingen på døra og ringelyden er IKKE den samme som dørklokka er stillt inn på...

Bikkja blir forøvrig hysterisk når denne ringelyden kommer, for da vet han at det er "spøkelset". Vanligvis er det bare glad bjeffing når noen ringer på.

Svigermor har også oplevd flere ting. Blant annet har hun hatt katten under armen mens hun har låst døra og dratt på jobb. Katten er inne når hun kommer hjem, alle vinduer og dører er låst. Hun har til og med skiftet alle ytterdørene og nesten alle vinduene. Det er bare en bror som har ekstranøkkel i tilfelle, og han reiser aldri hjem til henne med mindre han blir invitert.

Lyset er slukket i stua når hun drar på jobb. Det ser hun godt gjennom vinduet når hun kjører og det er mørkt ute. Lyset står på når hun kommer hjem...

En gang opplevde hun at både hennes og kjæresten hennes telefoner begynte å ringe. De lo litt, tok opp telefonen og gikk litt bort fra hverandre. De ble ganske målløse da de oppdaget at de snakket med hverandre på telefonen...

Harmløse ting, men litt creepy likevel.

Har opplevd noe av det når vi har vært på besøk

Skrevet

Burde kanskje ikke gjøre det her jeg sitter alene, men må vel dele mine historier også:

Da jeg bodde hjemme hos mamma og pappa (de bor på en gammel gård), opplevde vi lite hyggelige ting. Jeg kom hjem en dag fra skolen. Ingen var hjemme, og stereoanlegget mitt sto på fullt volum. Dette anlegget skrudde seg stadig opp i volum, særlig når jeg skulle sove. Gikk jeg for å dempe lyden, økte det igjen. TVen skiftet ofte kanal, trodde det var TVen det var noe galt med, men etter at jeg flyttet skjedde aldri dette siden. Møbler blir skuvd langs gulvene på loftet, kjenner fjøslukt bak oss, at noen setter seg ved sien av oss i sofaen. En gang jeg var hjemme alene var jeg oppe på loftet og skiftet sengeklær. I det jeg gikk inn på soverommet var det noen som hoppet bak meg for å skremme meg. Jeg hylte, men gikk inn.. Hørte ingen lo, så snudde meg. Der var det ingen.

Så flyttet jeg til nabohuset. Der var det ikke negativ energi der, men tydelig min farfar som ble med meg for å passe på meg. Hadde på det tidspunktet en sjalu og til tider sint kjæreste, og hver gang han var sint, hørte vi tunge skritt over gulvet, at han satte seg ved siden av i sofaen, kjente den samme fjøslukta osv.

Her vi bor nå skjer det også ting. Lampa på rommet til dattera lå plutselig i senga hennes (det var dag, og bare meg og henne hjemme, du må "tre" lampa av). En dag jeg skulle sette i en slik du har i vasken for at man kan fylle kummen, var begge to demontert til minste skruv. Har kjent noen ta på foten min en natt jeg skulle sove. Etter dettte er jeg blitt livredd. Har sett en skikkelse, og dattera skriker mot noe jeg ikke ser.

Var hos en klarsynt for ikke lenge siden, og han sa at det var min farfar og min oldemor som gikk igjen på gården til mamma og pappa. Beskrev dem til minste detalj. Det gikk også igjen en gutt der, som døde da han var 7-8 år. Da jeg sa at jeg ikke kjente til denne gutten, mente han at dette skjedde for lenge siden. Da jeg skjekket opp gårdens historie, viste det seg at det var en gutt som tilhørte gården som druknet da han var 7 år. Det er også urolig i huset hos din mor foreldre, sa han. Han mente at min mormor gikk litt fra og til både hos oss og hjemme hos morfar. Det skal sies at jeg ikke var der pga. spøkelser, men han så at det plaget meg.

Jeg har faktisk opplevd min mormor, hun har tidligere snakket til meg i drømmene. Det er helt virkelig, og jeg har fått en helt annen ro over meg etter at hun har snakket til meg, hun forsikret meg om at hun ikke var sur, men at hun var skuffet, men at jeg ikke måtte tenke på det.

Jeg var der da min mormor døde, og akkurat da hun trakk sitt siste åndedrag, i samme sekund, fikk mamma en melding (hun var der også) av en venninne av mormor der det sto "noen tenker på deg" med et bilde av en engel som satt på en sky. Det var fælt, men også litt fint..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...