iskaffe ♂ ♀ Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Ja, Bodde i et hus hvor jeg er sikker på at det gikk igjen ei jente på ca 4-5år. Hadde vært kiosk der vi bodde og jenta kom til meg mange ganger i drømmene mine, å fortalte meg diverse ting. Hun "beviste" også at hun var der med å gjøre div ting i leiligheten.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Lagde fotspor i kjelleren og skremte vettet av samboeren min. fikk leker som både var tomt for strøm eller av skrudd til å spille/kjøre. Flyttet på ting.. Aldri noe "skummelt"
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 jepp. huset der jeg vokste opp. huset var påbygd og jeg hadde soverom i "gamleenden". låg der ilag med kjæresten min, så plutselig ser vi en skugge som kommer inn fra en avstengt dør som gikk inn til bestemors ende.og gikk ut den døra jeg bruker til rommet. hylte å sprang ned til foreldra mine.med kjæresten på slep. ta det me ro sa de, er bare bestefar som ser etter oss. han hadde fast runde med å gå for å se etter alle barne etter leggetid. så han gjorde nokk d samme med lille gulljenta til bestefaren sin. tanta mi har også oplevd noe bestefar altid gjorde i huset også. hun var nede i kjelleren/potetkjelleren som er på den gamle enden av huset. hun viste at det ikke var noen hjemme og stengte dører. plutselig hører hun noe. som en stol som vart skrapt i gulvet og fotskritt fra stua til kjøkkenet. hun vart livredd og tørte ikke vare ned i kjelleren den dagen mer.så det var typisk bestefar som hadde sitte på stua å sett tv og gikk så på kjøkkenet. skal sies at bestefar døde brått og uventa og fikk ikke tatt farvell me noen. og hendelsene var flere år etter han døde. ca 10 år.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Crap...er ikke det skummelt? Grøss...hehe. Hadde noe slikt skjedd her i leiligheten min så hadde jeg dødd Elsker å se på grøsser, men dør hvis noe virkelig skjer...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Bodde en gang i en gammel bygård på løkka. Jeg bodde øverst og over meg var det loft og der var det noen som vandret over loftsgulvet hver natt. Vi har en hytte som er over 200 år gammel, det var opprinnelig en støl inne på fjellet. En gang niesen min som da var 3 år( og hun hadde bare vært der en gang før når hun var baby) kom inn i hytta så sa hun : her har jeg vært før! Ja, sa min mor, når du var baby. Nei, jeg mener før det sa niesa mi og bekrev hytten innvendig sånn den var for 100 år siden. Moren min er født 1 år etter krigen og i voksen alder dro hun på en tur til konsentrasjonsleier ett sted i europa. 2 timer før hun de var framme i leieren begynte hun og kjenne seg igjen og når de kom fram visste hun hvor alt var. Hun hadde aldri vært det før. En annen gang pratet hun med venninen sin på tlf og spurte venninen om hun hadde hørt at Gorbasjov var død. Nei,sa venninen ,neivel sa mamma,men jeg hørte på radioen i morges at han var død. En uke senere var han død. Har også en bestemor som har en veldig sterk intuisjon. Hun kan fornemme når vi ligger på sykehus (når vi er syke og føder) En gang dro hun på sykehuset og besøkte søsteren min og søsteren min hadde ikke fortalt noen at hun lå der, men plutselig sto hun i døra og lurte på hvorfor hun lå der. Sist jeg fødte fikk jeg en melding fra bestemor, rett etter jeg hadde født, hvor det sto gratulerer med den lille. ingen hadde fortalt henne at jeg lå på føden. (han kom 3 uker før termin).
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 En liten gutt på 5 år, som jeg er fadder til, pleier å se spøkelser. Han vil helst ikke på besøk til onkelen, for der er det så mange som ikke bor der lengre, sier han. Engang da vi var ute og spiste på en reataurant som er i en gammel rorbu, og han fikk ikke fred fra spøkelsene til å spise maten sin. Han var tydelig ukomfortabel. For et par mnd siden kjørte han og moren forbi et lite tettsted, ikke så langt fra der de bor. Da sa han at "det huset der brenner". Moren, som er klar over at han er litt "spesiell", sakket ned farten og så nøye på huset. Hun så ingen røyk og ingenting som tydet på brann, så hun avfeide det som fantasi. 2 timer etterpå, sto huset i full fyr.
Musemorbr / Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Kort tid etter jeg ble født døde min mors farmor. Mamma satt og ammet meg en natt, og fikk plutselig en kraftig sorgreaksjon. Hun visste med en gang at farmora hadde sovnet inn akkurat da, selv om hun ikke hadde ligget syk eller noe. Om morran fikk hun det bekreftet.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Bodde en gang i en gammel bygård på løkka. Jeg bodde øverst og over meg var det loft og der var det noen som vandret over loftsgulvet hver natt. Vi har en hytte som er over 200 år gammel, det var opprinnelig en støl inne på fjellet. En gang niesen min som da var 3 år( og hun hadde bare vært der en gang før når hun var baby) kom inn i hytta så sa hun : her har jeg vært før! Ja, sa min mor, når du var baby. Nei, jeg mener før det sa niesa mi og bekrev hytten innvendig sånn den var for 100 år siden. Moren min er født 1 år etter krigen og i voksen alder dro hun på en tur til konsentrasjonsleier ett sted i europa. 2 timer før hun de var framme i leieren begynte hun og kjenne seg igjen og når de kom fram visste hun hvor alt var. Hun hadde aldri vært det før. Slike historier har jeg sett flere ganger på tv. Dokumentar om barn som husker et annet liv før dem ble født.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Det spøker her vi bor.. Har ved flere ganger opplevd at når man står på kjøkkenet, så er det noen som plystrer en rett inn i øret. Og det er en lyd man ikke tar feil av. Og, viste seg at samboeren min hadde hørt det samme, men vi sa det ikke til hverandre før det hadde skjedd gjentatte ganger. Jeg så også ett objekt på veggen (Som ikke var der), og fant senere denne tingen under sofaen (Hvor den ikke hører hjemme), så var vel denne "Noe" som ville vise meg det da. Og, har mange eksempler på hva andre folk har opplevd også, så selvom jeg var skeptisk før, så tror jeg nå at det fins mer enn vi aner ihvertfall..
Trønderbærta Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Sønnen min på 6 år har sett noe her i huset, rett etter at vi flyttet inn sa han til mormoren at hun ikke måtte sette seg på en stol som sto i huset når vi flyttet inn, for der satt det en død usynlig mann... Han var også hysterisk hver kveld etter vi flyttet hit (rett før jul), nektet å legge seg, for det var en mann som alltid sto å tittet inn ruta på rommet hans.
mons00n Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Bodde en gang i en gammel bygård på løkka. Jeg bodde øverst og over meg var det loft og der var det noen som vandret over loftsgulvet hver natt. Vi har en hytte som er over 200 år gammel, det var opprinnelig en støl inne på fjellet. En gang niesen min som da var 3 år( og hun hadde bare vært der en gang før når hun var baby) kom inn i hytta så sa hun : her har jeg vært før! Ja, sa min mor, når du var baby. Nei, jeg mener før det sa niesa mi og bekrev hytten innvendig sånn den var for 100 år siden. Moren min er født 1 år etter krigen og i voksen alder dro hun på en tur til konsentrasjonsleier ett sted i europa. 2 timer før hun de var framme i leieren begynte hun og kjenne seg igjen og når de kom fram visste hun hvor alt var. Hun hadde aldri vært det før. En annen gang pratet hun med venninen sin på tlf og spurte venninen om hun hadde hørt at Gorbasjov var død. Nei,sa venninen ,neivel sa mamma,men jeg hørte på radioen i morges at han var død. En uke senere var han død. Har også en bestemor som har en veldig sterk intuisjon. Hun kan fornemme når vi ligger på sykehus (når vi er syke og føder) En gang dro hun på sykehuset og besøkte søsteren min og søsteren min hadde ikke fortalt noen at hun lå der, men plutselig sto hun i døra og lurte på hvorfor hun lå der. Sist jeg fødte fikk jeg en melding fra bestemor, rett etter jeg hadde født, hvor det sto gratulerer med den lille. ingen hadde fortalt henne at jeg lå på føden. (han kom 3 uker før termin). Gorbasjov er ikke død da.....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Aldri opplevd noe i eget hus eller tidligere hus, heldigvis. Har opplevd noe hos ei venninne når jeg var liten. Tror ikke jeg var mer en 6-7år. Vi sov på loftstuen dems, og tidlig på morgnen så våknet jeg, og da satt det en mørk skikkelse i det ene hjørnet og vinket meg bort. Så lenge på henne, tror det var en gammel kone med kappe. Hun gjorde ikke noe. Gikk til og med bort for å sjekke, og da var det kaldt der, men hun var vekk. Var sånn passe redd da, men mest sinna for at hun maste. Nå syns jeg det er skummelt å tenke på..
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Det spøkte der vi bodde før. Vi hørte lyder fra det ene rommet oppe. Akkurat som barn som hoppet på gulvet eller noe. Spesielt om jeg hørte høy musikk oppe. En annen gang hørte vi noen som falt ned trappa. Ikke en voksen, men et barn. Ting som forsvant dukket opp på de rareste stedene. En gang samboeren var hjemme alene og hadde døra igjen mellom kjøkken og stue så hørte han noen som gikk i den andre døra inn til kjøkkenet, og over gulvet mot den døra som går inn til stua. Han åpnet men ingen der. Det skjedde flere ganger. Tilslutt lot han døra stå åpen, da hørte vi ikke noe. Og en gang en kamerat av oss skulle passe hunden vår, hadde han hørt det samme (uten at vi hadde sagt noe om det). Han hadde først trodd noen kom, men når han hadde hørt det mange ganger tok han hunden under armen og reiste hjem til seg. Der vi bodde etter det hørte vi også lyder. Vi var vel 3-4 voksne i stua, så kom det inn 2 til og lurte på hvor "per" var. Vi sa at vi ikke visste, men han kom snart. Da hørte vi tydelig noen som gikk rett over hodet på oss, på soverommet. Men der hadde ikke "per" vært. En gang jeg var i fjøset og hadde ei venninne på besøk så hadde hun kikket fra huset og inn i fjøset. Når jeg kom inn så lurte hun på hvem som var med meg der inne. Men jeg var jo helt alene.. Følte ikke at jeg var alene da.. Har opplevd masse ekkelt! Heldigvis bare sett noe en eneste gang. Jeg sov hos kjæresten når jeg var 18 år. Da våknet jeg av at en mann med svart kappe eller kåpe eller noe sto over meg, litt bøyd ned. Jeg så ikke selve mannen, mer en skikkelse. Har heldigvis aldri sett det igjen!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Huset vi vokste opp i (barndomshjemmet til min mor også) er vi sikre på at min mormor gikk igjen. Min mor og elste søster kjente til stadighet lukten av bestemor sin parfyme i huset (hun døde når min elste søster var ei lita jente bare) og til stadighet opplevde vi at skuffer og skap sto på vidt gap. Min mor og stefar har flyttet inn i leiligheten etter min (ste)bestemor, der har vi opplevd nærværet til både min (ste)bestemor og hennes mann. Når jeg var med stefar å male leiligheten før de flyttet inn, opplevde til stadighet en mannlig skikkelse som gikk gjennom rommene og gangen, som om han inspiserte hva vi gjorde. Har hørt min stebestemor le rett bak meg, og at hun ar strøket meg over skinnet mitt mens jeg har besøkt mor og stefar i leiligheta. Her jeg og samboeren bor er det "dårlig" energi derimot. Opplever ofte en helt mørk skikkelse i stua og trappa vår. Når den skikkelsen er der blir jeg stupkvalm og får et trykk over panna. Leker vi vet er skrudd av for kvelden lager plutserlig lyder, men når vi sjekker de, så er de fortsatt avslått.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 Gorbatsjov er vel ikke død?? Han lever da han, driver ikke han en privat konsulent virksomhet i Moskva?!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Gorbatsjov er vel ikke død?? Hun som skrev om Gorbatsjov husket sikkert feil.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #21 Skrevet 5. mai 2012 Ja, vi bor i et hus der det spøker. Det er en gammel villa hvor min familie har bodd i fem generasjoner, så det er liten tvil om at det er noen av mine forfedre og / eller mødre som er hos oss fra tid til annen, og nettopp derfor er jeg heller ikke redd for det vi opplever. Kan nevne skritt og lyder fra trapper og dører som ikke lengre er der lyden kommer fra, men hvor det har vært tidligere. Mannen min har opplevd mer enn meg, han er nok også mer mottakelig, og det virker som at de som er igjen her fra tidligere irriterer seg litt over enkelte ting han gjør - pussig nok de samme tingene som jeg irriterer meg over, så det kan virke som at de spiller litt på lag med meg For eksempel har han opplevd når han spiller høy musikk at lyden er blitt dempet eller skrudd av. Han har opplevd at ting flytter på seg mens han ser på (vennene hans så også dette en gang jeg var borte). Vi har dyr som stadig reagerer og reiser bust mot noe de ser, som vi ikke kan se, for deretter at de løper og gjemmer seg. Det siste jeg selv opplevde var dagen før jeg fødte, jeg lå i sengen og slet med å få sove når jeg plutselig kjente følelsen av en liten, kald hånd som strøk over hånden min. Jeg ville normalt blitt redd tror jeg, men det føltes bare bra der og da. Jeg kom på etterpå at dette skjedde på min mormors dødsdag, og jeg har slått meg til ro med at det var hun som var hos meg den natten. Så lenge det ikke er noen som vil oss vondt plager det oss ikke og vi har aldri vurdert seriøst å få huset "renset".
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mai 2012 #22 Skrevet 5. mai 2012 Ja, da husket jeg feil da, var en kjent mann i hvetfall.. Lenge siden mamma fortalte historien.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 5. mai 2012 #23 Skrevet 5. mai 2012 (endret) Her i huset hvor vi bor så er det hendt endel! Først var det hunden vår som vi hadde i ca 11 år som ofte reagerte på noe vi ikke så....han ble redd, knurret og la seg ned og var kjemperedd...alltid på samme sted i stua mot gangen! Dattera mi har flere ganger sett ei gammmel dame som sitter og passer på henne på soverommet...men da hun våknet av at noen dro i madrassen hennes så turte hun ikke sove der lenger! Så har vi opplevd at dattera mi satt og hørte på musikk på dataen som da sto i stua... mens hun var mange meter fra dataen...for hun skulle gå på kjøkkenet en liten tur....og når hun da var ca 2 meter fra så skrudde musikken seg opp på full guffe av seg selv...dette sto vi og så på 2 ganger etter hverandre innen 2 minutter!! Så ramlet nesten alt av bøker og papirer ut av hyllen over dataen...så da vle vi slkikkelig skremt!! Så har jeg opplevd å bli klappet på kjaken som en trøstende hand, mens jeg lå i senga og var skikkelig lei meg...snudde meg og trodde det var mannen min, men han sov og hadde ikke merket noenting! Og så har jeg hørt en unge som tydelig nøs inne hos oss når jeg har vært alene inne! Og flere aav dei elektriske lekene til barna har levd sitt eget liv, bla. annet en tunell som bare spilte når man kjørte et tog inn i den...den var så plagsom at vi demonterte den og plasserte den i en bod.... Så like før jul så hadde jeg en rar opplevelse på badet der vi har vaskemaskinene og tørketrommelen...jeg hadde nettopp vært inne og tømt vaskemaskinen for å henge opp noen klær til minstemann og da jeg etter noen minutter skulle inn for å sette på en ny maskin så hadde en balje kilet seg fast under/ved et stativ som vi har skittentøy i....den baljen er et mysterium...for den kunne ikke falt ned slik og den hadde i tillegg blitt lirket under med begge kantene det andre som sto der så det måtte ha blitt dyttet slik...men barna hadde lagt seg og mannen min hadde ikke vært på vaskerommet! Så har ene lysekrona svinget seg rundt og rundt av seg selv! Og vi kan oppleve sterk stram parfymelukt uten forklaring, og noen ganger nesten som møkkalukt uten forklaring! Så er det endel plagsom banking i tak og vegger på soveromsdelen nede i første etasje,,,til og med overnattingsgjester som ikke vet noe om på forhånd har klaget over at dei har blitt vekket av banking i tak og vegger om natten...og det er skikkelig banking og ikke vanlige knekk som noenganger kan bli i vegger f.eks. ved tempratur svinginger! Jeg er ikke redd, men noen ganger så blir barna redde når det skjer ting som dei ikke skjønner! Endret 5. mai 2012 av JenteOgGutterMamma!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #24 Skrevet 5. mai 2012 Ja, da husket jeg feil da, var en kjent mann i hvetfall.. Lenge siden mamma fortalte historien. Slikt skjer Men ikke unaturlig det der. Min mormor var ram på slikt! Min onkel (sønnen hennes) hadde vært i en motorsykkel ulykke mens han fortsatt bodde hjeme. Politiet kom på døren hennes for å fortelle det (de hadde ikke hustelefon) når hun åpnet døren sa hun bare takk for besøket, men hun viste hva han ville, sønnen hennes var påkjørt av en bil, men side den dumskapen av en sønn bare hadde brukket benet og fått noen skrammer, så så hun ingen grunn til å dra til sykehuset til han. Politimannen ble forøvrig ikke sjokkert, det var ikke første gangen min mormor sa slikt
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #25 Skrevet 5. mai 2012 Jeg fatter ikke at dere tørr å bo i hus der dere opplever så mye aktivitet.. Jeg hadde pakket sekken og flyttet til et nybygget hotell eller noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå