Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Gele er et must... Vurderer sjokoladepudding, men vil ha hjemmelaget sjokolademousse, så da lurer jeg på om det blir litt smør på flesk... Vurderer å lage panacotta i ei stor skål contra dessertskåler, da jeg ikke har så mange dessertskåler. Eventuelt ha panacottaen i en ildfast form og hvelve den? Noen som har gjort dette? Hva ellers er godt på et dessertbord? Hjemmelaget karamellpudding Dronning Maud fromasj er desserter som går igjen hos oss og som er veldig gode... Eneste kravet er at det skal være hjemmelaget og godt. Eneste er gelen, som jeg kjøper i pakker og koker med vann... Noen tips? (det er omtrent 50/50 med barn og vokne)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Noen som vet hvor lang tid i forveien en kan lage panacotta? Kan jeg feks lage den på fredagen når den skal serveres på søndagen? Alt som kan lages på fredagen er en fordel. Det går ikke med sjokolademoussen, men det er greit, noe klarer vi dagen før. Men når kakene og bordet skal pyntes og dekkes kvelden før er det greit med alt som er gjort i forkant
SnartToGull Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Det er jo veldig godt med fruktsalat og is. Det er jo et friskt alternativ til alle kakene...
SnartToGull Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Unnskyld, du skrev dessertbord, ikke kakebord...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Unnskyld, du skrev dessertbord, ikke kakebord... Jeg vet... og ingenting jeg har nevnt er kaker. Fruktsalat hadde vært noe, men for mye arbeid, og frukten blir fort stygg om den blir kuttet opp dagen før.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Unnskyld, du skrev dessertbord, ikke kakebord... Jeg vet... og ingenting jeg har nevnt er kaker. Fruktsalat hadde vært noe, men for mye arbeid, og frukten blir fort stygg om den blir kuttet opp dagen før. Beklager om jeg virket kvass... mistolket innlegget ditt førte gang jeg leste
b_a_b_y_ Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Hva med en annen versjon av pavvlova(eller hva det heter ) Ordne marengs som knuses og settes fram i en skål, en skål med skogsbær(evt annen bær dere liker) og en med krem og vaniljesaus(pisket sammen) Dette syns jeg er en god og "frisk" dessert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå