Gå til innhold

Operasjon og gravid

Victoria91

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tror jeg er gravid, for testen jeg tok for 1 time siden var svak, men positiv.

Det sies jo at det "aldri er noe perfekt tidspunkt" for å få barn, og det er det ikke mitt tilfelle akkurat nå da jeg er arbeidssøkende.

Jeg tok brystforstørrelse for en uke siden, og lå derfor i narkose og tok morfinpiller 1 dag.

Samtidig som operasjonsdagen skulle jeg hatt mensen, men alt gikk helt i stå for kroppen min - jeg fikk verken mensen og full forstoppelse.

I går kom det litt blod, men siden jeg har følt meg litt småkvalm og trøtt i det siste tok jeg en test dag og lurer jeg på om det er festeblødning?

Eller er det at fosteret er skadet av all narkosen/ morfinen at kroppen får den ut?

Jeg tenker så utrolig mye frem og tilbake...Det passer virkelig ikke med barn nå, men samtidig har jeg en fantastisk mann og det er jo 9 mnd til barnet kommer.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Du står ovenfor et viktig valg, og det er det bare du som kan ta ettersom hva som blir riktig for deg. Med tanke på operasjonen ville jeg ikke bekymret meg. Jeg er gravid i uke 24 nå og alt så perfekt ut på ultralyd. Tok selv en kneoperasjon i full narkose da jeg var 3 uker på vei og jeg fikk også mye morfin i etterkant. Visste ikke at jeg var gravid enda.. Jordmor sa at det ikke var noe å uroe seg over, for så tidlig i graviditeten er det nesten ingenting inni der, så barnet vil ikke ta skade av det. Og når passer det egentlig å få barn? Enten er man student, ikke i jobb enda, fått ny stilling, ikke gått opp i lønn, ønsker skifte jobb +++ det vil ALLTID være et upassende tidspunkt å få barn, men man får det som regel til! :-) :-)

Jeg ble operert for nyresten i tredje trimester sist. Det var full narkose og ketorax (morfin) mot smertene. Det var iflg lege og jordmor noe av det tryggeste smertestillende man kunne få. Operasjonen var jo planlagt via Føden, og de ville aldri gjort dette om det var farlig for fosteret.

Lykke til uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...