Gå til innhold

Søvn er oppskrytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 30 nå og sliter med søvnen. I går natt sovnet jeg med en gang og sov som en stein hele natten!! I natt fikk jeg ikke sove, finner ikke rett stilling, føler armene sovner bort, "maurer" i kroppen og føler meg lys våken inni hodet selv om jeg er så trøtt som en dupp!! Legger mer jo tidlig, i går kl 22 fordi jeg er så trøtt, i natt sovnet jeg 03.30!!! Så utrolig slitsomt å ligge å vri seg. Og hvis jeg våkner av noe når jeg endelig sovner blir jeg liggende våken igjen.

Skjønner ikke vitsen med at kroppen "forbereder" seg på nattevåk på denne måten, kommer jo til å være helt utslitt til fødselen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Har det på akkurat samme viset. Er vanligvis B-menneske av natur og kan sove 14 timer i strekk. Nå er det helt uaktuelt.... Tidvis våkner jeg 7-8 ganger om natta, må tisse, drikke,.... Ligger og vrir meg - kan våkne av at jeg oppdager at jeg er lys våken :P og om morgen så er jeg mer eller mindre ferdig med natta i 08 tida.... Helt merkelig !! Før kunne jeg sove til 12-13 om jeg skulle på jobb kl 14! er jo en del av prosessen å forberede seg, men hallo så unødvendig :/

Skrevet

Helt enig. Jeg og er skikkelig B menneske til vanlig, kan fint sove til både 12 og 13, men nå!!! Neida! Når jeg står opp føles det som jeg aldri la meg, og sove lenger enn til 08 kan jeg jo bare glemme! Argh!! Og jeg takler dårlig å ikke få skjønnhetssøvnen min på 12-13 timer!!

Skrevet

Slenger meg på her ;) Uke 36 nå, og har den siste uka slitt skikkelig med søvnen. Våkner konstant av verkende bekken og sliter generelt med å sovne. I dag ga jeg opp klokka halv 7 og sto opp... lørdagen sin liksom! Men fikk sovet litt på sofan etter frokost og diverse. Sånn blir det vel ut løpet tenker jeg! Det verste med å ikke få nok søvn er at følelsene og tårene sitter så utrolig løst...

Skrevet

Sliter med det samme selv og hjalp ikke når jeg fikk beskjed om å ikke ligge på ryggen pga av en eller annen blodåre som blir presset sammen-som resulterer i en meget stresset baby :/ å når man bare kan ligge på siden,våkner man enda flere ganger når man ligger på ryggen ubevisst...

Er uke 30+5

Skrevet

Poenget med det er jo at man skal bli godt vant til fødselen ! Her var det også sånn og jeg har en samboer som jobber bare natt 6 dager i uka, så ikke noe hjelp å få med nattevåk heller.. Nå har jeg vært så mye våken siden uke 30-33, at kroppen har blitt vant med en følelse av å konstant ha vært på fylla og bomullsfølelse i hodet :) Gutten blir 3 uker på mandag og våkner i snitt hver halvannen time på natta. Foreløpig får jeg ikke tatt inn søvnen på dagtid heller, for jeg har tre barn til som skal på skole og i barnehage, og jeg studerer selv :)

Men man blir godt vant med tid og stunder :)

Lykke til med siste innspurt damer !

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet (endret)

Sukk, ja det er tungt! Har de 3 siste mnd sovet maks 3-4 timer pr natt. Unntak av noen få ganger kroppen har vært utslitt! Klarer ikke sove om dagen heller, noe jeg igrunn heller ikke vil. For da har jeg vel ikke sjans å sove på natta! Skjønner ikke at kroppen holder ut dette her, men når kl er 6 halv 7 er jeg overlykkelig for at jeg kan stå opp med jenta mi på 2. Ordne hu til bhg og kjøre henne. Har en periode midt på dagen jeg går som en zombie, ellers klarer jeg meg akkurat. Legger meg sjelden etter 21. Like optimistisk hver dag på at jeg skal få sove:)

Begynte da jeg mistet en som sto meg nær. Og slik har det fortsatt.

Får se det positive i det at vi øver oss nå til babyen kommer.

Uke 34 nå, godt er det;)

Endret av Prinsesse x 2
Skrevet

Jadda her også. Nå sitter jeg her da med datan på fanget. Våknet kl 03.30 potte sur! Håper på noen netter med søvn føre baby kommer altså. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er en del av forberedelsene. Kunne ikke kroppen husket at jeg har to fra før hehe ;)

Skrevet

Dette er noe drit. Jeg har ikke sovnet enda engang :P I tilegg når jeg en eller annen gang kanskje vil sovne, så vil jeg våkne tusen ganger av dumme vonde kynnere som bare er i veien og gjør null for seg.

Skrevet

Hihi. Ja sant, kunne ikke kroppen husket at man har barn fra før og absolutt heller trenger å SOVE og slappe av før nestemann kommer!!

Har dog sovet som en stein i natt!! Det var nydelig, og gjør underverker med humøret!

Skrevet

Heldig! ! Jeg kjenner jeg kommer til og være litt små sur idag. *trøtt* : p

Skrevet

Ja jeg og blir småsur av å være trøtt. I går lå jeg våken til 04, og lys våken 08. Var helt vrak hele dagen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...