linkelanke Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Når har vi hatt vår 2. natt hjemme og her sitter jeg med verdens vakreste prinsesse. <3 Det begynte med at vannet gikk natt til mandag. Ingen andre tegn. Fikk beskjed på føden at vi skulle komme innom på morgenen etter. Der ble det tatt ctg og ble skrevet inn i systemet. Da jeg ikke hadde noen rier, ble vi sendt hjem igjen. Skulle tilbake for bakterieprøve, noe som skal gjøre rutinemessig tolv timer etter vannavgang. Da vi kom hjem satte min mann et klyster på meg etter anbefaling av jordmor for å kanskje få litt fortgang i prosessen. Jeg la meg i senga og ikke lenge etterpå kom riene som kastet på meg med ca2, 5 min mellomrom. Det kjentes ut som man måtte skikkelig på søndag og jeg fikk enorm trykketrang veldig fort. Nå ble det intenst og jeg tenkte jeg aldri skulle klare kjøreturen på 20 min til sykehuset. Jeg lå i baksetet og prøvde å puste meg gjennom riene så godt jeg kunne. Vi slang oss inn akuttmottaket og ble kjørt i rullestol opp på føden. Rett inn på en fødestue viser det seg at her stod hodet rett på innsiden med full åpning. Skal si jordmor fikk fart på seg da. 40 min etterpå var lille Maja ute. Måtte klippe litt, da fosterlyden sank litt under pressing . Navlestrengen lå 2 ganger rundt halsen. Et par sting så var det hele over. Maja var 2915 gr og 48 cm lang. Nå nyter vi den nye tilværelsen! Lykke til alle dere som fortsatt venter!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Gratulerer så masse med lille Maja (fint navn! ) Gikk jammen fort det der ja... Når fødte du i forhold til termin? Kos dere masse
linkelanke Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2012 Fødte fem dager over termin. Siden hun var såpass liten da, så hadde hun nok godt av å ligge innenfor i magen litt lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå