Gå til innhold

Strykemerker eller navnestempel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør brukes til klær som skal i barnehage?

Hvilke erfaringer/meninger har dere til navnestempel og strykemerker?

Hvordan er holdbarheten på disse?

Sko - holder klistremerkene fint til det?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker strykemerker,

Når nestemann skal arve klærene, er det greit at man kan stryke en ny lapp over den gamle.

Og navnestempel vises ikke så godt på mørke klær, men de er grei på lyse.

I sko kan man bruke klistremerke i bunnen av skoen, fungerer kjempe fint :-) Eventuelt bruke en tekstilpenn/tusj

Skrevet

Har aldri brukt annen enn en tøymerketusj fra bokhandelen jeg, umulig å vaske av og veldig enkelt i bruk.

Har en liggende i gangen, en på kjøkkenet og en på badet. Skriver bare fornavnet til ungene på enten vaskelappen eller navnelappen som gjerne sitter i tøyet fra fabrikanten. Fungerer perfekt.

Skrevet

Jeg har brukt strykelapper, klistermerker og tusj.

Strykelapper stryker jeg på tøy som brukes inne. Ulltøy, genser, joggebukser etc.

Klistremerker bruker jeg på vannflaske, matboks og annet som har en hard overflate.

Tusj bruker jeg på å skrive navn på f.eks sko og jakker.

Skrevet

Jeg bruker tusj på alt av klær med hvite lapper, det holder uendelig med vasker og er billig og lettvint. Man trenger bare fornavn, evt med første bokstaven av etternavnet eller kun forbokstaver. I tillegg har jeg brukt noen strykelapper på feks stilongser med mørke lapper, klistrelapper på matbokser ol og bånd til å sy på i bla hjemmelagede ullklær. Tror jeg har kjøpt ca 100stk av hver type og det eneste jeg har nesten brukt opp er klistrelappene og eldste har gått i barnehagen i straks 4år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...