Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Og da, voksne tenker jeg! Har slitt med mandlene ganske lenge nå ( eller det kjennes sånn ut), Ved juletider var de aller aller verst. da var jeg så hoven at jeg ikke greide å spise. Var hos to forskjellige leger for en stund siden, men ingen av de ville gjøre noe. Er da ikke plager med halsbetennelser etc, men at mandlene er så store at jeg sliter med matinntak mange dager og pust/svelg.. Fikk faktisk pustebesvær forrige gang jeg flydde, for et par uker siden, og har det hver natt når jeg skal legge meg. Mandlene hovner opp, blir kjempetørr bak i halsen, og da hjelper ikke vann eller noen ting.. Våkner enkelte netter og gisper etter pusten. Fisherman's friend tablettene hjelper for korte stunder. Legen tar meg tydeligvis ikke seriøst, skjønner de ikke tar lett på det å fjerne mandler grunnet komplikasjoner, men skal man gå rundt å ha det slik?.. :/
Sanchin Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Hei, jeg slet med halsbetennelser og opererte bort mine med laser da jeg var i 20-årene. Det var ganske ukomplisert og med minimale smerter. Det verste var egentlig lukten av "svidd kjøtt" da de brant bort med laseren. Høres jo ut som du sliter ganske mye?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Hei, takk for svar! Ja, begynte plutslig en dag å slite i November eller deromkring, men har aldri slitt med halsbetennelser. Kun med JÆVLIG hovne mandler, hver dag Nå også med tørr hals som ikke blir bedre. Det går faktisk utover livskvaliteten min.. Må man ikke i narkose for å fjerne mandler?
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Mannen min fjernet mandlene i voksen alder. Ikke for å skremme deg, men han hadde fryktelig vondt etter at de ble fjernet, måtte bruke en del smertestillende og spiste en del suppe de første dagene. Etter ei lita uke viste det seg at det hadde gått betennelse i sårene og ble lagt inn på sykehuset hvor han lå noen dager. Kom hjem en søndag og mandagen etter fikk han ei blødning og ble hentet av ambulanse(jeg var ikke hjemme å kunne kjøre han). De svidde av de blodårene som begynte å blø. Og han ble lagt inn igjen, den natta fikk han styrtblødning... Bare flaks han var allerede innlagt sier nå jeg...!!! Den blødningen stoppet de ved å bruke adrenalin. Fikk komme hjem på onsdag, og ei uke ekstra med sykmelding... Han var over 30 når de ble fjernet da, mye plaget med halsbetennelse. Blir lagt i narkose under operasjonen ja. Selve operasjonen tar ikke så lang tid og man blir liggende på recovery en time eller to etterpå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå