winifred Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har hatt mere enn nok melk til lillegutt,men nå vil han bare ha den ene . Det virker som den andre begynner å gå tom...Har hatt brystbetennelse i den en gang. noen andre?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Hos storebror mistet jeg all melk etter 14 dager bare Dette til tross for pumping, la han ofte til brystet, amme-te osv osv. Mens med tulla har jeg MASSE melk, men hun tåler ikke morsmelk, ser heller ikke ut til å tåle kumelk, da mme'n vi gir er kumelk basert, og hun har samme reaksjon som hun hadde på morsmelka Og enda nå 2 mnd senere sliter jeg med brystspreng. Vurderer sterkt å pumpe og fryse ned, levere til melkebanken! Hadde det hvertfall vært givende å ha brystspreng Men joda, det går ann å miste melka på et eller begge brysta. Har ei venninne som mistet all melk på det ene brystet, men da tok produksjonen seg opp på det andre brystet, og hun fullammet jenta si til hun var 6 mnd, og delammet til ungen var 18 mnd
miepia30 Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har en nesten tom og en full. Det er nok med en det begynte nok Pga sår på ene vorta og at jeg da unngikk den puppen, og etterhvert fikk hun en favoritt og da var det lett å tilby den. Så ble det mindre melk i den og da foretrakk hun den i allefall. Vond sirkel jeg ikke klarte snu. Men vi har klart oss med den ene
to tettitett Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Samme her.... Mye mindre melk i ene puppen etter brystbetennelse... Men har mere enn nok melk til min lille store jente på nesten halvåret...:-) Håper det forandrer seg litt når jeg slutter å amme, for nå ser det bare rart ut me en gigapupp å en liten...:-)
lillenims Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no Det er ikke uvanlig at brystbetennelse eller tilstoppinger fører til at produksjonen går mye ned på den ene siden, enten pga betennelsen som sådan (tror jeg), eller fordi melka gjerne kommer litt senere under/etter betennelse og tilstopping, og noen barn liker det ikke og vil derfor ikke die. Da minsker etterspørselen og produksjonen på den siden går ned. Så lenge man fortsetter å amme på den andre siden går det for de fleste fint å fortsette å amme som før, men altså på den ene siden. Husk at det er mulig å fullamme tvillinger også - så at ett bryst kan lage nok melk er det ingen tvil om. Ofte blir det noen økedager for å øke produksjonen der i starten, da er det viktig å gjøre som man bør ved økedager, nemlig la barnet die så ofte det vil og ikke gi flaske i stedet. Størrelsen på brystene blir litt ulik hos mange, men det går seg til etter ammeperioden. Bruk innlegg på den "lille" siden om det er veldig stor forskjell - det er jo ikke unormalt at det er litt forskjell før graviditeten heller, så det er nok ikke så veldig mange som faktisk legger merke til det
knerten09+ knerteline11 Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Med begge mine små så har jeg hatt mye mindre melk i ene brystet. Eldstemann nektet å ta det mer rundt ca 6 mnds alder og det ble dermed slutt på melka der. Fikk ingen spreng når han sluttet, så var nok ikke mye å hente der. Lille knerteline tar det fremdeles på morgenen, men resten av dagen er det ikke sjans. Så er nok snart tomt der nå.
♥ Min engel ♥ Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Jeg ammer bare på den ene siden da snuppa rett og slett ikke ville amme på den andre siden. Holdt på med begge sider fram til hun var ca 4-5 mnd. Men siden da har jeg bare kuttet mer og mer ut på den ene siden siden det var så kavete å prøve å holde oppe produksjonen. Nå når snuppa er straks 7 mnd og spiser andre måltider utenom går det veldig fint å bare amme på den ene siden. Hadde nok godt helt fint når jeg fullammet også Men ikke så lekkert med en megapupp og en minipupp hehe
RødRev Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Huff ja, samme situasjon her.. Ingen brystbetennelse eller noe slikt, men av en eller annen merkelig grunn har småen diet mye mindre på det ene brystet, fra dag én. Det ble tydeligere og tydeligere etter hvert, og til slutt bare sluttet jeg å by han dette brystet for ca en mnd siden. Han er nå 7,5 mnd. Det er triveligere å amme når det ikke blir noe styr utav det, hehe Så nå har jeg altså en stor og en liten pupp.. Føler meg ikke så digg naken, men mannen min bedyrer at han tilber meg, så da får det heller være. Ellers bruker jeg faktisk silikoninnlegg inni BH'en, og etter jeg begynte med det føler jeg meg ikke lenger som helan og halvan (med klær på i alle fall!).
lillenims Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Ofte kan det være lurt å få sjekket barnet for nakke-låsinger dersom det nekter die på den ene siden, OG dette starter innen de første 4-5 ukene etter fødselen, og spesielt om det ser ut som det er smerter/ubehag forbundet med det - feks at det hyler som besatt når du prøver legge til osv. I mellomtiden kan det hende det fungerer å amme i tvillingstilling på siden barnet ikke vil ammes vanlig på, altså slik at det ligger med samme øre vendt oppover på begge sider. Samtidig er det ingen grunn til å stresse med det eller bli bekymra dersom barnet ikke ser ut til å ha noen andre plager, og manuellterapeut/fysio ikke finner noe. Noen barn bare ER sånn, uten at det er noe galt Utdrivingen og mengden kan også være forskjellig mellom brystene, uten at det er noe galt eller noen bakenforliggende grunn til det, og noen barn foretrekker da ett av brystene.
winifred Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2012 OJ! Tusen takk for masse tilbakemeldinger:) Høres ut som det er flere ja og at det er normalt! Ser nå at jeg glemte å skrive at lille (store) gutt straks blir 8 mnd og spiser mat i tillegg:) Men veldig godt å høre at det ikke er noe stress!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå