Gå til innhold

Hentesett -hjemmestrikka? :)

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne fortelle min mamma at hun skal bli mormor ved å kjøpe strikketøy og spør om hun vil strikke noe varmt og godt til den lille kommer i desember. Mamma er veldig flink til å strikke, hun var iallefall det, men det er lenge siden sist jeg så henne med strikketøy nå.

Jeg har sett på ett som jeg liker veldig godt. Tenkte det i hvitt, siden jeg ikke vet om det blir gutt eller jente enda, og heller ta knappene i rosa eller blå? Hva tror dere om det? Syns dere dette var fint?

Dette er Dale garn baby hentesett fra en katalog jeg fant på strikkebutikken idag :)

post-847803-0-93789400-1336142280_thumb.jpg

post-847803-0-57923800-1336142314_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143933843-hentesett-hjemmestrikka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fint dette, ligner veldig det min mor strikket til min prins :)

Vi har valgt en kremhvit farge, og blå knapper og blått silkebånd til sokkene :) Jeg får jo min i Juni så må nesten se ann hvor varmt det er ute før jeg hiver på han klærne :)

Gleder meg til å handle inn (venter til etter 17 mai eller kanskje jeg skal fortelle det på 17 mai?? hmm...), og gi henne dette som en "snart-mormor-gave"?) ;)

Håper bare hun vil strikke det! For jeg har forelsket meg fullstendig i dette settet! Hvilke størrelse tror dere? 50 eller 56?

Jeg strikket hentesett til mitt gull. Strikket det i natur (tror jeg det het) Hadde tenkt å ha en rosa blondebody under buksen, men det var umulig å oppdrive.

Jeg fikk bare tak i en hvit blondebody.

Ungen min var i underkant av 3,5 kg og 49 cm.

Buksen var strikket i str 0 mnd.

Jakken er også strikket i str 0 mnd, og den bruker jeg enda og hun er snart 2 mnd.

Dersom du ber moren din strikke litt lengre seler, og har flere sett med knapper så kan du sikkert bruke buksen litt lenger.

Jeg kunne bruke min i 2-3 uker

Det var ikke lett å finne noe strikk som var i str 0, de aller fleste var i str 0-3 mnd og det hadde jeg til min førstefødte, og det passet da han var 1 år......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...