Ullsokken Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg var på første kontroll hos lege i dag, og hun fylte ut papirer og jeg fikk tatt blodprøver. Men hun sa ikke noe om å bestille ul. Går det liksom automatisk når hun har fylt ut papirer på dataen?
Kaja_07 Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Ul-time får du fra sykehuset du får plass på. Hun skulle kanskje søke plass for deg? Dersom du ikke søker før du vel bare tildelt en plass. Brev fra sykehuset med ul-time vil komme etter hvert. Ul er i ca. uke 18
Ullsokken Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2012 Hun sa ikke noe om det iallefall. Skal til jm om 3 uker, da er jeg i uke 14
November-spire-79 Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Da jeg var på første kontroll spurte legen min om hvilket sykehus jeg ville ha. Jeg svarte på det og fikk brev i posten noen uker etterpå at jeg hadde fått time hos UL på det sykehuset jeg hadde valgt
Ullsokken Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2012 Her er det bare et sykehus med fødeavdeling, må ut av fylket, og kjøre 3-4 t for å komme til neste sykehus, så har vel egenglig lite valg :-)
Mamma jeg? Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 Når bestilte dere den første lege timen? Hvor langt på vei var dere når dere var hos legen første gang?
Minimikro Skrevet 4. mai 2012 #7 Skrevet 4. mai 2012 Det lurer jeg også på, Mamma jeg... Jeg fikk positiv test i dag, men har vært sikker lenge på at jeg var gravid... Er usikker på når jeg skal kontakte lege... og tenkte også å ha tidlig UL. Når er det vanlig å bestille det?
Ullsokken Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2012 Det går jo ann å bare ringe legekontoret å høre :-) er litt forskjellig fra sted til sted hvor lang tid det tar å få time :-) jeg er i uke 11 nå, fikk timen for 3 uker siden
Minimikro Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Okei... jeg tenkte å ha tidlig UL i uke 8 eller 9... men jeg lurte på... er det vanlig å ha med seg samboer på dette?
Mamma jeg? Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Kan man bare bestille en tidlig Ul? Trodde man bare fikk en Ul i ca uke 18 og at det skulle være noe ekstra om man fikk Ul før.
Minimikro Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Ja, du bestiller bare hos en privat klinikk. Koster ca. 900 kr... Så det må du være villig til å betale. Tror ikke du får noe UL i det offentlige før uke 18 nei, med mindre det er noe spesielt som har hendt...
Martin+Mamma Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Den første kontrollen er vanligvis mellom uke 8 - 12 ultralyd i uke 17. ny legekontroll i uke 24. og deretter ca en gang i mnd. Dette er "standar" programmet, men ved risikosv.skap o.l er oppfølgingen tettere.
Connie86 Skrevet 9. mai 2012 #13 Skrevet 9. mai 2012 Jeg fant ut at jeg var gravid når jeg var 5+5 og ringte legen min 2 dager etter jeg fant det ut, fikk da 1. kontroll i uke 10. Er 6+6 i dag så det er bare 3 uker til:) Ringte samme dag majorstuaklinikken i oslo og bestilte tidlig ul men fikk ikke time der før uke 14!!!! Syns dette er litt sent så jeg skal kontakte dem igjen og prøve å få tidligere. De sa at jeg da var i uke 12 for de gikk ut ifra EL selv om jeg ikke har peiling på når jeg hadde EL. Syns fortsatt det høres litt rart ut jeg da.
StineMor_2007_ Skrevet 9. mai 2012 #14 Skrevet 9. mai 2012 Jeg er i uke 9 og har vært på to kontroller allerede. skal tilbake om 3 uker ca.. vil oxo betsille meg tidlig ul men aner ikke hvor jeg skal bestille det henne.. fikk time til orninær ul 10.juli og det er for lenge å vente syntes jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå