Gå til innhold

Kjenne sparkene "inni kroppen"?

Anbefalte innlegg

Gjest Shanti ♥

Hei! Er førstegangs 17+5 (med morkaka på forsiden), og de siste dagene har jeg kjent noen rare "dundringer"/dunk inni magen - nedover mot bekkenbunnen. Jeg lurte på om dette kunne være spark? Har aldri kjent noe sånt før. Har alltid sett for meg at man ville kjenne sparkene som små dult utover mot magen - men er det kanskje ikke slik? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143933739-kjenne-sparkene-inni-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er nok spark du kjenner det ja :) Babyen sparker i alle retninger, både ned og ut og bak og opp.. de er små akrobater som spreller rundt :) siden du har morkaka frem vil du nok ikke kjenne spark fremover enda, og bakover er også vanskelig å kjenne.. Så de fleste spark du vil kjenne går nok nedover til å starte med :)

Gratulere med dine første spark :)

Ja, gratulerer med dine første spark. Frøkna i magen min sparker nesten bare nedover hun også. Det kjennes anderledes ut enn om hun sparker ut i magen. Det er som du sier mer inni magen og er litt mer sånn dundring/buldring. ;) Vanskelig å forklare, men jeg skjønner hva du mener :D

Jeg har kjent små fjærlette bevegelser i magen i snart en uke. Er 14+2.

Andregangsfødende.

Trodde ikke de kom så tidlig. Sist gang kjente jeg det i uke 16. Hærlig følelse:)

Ble litt irritert på en kollega som mente det var aaaaalt for tidlig å kjenne noen bevegelse nå, fordi hun kjente ingen så tidlig.. Altså, jeg vet hva jeg kjenner. Jeg har en aktiv liten krabat i magen. Hihi..

Annonse

Jeg har kjent små fjærlette bevegelser i magen i snart en uke. Er 14+2.

Andregangsfødende.

Trodde ikke de kom så tidlig. Sist gang kjente jeg det i uke 16. Hærlig følelse:)

Ble litt irritert på en kollega som mente det var aaaaalt for tidlig å kjenne noen bevegelse nå, fordi hun kjente ingen så tidlig.. Altså, jeg vet hva jeg kjenner. Jeg har en aktiv liten krabat i magen. Hihi..

Hehe det lukter misunnelse av den påstanden hennes ;)

Hehe ja det er nok spark :) jeg har også forranliggende morkake. Er 26 + 3 idag, og kjenner spark over alt men veldig dempet frem i magen ! Babyen begynner og bli sterkere så de sparkene som går nedover inni der er begynt å bli litt ubehagelig... Kjennes neste ut som en hånd eller en fot er på tur ut av "sjura". Haha. Kan snart hilse på :P

Gled deg videre <3

Gjest Shanti ♥

Hehe ja det er nok spark :) jeg har også forranliggende morkake. Er 26 + 3 idag, og kjenner spark over alt men veldig dempet frem i magen ! Babyen begynner og bli sterkere så de sparkene som går nedover inni der er begynt å bli litt ubehagelig... Kjennes neste ut som en hånd eller en fot er på tur ut av "sjura". Haha. Kan snart hilse på :P

Gled deg videre <3

Hurra! Jeg gleder meg til det blir ubehagelig, så jeg blir enda mer sikker på hva jeg kjenner.... :-) Kommer sikkert til å angre når den tid kommer, hihi. Kos deg med sparkene!!

Jeg har også morkaka på forsiden og kjenner spark innover og nedover i magen. Kjennes også til tider ut som foten til vesla skal komme ut av "sjura". ( haha!) Kan noenganger være litt ubehagelig fordi hun "tramper" på en nerve eller noe som jeg kjenner i ryggen, men det er såååå deilig å vite at veslejenta er i form! :D

Annonse

Gjest Shanti ♥

Jeg kjente og bevegelser da jeg var 13 fullgåtte uker ++ :) Er ogsåandregangs. Kjempe gøy! Nå er jeg 18+3 og kjenner hver dag :) Også utenpå. Ikke hatt morkake på fremsiden men høres jo veldig ut som spark, gratulerer! :)

Så heldig du er som kjente det så tidlig, og som kan kjenne det utenpå!! Mannen får smøre seg med litt mer tålmodighet, så får jeg nyte det imens... :)

Jeg kjente og bevegelser da jeg var 13 fullgåtte uker ++ :) Er ogsåandregangs. Kjempe gøy! Nå er jeg 18+3 og kjenner hver dag :) Også utenpå. Ikke hatt morkake på fremsiden men høres jo veldig ut som spark, gratulerer! :)

Så heldig du er som kjente det så tidlig, og som kan kjenne det utenpå!! Mannen får smøre seg med litt mer tålmodighet, så får jeg nyte det imens... :)

Det kommer før du vet ordet av det. Hadde ikke kjent på flere dager før jeg plutselig kjente det på utsiden her forrige uke :) Sikkert ikke lenge før du kjenner noe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...