Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi drar til syden i juni, med snuppa som da er 9 måneder. Er så usikker på om vi skal skaffe oss en reisetrille. Eller om 1 uke uten vogn går bra? (vi var på ferie en uke da hun var 6 måneder og hadde bare bæresele, det gikk helt fint)

Er det andre som reiser å ikke tar med trille?

Vi har ergo baby selen og hun koser seg i den, kviler også bra oppi den.

Litt mer info, vi skal bo på ett stort og fint hotell like ved stranden hvor det er barnebasseger og lekeplasser. Vi har tenkt å slappe av å kose oss sammen på hotellet. Kanskje leie en bil visst vi skal ut en tur.

Dersom dere anbefaler trille, hvilken skulle vi da valgt?

En liten som er enkel å ta med, men med full hvilestilling.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143933708-syden-trenger-vi-reisetrille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg så veldig dreven bærer, så jeg hadde IKKE klart meg uten vogn og en baby på 9 mnd. Har ingen vogntips, men dere kan jo ta med den dere har til vanlig? Også leie en prampack?

Hvis dere har erfaring med at det gikk fint når hun var 6 mnd - så går det helt sikkert fint nå også:) God tur:)

Gjest yrild

Hei :-) Det kan bli veldig varmt i syden både for deg og den lille med bæreselen så jeg ville helt klart tatt med en trille.

Hvis du ellers ikke trenger trille ville jeg kjøpt en billig en, ellers så er vi utrolig fornøyd med vår Maclaren Techno XT, som bla har full liggestilling og veldig bra beskyttelse mot solen.

Kos dere :-)

Vi hadde med reisetrille og heelt avhengig når lillegutt var 7 1/2 mnd. De blir trøtte ivarmen og da er det ok å la de sove i vogn når en er ute på tur syns jeg. Vi kjøpte brukt på Finn til 500 kr. Billig og bra og er da ikke redd for å ødelegge vogna. Reisetrille kan da også brukes i noen år fremover også tror jeg:)

Gjest Kira med en av hver

Vi reiste til Spania da eldste var 8 mnd, og vi hadde ikke klart oss uten trille. Hadde bæresele til flyplassen og lignende, men vognen var ypperlig å ha ellers. Hun sov også ekstra mye der pga varmen, og da var det genialt med vogn.

Husker ikke hvilken vi har, men kjøpte den til ca 1500 kr på Barnas Hus. Og den fungerer like godt i dag til en 2-åring som kan bli litt sliten i ny og ne.

Annonse

Vi har hatt med vogna på tur med varierende erfaring. I Spania ble den endel brukt. Men nå i Italia i små landsbyer med trange gater og masse trapper osv osv kunne vi klart oss uten. Bruker bæretøy når vi er ute og farter og så drar vi heller til leiligheta midt på dagen når ungene (og foreldre) skal sove lur. Bussene her har ikke sånn område i midten der vogna kan stå så vi må slå den sammen og ha den i sete. Litt pes men det går. Leiebiler har ofte mikro bagasjerom hvis man ikke skal opp i prisklasse. Det kommer jo selvsagt an på størrelsen på vogna også da. Snuppa trenger full liggestilling og da er det vanskelig å finne billige små triller. Og syns de aller fleste paraplytriller er veldig dårlige på alt annet enn flat asfalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...