Gå til innhold

Er det vanlig med slik trass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så fant min jente på 16 mnd nøkler og lommebok i veska, og når jeg forsiktig tok det fra henne ble hun så sint at hun kastet seg ned på gulvet og begynte å hyle mens hun bare lå der og vrei seg. Når jeg prøvde å gi henne trøst og snakke med henne så lyste det sinne ut av øynene, og hun gikk imot meg og angrep rett og slett, hånda rett opp i ansiktet for å klore, og et skikkelig tak i håret og lugget.

Er det normalt eller bare jeg som har en så trassig unge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres HELT normalt ut :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Sånn er min også en viljesterk liten sak på 14 mnd. Hun går ikke til angrep på meg da, men om hun ikke får til noe eller får lov til noe tar hun nærmeste hun finner og kaster vegg i mellom alt hun klarer, hyler og vil ikke bli kost med...

Det går fort over da, jeg snakker med henne, men gir henne ikke nevneverdig mye oppmerksomhet over akkurat det, fokuserer heller på noe hun får lov til og er veldig positiv til det isteden.

Litt tidlig med trass allerede, men jaja :P

Skrevet

Han min blir og fryktelig sinna når han ikke får vilja si, hyler, kaster seg i gulvet, kaster sutter, leker, i grunn alt som er i nærheten vilt rundt seg. Han går ikke til angrep om han er på gulvet, men hvis han er i fanget eller på armen så slår, lugger og biter han. Har vel holdt på slik siden han var 13-14måneder, er nå straks 20 måneder. Er mest meg han blir så sinna på.

Skrevet

Høres normalt ut (desverre? :P) Jeg pleier og ignorere det, ev kommentere, "ja, nå ser og hører jeg at du ble sinna" Dersom hun bare styrer på så lenge at jeg ikke orker mer, avleder jeg henne med et eller annet. Finner fram ei bok, setter på musikk, gir henne ei grøtsleiv eller liknende.

Skrevet

Ja han min er ganske så lik.. og jeg som trodde at trassen først kom v 2 års alder.. hehe.. den kom v 12 mnd alder i stedet ;)

Skrevet

Har et nydelig lite monster hjemme som de siste månendene har hatt daglige sinneanfall. Det handler ofte om at hun vil ha en leke som storesøster har, vil gå ut/inn når vi ikke skal, ikke vil inn i bilen, ikke vil ut av bilen, ikke vil skifte blei, vil ha vann i stedet for melk og omvendt, ikke vil at storesøster skal sitte på fanget mitt osv osv. Med andre ord kan det handle om hva som helst, når som helst! Hun ligger ofte på gulvet i bue og hyler! Ser faktisk ut som en ganske avansert yogastilling!

Normalt? Tror dessverre det ja.

Skrevet

Helt normalt! I hvertfall er mi lille på 16 mnd akkurat lik, om det er noen trøst :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...