mammacaro Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Har en liten gutt på 15 måneder som jeg trur reagerer på laktose produkter, kuttet ned på det å han får bare laktosefri melk. Men han har kastet opp både i går natt og i nå nettopp? i går var jeg uheldig å ga han saus med helmelk, så tenkte at det kanskje var det. å i dag fikk han leverpostei med noe melkeprodukter i, kan det virkelig ha vært det?? han er ikke syk eller noe, å kaster bare opp om han får melk som sagt. Hva skal jeg gjøre? kontakte lege? noen med erfaringer
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Dersom du tror han har melkeallergi, så lar du være å gi han melkeprodukter, også kontakter du lege for å få tatt en blodprøve for å få dette bekreftet, og for å få mer informasjon ang dette.
bønni Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Små barn som reagerer på melk har ofte melkeproteinallergi og ikke laktoseintåleranse, derfor må du kutte alle melkeprodukter dersom du mistenker at det er melk som er synderen. (Laktose tåles faktisk dersom det er proteinet man er allergisk mot.) Min sønn tåler ikke melk, og reagerer med oppkast ganske kort tid etter inntak. Ta kontakt med lege eller helsestasjon for henvisning til spesialist for å få sjekket ut allergi. Sjekk NAAF sine sider for ordliste over alle ord i ingrediensliste som betyr melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå