Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på 12 mnd som egentlig alltid har vært tillitsfull. Det har vært enkelte episoder der hun har sagt fra, og smiler ikke lengere til alle fremmede.

Vi begynte akkurat i barnehage og tilvendingen har gått veldig bra. Aksepterte de ansatte med en gang. Hønemor som jeg er blir jeg jo redd for at hun ikke er knyttet godt nok til oss. Hun har skjelden barnevakt og er egentlig bare bandt med å være med oss. Jeg opplever henne som trygg, utforskende og veldig interessert i å utforske verden.

Er det vanlig at de små er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også 12 mnd og hun er slik hun og. Veldig tillitsfull og sosial. Hun blir fort trygg på andre, både voksne of barn. Men, er litt mer skeptisk til menn. Vi har også sjeldent barnevakt. Men, jeg syns det er deilig at hun er sånn jeg da, for eldstemann var skeptisk til alt og alle.

Skrevet

Minstemann her i huset er også tillitsfull og slår seg raskt til ro når andre tar an med seg, barnevakt eller vi leverer til dagmamma. Han har blitt litt mer skeptisk nå, er nok alderen, men slår seg raskt til ro likevel. Jeg syns det er godt, de to andre mine har ært superskeptiske helt fra de var et par mnd. De to eldste kunne jeg ikke levere ra meg og hvis andre ville holde mens jeg var i samme rom var det hyling og skriking. Ikke noe kjekt!

Skrevet

gutten vårres er også slik..meget tillitsfull :) han hadde en liten periode rundt 8-9 mnd da han va litt skeptisk og skulle helst bare være hos mamma eller pappa, men etter det har det vært helt uproblematisk igjen. Han er generelt veldig sosial og glad i folk. Synes det er deilig, jeg ;)

Skrevet

Min er også ekstremt tillitsfull. Kan finne på å krabbe bort til helt fremmede mennesker å reise seg opp etter beina deres. Har egentlig aldri vært noe særlig skeptisk til andre, kanskje ved et par tilfeller. Syns det er litt skummelt med tanke på at han kan følge etter fremmede og forsvinne. Tror på den andre siden at han er godt tilknyttet til oss for han liker å følge med hvor jeg er innimellom. Kommer også bort en liten tur innimellom.

Skrevet

Sånn er gutten min også - veldig blid og tillitsfull og trygg. Jeg synes det er bare fint, jeg. :)

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Min gutt er også sånn. Blid som en sol, og veldig tillitsfull. Når er vi på butikken går han bort og sier "eiiiii" til alle han ser :)

Følte seg hjemme i bhg fra dag én, og selv om han har fått tenner og vært forkjøla/hostet har han aldri vært sutrete i bhg iflg de ansatte der. Hver morgen får vi kommentaren "der kommer sola vår!" når han kommer tassende :)

Kjenner litt på skrekken for at han skal bli med noen fremmede bare fordi han er så tillitsfull, men det nytter jo ikke å gå rundt og være redd for det hele tiden heller. Han er bare 16 mnd og går ikke mer enn en meter fra meg stort sett. Og så kommer han gjerne halvløpende tilbake og kaster seg rundt beina mine, så jeg tror nok han er litt glad i meg også, selv om det er en spennende verden der ute ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...