Mamma til tre gutter Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 eg var 32 uker da dette begynte.. da sa legen som sjekka oppi der at eg var blitt moden, men det er for meg litt merkelig at en lege kan sei for det er veldig vanlig for fler gangs fødende.. snakka med jordmore mi i dag og ho var rasende for at legen hadde vert oppi der, sa det var helt unødvenig og lite smart å stresse gravide opp for en sånn ting som er helt vanlig.. men eg får da ul i morgen siden dette plager meg og med mye kynnere og nedpress blir man jo nervøs.. men egentlig tenker eg at eg bare er ei overnervøs dame og at dei på føden kommer til å se dumt på meg.. off ikkje lett for oss gravide dette.. masse lykke til, eg vil trur at du ikkje har noke å være redd for men kjenner så godt den følelsen du sitter med.. nyt dei siste 10 ukene.. =) =) =)
klarforèn Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Min jordmor sa at dette kom litt tidlig ut i fra hva andre hadde fortalt (hos meg begynte det også rundt uke 28-29) men at det ikke var noe å bekymre seg over. Hun sa derimot at det kunne være greit å være litt ekstra oppmerksom på kroppens signaler fremover ettersom jeg også har hatt mye kynnere fra uke 16. Men fikk ingen følelse av at dette var noe stress, barnet ligger ned men er ikke festet og jordmor sjekket ikke noe mer enn vanlig. Hun sa de ikke visste hva disse stykkene var men at en teori var modningsprosessen. Det betød allikevel ikke at jeg skal vente pjokkens ankomsten nærmeste framtid av den grunn...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Ja, hun har lagt seg til med hode ned og slik de helst skal ligge, hodet er ikke festet. Jeg har veldig mye kynnere og de kommer av ingenting, en kort gåtur til bilen er nok. Mye kynnere hadde jeg forsåvidt med nr 1, men det startet tidligere denne gang. Jeg kjente kynnerne allerede ned i 1 tri, som en stein i magen. Jeg hadde som sagt veldig mye kynnere med nr 1 og han kom ikke før på 14 dagen på overtid. Det stikker flere ganger om dagen og det er på en måte ifra livmorhalsen og helt ned i skjeden. jeg tenker også at jeg bare må være obs på kroppen fremover, men er ikke veldig bekymret. Eneste er at begge mine småbrødre kom for tidlig, 10 og 6 uker for tidlig. Jaja, hun holder seg nok der hun skal være til langt over terminen denne gangen også. Driter forresten i anonymknappen, jeg er hi.
klarforèn Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg tenker det er så typisk at man får disse symptomene tidlig og gjør seg klar, pakker bag og begynner å håper... også går man to uker over og har bare vært utålmodig ekstra lenge. Merker det er litt sånn her i alle fall selv om jeg prøver å tenke at det sikkert ikke er unormalt og at ungen nok kommer på overtid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå