RødRev Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Småen på 7,5 mnd er blitt litt av en mammadalt. På dagtid går det stort sett greit at pappaen får lov å stelle og holde, men ved leggetid er det nesten alltid KUN mamma som gjelder. Har ikke tenkt over at vi har gjort det slik for han, det har jo vært så naturlig at jeg har ammet og lagt minsten, mens han har lagt storebror. Og nå er han tydeligvis vant til at det skal være jeg som legger. Er det noen som ha råd/ erfaringer å komme med? Bør vi bare la det være? Om to mnd skal mannen har pappaperm, kanskje det bare går over av seg selv da..? Er så usikker : /
Pix Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Er nok separasjonsangst og det at han er vant til deg. Det går over:) her tok vi kveldsstellet sammen også gikk far eller mormor inn på rommet og la henne i sengen. Det har gått fint. Men gjør det ikke det så fortvil ikke. Det går seg alltid til med tida:)
zassy☆ Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 been there done that..hehe..har hørt mange har det sånn, særlig i denne alderen. Her er det mamma som er den store helten, sånn er det bare, men vi har valgt at pappa legger likevel slik at jeg ikke blir helt bundet hver kveld, men det er klart, jeg går inn hvis det blir for ille, orker ikke at hun skal ha det fælt, men hun godtar mer og mer at pappaen også legger nå etter at vi har vært konsekvente på at han alltid var på med leggingen en god stund. Men ser an dagsformen hennes..merker hvis hun er superklengete på meg ved leggetid, da er det lite lurt at han legger for da blir det bare krise. Satser på at det går seg til, og de blir sikkert mer vant når de får mye tid med pappaene ved pappaperm
RødRev Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2012 Takk for svar! I grunnen merker jeg at jeg er mer opptatt av å avvikle nattammingen. Kanskje det er stress å jobbe med to ting samtidig, så lurer på om jeg bare skal la det ligge en stund.. mange ting går jo over av seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå