Gå til innhold

Hjelp, er det tenner på vei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med tannfrembrudd her? Snuppa har siden tirsdag vært veeldig grinete (vanligvis en veldig blid baby). Våkner veldig mange ganger om natten. Og idag hadde hun 6! besjebleier!!! Hun er svett og rød i kinnene, men har ikke feber. Fikk henne kun til å sove en halvtime idag, hver gang hun hadde sovnet våknet hun etter 5-10 min :(( Er så trist når jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for at hun skal ha det bedre! Har prøvd med dentinox og det syns jeg ikke virker. Vet jo ikke om det er tenner heller da jeg ikke ser noe :-/ Noen med gode råd?

(Ps: Snuppa blir 7 mnd 15. mai)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som tenner ja.

Min jente er hvertfall slik når tennene kommer.

Jeg har ikke brukt Dentinox på henne, det har så kortvarig effekt. Jeg gir heller Paracet ved leggetid og/eller når jeg legger meg så får vi en noe bedre natt hvertfall.

På dagtid kan du gi noe kjølende å gnage på, f eks sånn bitering som skal kjøles i kjøleskap.

Har du Badyfeeder kan du gi avkjølt/frossen frukt i den.

Skrevet

Tusen takk for mangen bra tips :D

En ting til, hvor lenge pleier det å holde på slik? Ukesvis?

Skrevet

Det er så individuelt. Med gutten min merket vi det knapt på han. Litt forkjølet og urolig et par netter før de brøt gjennom.

Jenta mi har vært mye mer plaget.

Hun har holdt på i 1-3 tre uker før de har brutt gjennom. De fire første fikk hun i løpet av en mnd og da merket vi det på henne noen dager før den første kom. De neste 3 kom i løpet av få dager et par mnd etter de 4 første, men vi merket det på henne i 3 uker før den første brøt gjennom.

Urolig om natta, småforkjølet, utilpass og sutrete på dagtid er det vi merker mest.

Skrevet

Det er så individuelt. Med gutten min merket vi det knapt på han. Litt forkjølet og urolig et par netter før de brøt gjennom.

Jenta mi har vært mye mer plaget.

Hun har holdt på i 1-3 tre uker før de har brutt gjennom. De fire første fikk hun i løpet av en mnd og da merket vi det på henne noen dager før den første kom. De neste 3 kom i løpet av få dager et par mnd etter de 4 første, men vi merket det på henne i 3 uker før den første brøt gjennom.

Urolig om natta, småforkjølet, utilpass og sutrete på dagtid er det vi merker mest.

Huffda :( Jeg får gi henne en parasett inatt hvis hun forsetter. Hun har ikke sovet mye disse dagene stakkars. Så får jeg også (forhåpentligvis) sove litt så jeg får litt energi hvis dette fortsetter i det uendelige, hehe ;)

Skrevet

Ja, tenner er slitsomt!! Alt snus på hodet med søvn, mat etc. Min har vært plaget mye. Det har gått uker før de har brutt gjennom. Jeg kan alltid se hvite flekker under tannkjøttet lenge før de kommer ut. Men har hørt fra andre at de kan bare poppe ut sånn plutselig:)

Skrevet

Ja, tenner er slitsomt!! Alt snus på hodet med søvn, mat etc. Min har vært plaget mye. Det har gått uker før de har brutt gjennom. Jeg kan alltid se hvite flekker under tannkjøttet lenge før de kommer ut. Men har hørt fra andre at de kan bare poppe ut sånn plutselig:)

Ja merker at alt snus på hodet! Men må vel bare senke kravene når det står på som værst. Krysser fingrene for at tennene er poppet opp i løpet av denne uken ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...