Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser i sommer når mini er drøyt 1 år. Lurer på andres erfaringer i forhold til mat på sunving til så små? Både i buffeten og utvalg av middagsglass?

Tenkte først å ta med 8-10 middagsglass for de 14 dagene, men begynte å tenke på at det blir jo mange kg (skal i tillegg ha med all grøt, 4 yoghurt, 4 fruktmos, maaange smoothie-poser, mme osv..)

Hva er deres erfringer?

Hun er glad i mat og spiser det meste, har 8 tenner.

Sist vi var på sunving resort så var det uten barn og da kikka jeg ikke i barnemat-hylla :-p men da var det hvertfall veldig bra utvalg ellers på minimarked på hotellet, både tørrvarer og ferskvarer/varmmat ala kjøttboller, kylling etc etc

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hadde ikke tatt med annet enn grøt og eventuelt mme. De har jo banremat på butikkene der.

Var i Tyrkia for noen uker siden, godt utvalg av både økologisk og vanlig nestle middagsglass og veldig gode fruktpureer der iallefal, skulle vel tro det har det samme jevnt over i land det er mye turister og land med relativt lik matkultur for barn som vi har.

Skrevet

Siden hun er over 1 år når dere reiser ville jeg ikke tatt med så mye. Ville også vent henne av med mme før dere drar så du slipper å drasse på det.

Skrevet

Vi skal også reise der i sommer og kommer til å ha med mini på 17 mnd, og 2 større barn.

Men jeg tar bare (kansje) med 1 pakke grøt bare for å være sikker på at jeg får i han mat.

Ellers har de alltid noe til alle aldrer både forkost,lunsj og middag.

Tar også med noen dessertglass og smoothier slik at han får i seg nok med væske!

Ville kuttet ut MME og middagsglass viss jeg var deg!

God tur :)

Skrevet

Takk for svar. Ja hun er egentlig ferdig med mme og har beg tilvenning av kumelk. Tenkte ta m mme sånn for sikkerhetsskyld da hun er veldig glad i flaske m melk. Men kan hun drikke spansk kumelk? og yoghurt? (teit spm men vi har liksom aldri drukket melk i "syden" av en eller annen grunn).

Har funnet ut at vi dropper middagsglass men tar m grøt for denne er hun litt sær på, og nestle drikki og smoothi poser :)

Er ikke det at jeg er " hysterisk" for at hun skal spise annen mat eller få i seg litt ekstra sukker, men heller det at hun kan være litt sær på maten (liker bare noen få middagsglass f eks, men det kan jeg godt forstå ;-))

Og når hun er 13 mnd så kan de vel strengt tatt spise det meste som vi spiser også, i forhold til saltinnhold? (såklart ikke salte maten ekstra!)

HI

Skrevet

Jeg ville tatt med mme hvis hun drikker det! Jeg hadde med det da vi reiste, mini var 1år. Han fikk det morgen og kveld og var derfor sikker på at han fikk i seg væske, var veldig varmt der vi var. Middagsglass hadde jeg droppet, men tatt med grøt og litt smoothie.

Skrevet

Vi var på sunwing alcudia da knøttet var 8 måneder, og hadde med alt av middagsmat, grøt, smoothies osv.Ganske unødvendig egentlig, da det på hotellet var samme greiene å få kjøpt i dagligvarebutikken. Kan ikke huske at de hadde disse Ella`s kitchen produktene, men ellers det meste. Hadde egen barnebuffet på all inclusive også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...