Gå til innhold

Noen som har blitt gravid, selv om hcg-nivå var lavt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok blodprøve på rugedag 13 (i utgangspunktet en dag for tidlig) Hcg viser 17 og progesteron viser 20.

Har vært kvalm siden rugedag 9, og kjent masse stikninger i livmor. Tok derfor en hjemmetest på rugedag 12 som viste positiv test.

Var så happy, for jeg hadde virkelig godfølelsen. Alt føles som om jeg skulle vært gravid ( har et prøverørsbarn på 2 år)

Tok ny blodprøve i dag, men vet ikke om det var så mye vits i det, for den dobler jo seg annenhver dag..... så i beste fall er den da evt på 34......

Klinikken hadde et eksempel på ei som hadde hcg 25, og det faktisk gikk bra, men jeg må vel forberede meg på blødning....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde hcg på 25 rugedag 16. Legen trodde det var en SA og at egget bare hadde streifet livmoren. Det viste seg å være tre dobbelt etter 2 dager! Er i uke 15 nå og har sett en vital baby på ultralyd flere ganger. Det kan absolutt gå bra!

Skrevet

Ah...så godt å høre!

Jeg klarer ikke helt å gi opp håpet enda, må vente å se :-)

Skrevet

Men så må jeg fortelle deg at ved en kjemisk følte jeg også alle graviditetssymptomene. Så det er bare å ta ei ny prøve og se om det stiger. Det er jo det som kan fortelle noe så tidlig hvilken vei det går.

Ikke mist motet!

Skrevet

Da fikk jeg svarene fra blodprøven i går (rugedag 14) Den var på 25

En liten stigning, men kun en dag i mellom de to blodprøvene. Skulle nok ha ventet en dag til for å få korrekt svar.

Vel, da er jeg forberedt på at dette kan gå i vasken, med et ørlite håp om at spiren klamrer seg fast. Det er ihvertfall ikke tvillinger! (satte inn 2 egg)

Skrevet

Vil bare si at jeg heier masse på deg bollibompa, skal krysse alt jeg har for at det går bra med spiren din:)!

Skrevet

Takk, begynte å spotte på lørdag...så nå er det nok over. Skal ta en ny blodprøve på onsdag, bare så jeg kan være helt sikker :-)

Skrevet

Heier på deg, Bollibompa! :)

Skrevet

Svar på ny blodprøve. økt fra 25 på torsdag, til 60 på tirsdag....altså stigning, men ikke dobling...da burde den jo ha vært over 100 om den skal doble seg annenhver dag. Og fortsatt er jo det veeeeeldig lavt....

Jeg blør som vanlig mens....så jeg er helt sikker på at det er over. Men er fortsatt veldig kvalm.....

Vet ikke om det er noen vits i å fortsette å ta nye blodprøver...for tidlig å komme inn på tidlig UL også. Er vet 4+6 i dag...

I forrige svangerskap hadde jeg blødning i uke 5+6, da kunne de se fostersekken, og alt gikk bra.

Det er derfor jeg er litt usikker....

Skrevet

Hva sier fastlegen din eller har du snakket med klinikken du hører til?

Kan ikke være graviditet utenfor livmora?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...