Gå til innhold

Fordeler og ulepmer med stellebord... Noen som vil hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er meget usikker på hvilket stellebord jeg vil ha...

1) ett med hjul eller uten hjul?? ustødig med hjul? (kommer også ann på om det er stellebord eller kommode)

2) har funnet ett på finn.no - ser helt ok ut, uten hjul og balje derimot. er i tre fra brio.

3) ser mange stellebord men syns mange er så utstødige.....

Noen her som har lyst å hjelpe meg? Har plass til det meste på badet sånn sett. Syns de forskjellige stellekommodene er så himla dyre, å på finn.no forsvinner de FORT...

Har også sett på det til Basson (er vel i hardplast tror jeg, selges bl.a på babyshop), men på en måte virker det å litt ustødig.

blæh... vanskelig gitt syns jeg...

Fortsetter under...

Skrevet

heihei, ville absolutt gått for en stellekommode, gjerne med skuffer for oppbevaring av bleier, salver, hondkled å kluter. veldig greit å ha sånne ting lett tilgjengelig. jeg syns også det var viktig at stellematten var "rette veien" vis du forstår... at du slipper å stelle fra siden.

når det gjelder hjul så ser jeg ikke vits i det, gjerne noen har behov for å trille med seg stellebordet, men det hadde aldri vi sist. hos oss er stellokommoden montert fast i veggen for å være ekstra stødig mtp at det er endel tungde i skuffene.

når det gjelder badebalje så har jeg en løs fra ikea, denne brukte jeg mest på gulvet...syns det var så koselig å bade å la baby ligge å sprelle litt naken på gulvet før vi tok på tøy, men kunne fint ha den oppå stellekommoden også. jeg hadde gått for en løs balje som du kan bade baby hvor du vil etter behov.

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&products_id=3304

legger ved et eksempel, denne er kjempefin! god å romslig. lykke til med valget :)

Skrevet

Jeg ville valgt en stellekommode med skuffer:

- tøy og utstyr er lett tilgjengelig når du steller

- når babyen er ferdig påkledd kan de godt finne på å gulpe over alle klærne og da er det veldig greit å bare kunne dra ut en skuff med alt utstyr.

Jeg har stellebord med hjul, praktisk, men ikke et must.

Stellebordet vårt har også en badebalje under stelledelen. Veldig greit å bade i den høyden for mor og far når de skal holde baby, men den blir kun brukt noen mnd da den er litt liten. Da er det bare til å ta vekk babebaljen og vips så har du en ekstra skuff til klær o.l.:)

Skrevet

Jeg er meget usikker på hvilket stellebord jeg vil ha...

1) ett med hjul eller uten hjul?? ustødig med hjul? (kommer også ann på om det er stellebord eller kommode)

2) har funnet ett på finn.no - ser helt ok ut, uten hjul og balje derimot. er i tre fra brio.

3) ser mange stellebord men syns mange er så utstødige.....

Noen her som har lyst å hjelpe meg? Har plass til det meste på badet sånn sett. Syns de forskjellige stellekommodene er så himla dyre, å på finn.no forsvinner de FORT...

Har også sett på det til Basson (er vel i hardplast tror jeg, selges bl.a på babyshop), men på en måte virker det å litt ustødig.

blæh... vanskelig gitt syns jeg...

vi har selv ett stellebort med hjul og badebalje!

vi har ikke brukt badebaljen, siden vi synes det virker litt vanskelig å hele tiden hente vann frem og tilbake, så vi kjøpte en ekstra badebalje på ikea som vi bader gutten i.

og hjulene på stellebordet er mest for pynt, siden stellebordet har stått på samme plassen hele tiden :) Vi kjøpte stellebordet på babyshop for bare 899,- ett veldig kjekt stellebord ,med god plass til ting og saker i hyllene.

Skrevet

Vi har kjøpt det enkle Gulliver stellebordet på IKEA. Fint og praktisk, passer perfekt for vårt bruk - er plass til masse klær og utstyr under i kurver. Har også kjøpt sammenbrettbar badebalje da vi har litt dårlig plass på badet og den kan vi også lett ta med oss på hytta :D

Skrevet

Vi har kjøpt det enkle Gulliver stellebordet på IKEA. Fint og praktisk, passer perfekt for vårt bruk - er plass til masse klær og utstyr under i kurver. Har også kjøpt sammenbrettbar badebalje da vi har litt dårlig plass på badet og den kan vi også lett ta med oss på hytta :D

Tusen takk for alle svar :) Da tror jeg faktisk jeg har bestemt meg ;-) Har funnet ett bruk på finn.no fra brio med åpne hyller (har kurver å kan sette under) Så får det blir bading på gulvet i dusjen eller noe slikt :) Vi har badekar, men syns det blir tungvindt å bade en bitte liten baby oppi der med ryggproblemer å ikke minst det å henge over kanten på badekaret :)

Annonse

Skrevet

Vi kjøpte Leksvik kommode med stellebrett som man kunne ta av etter hvert, og det bruker vi fortsatt som vanlig kommode for klær og undertøy. Er veldig glad for at jeg ikke kjøpte ekte og typisk stellekomode eller stellebord, for da hadde vi aldri brukt det. Var rett og slett ikke nødvendig og ikke praktisk for oss.

Hadde stellematte liggende på vaskemaskin rett ved siden av servanten på badet, og da var alt i rekkevide. Prøvde en stund å ha en extra stellematte på kommoden inne på soverommet, men den var kun brukt om natten, og selv da var det letteste for alle legge babyen på senga med en engangsstelleunderlag og skifte på barnet der og da, uten å måtte stå og styre ved kommoden.

Når det gjelder badebalje, så kjøpte vi også en på ikea, enkel design med antiskli bunn, og så investerte vi i badekarsetet som var festet til badekar med sugekopper. Det brukte vi masse , en av de beste innkjøp jeg har gjort for babyen. Det hele stod på gulvet i dusjen, og jeg eller pappaen satt ved siden og hadde fin tilgang til alt mulig rundt. Når badet var overstått , så åpnet vi bare korken i badekaret og alt vann rant inn i dusjen uten bæring, søl og stress.

Var veldig fornøyd med det første gang, og skal helt sikkert gjøre det på samme måte når babyen nr 2 kommer snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...