mamma til s@lma Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Dette er et få det ut -tråd , beklager på forhånd men akkurat nå så er det bare her jeg kan fortelle det uten at det ender opp i krangling og mine tårer . Jeg er så dritt lei av gubben som absolutt må putte nese i alt mulig hjemmet og bestemme om alt . Alt fra hvilke ting vi skal kjøpe inn og hvor jeg skal handle amme bh når den tiden kommer . Og så er han så innmari irritabel de siste dagene ( frustrert pga arbeidssituasjon ) , og lar alt det vonde gå utover meg . Vet det ikke er riktig , men gidder ikke og orker ikke å kjempe imot lengre , det ender alltid , alltid i tårer og storkrangel . Best å la det verste å gå over av seg selv . I går ryddet vi opp i skap med gamle sko, jeg fant 3 par som skulle til Fretex, mens han hadde vel 5-6 par . Det endte med en kjempe krangel fordi jeg ville gi bort et par goretex sko som jeg kjøpte da jeg kjørte moped og ikke brukte på 6 år snart . Han mente jeg skulle beholde dem så jeg ikke skulle kjøpe nye når jeg trengte . Har ikke brukt dem på 6 år , det sier vel sitt om jeg har behov for denne type sko..han kjeftet,skrek , og jeg syntes det var bare så urettferdig og gråt en del , og til slutt fikk jeg hodepine som varte resten av dagen . Og i dag hadde jeg reservert vaskeriet i oppgangen vår for å vaske tøy til babyen . Har fri hele denne uken , ikke penger for å kjøpe inn resten , gledet meg til å sette i gang, sortere og alt det som følger med. Så måtte han selvsagt bli med , han tok ned seg tøy og gikk ned , så fulgte jeg etter med resten . Jeg sa at han skulle vente på meg og ikke sette på noe selv. Men nei da, da jeg kom ned så var alt mulig satt på 2 maskiner , enda vi har nå kun en tørketrommel som virker nå . Både mørke og lyse, ull og andre ble lagt i samme maskin og satt på 60 grader . Senest foregått snakket vi om å ikke putte så mye klær på en gang så vaskepulver kan skyldes godt ut, eldste barnet sliter med eksem muligens pga det . Nei da, han kan jo vaske , tror jeg han er dum? Jeg har jo ikke sagt at det var flere typer tøy som skulle vaskes for seg , nei vel, jeg har jo sagt at han skulle vente på meg , men det telles ikke. Så nå går alt på 2 stappfulle vaskemaskiner samtidig, med kun 1 tørketrommel . Det er umulig å få tørket alt samtidig , enda vi har 3,5 timer på gjøre oss ferdig , så vasket han alt på engang, og nå må jeg vente med å tørke mesteparten mens det ligger våt, og miste tid. Tørkeskspet er ødelagt , det har hengt lapp på døra i over en uke nå , men nei da, han måtte jo slå den på for å sjekke om den fungerte , kanskje det har ombestemt seg? at det bråker og ikke varmer , hva om det kortsluttet og begynner å brenne , det gjør ingenting det . Ingen argumenter han tar inn , har så lyst å si at han mÅ slutte å putte nese i alt mulig og la meg ta seg av ting som jeg kan og på min m
mamma til s@lma Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #2 Skrevet 3. mai 2012 Det ble noe tull her, klarte å poste det før jeg skrevet ferdig , sorry. Saken er jo det at han må bestemme om absolutt alt og dette på hans måte ,jeg har ingenting jeg skulle ha sagt . Og når jeg prøver å protestere , så blir det til kjempe krangling hvor jeg er den som er skyldig i alt det vonde han opplever og alt som går galt , uansett hva det er . Gidder ikke å diskutere , lærte at det er best å avvente . Det dumme er at han ødela hele glede i dag , jeg ventet på denne dagen og så tok han over alt igjen :-( Det var det, litt mye , men trengte å få det ut . Takk for tålmodighet !;-)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Uff, kjære deg!! Jeg forstår deg så altfor godt. Jeg har ingen problemer med å fortelle hvor skapet skal stå selv om det ender med både snørr og tårer fra min side. Jeg synes du skal fortelle ham nøyaktig hva du tenker og mener, og så får han heller la det synke inn etterhvert. Fortell at dersom han er så opptatt av disse GoreTex- skoene kan HAN beholde de selv. Enten bruke de eller prøve å selge de på finn;) hehe.. Angående vaska hadde jeg lagt ned veto for neste gang!! Jeg ville ikke hatt noen problemer med å svare at "Ja, det er jo tydelig at du er dum når du ikke klarer å ta imot ÉN enkelt beskjed engang!". Og hvis han blir stående og skrike og rope til deg hadde jeg kommentert det også. At hvis han virkelig har behov for å hevde seg på grunn av at han sliter på jobb e.l. bør han gå og kjefte på et tre i hagen! Og sannsynligvis hadde jeg sagt alt dette med både snørr og tårer rennende;) Uff... ønsker deg masse lykke til!! Fortell ham i kveld at du godt kan forstå at han er sliten, lei seg, føler seg mislykket, osv, men at du ikke finner deg i å være en han blåser all frustrasjonen ut på. Mannen min og jeg har hatt våre dårlige perioder vi også, men jeg kan trøste deg med at det vil gå over igjen dersom dere tar tyren litt ved hornene;)
holaho Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Høres slitsomt ut, og håper dette bedrer seg! At det hjelper å snakke sammen og komme til en enighet.. Vil bare si at jeg har det helt motsatt, og skulle øneske mannen stakk nesa si oppi litt mer! Han bryr seg absolutt ikke om babytøy og overlater alt av vasking, husarbeide og forberedelser til babyen kommer til meg. Men nå ser jeg at det motsatte kanskje ikke er noen idyll heller... hehe.... Kanskje jeg får prøve å nyte at jeg kan få holde på som jeg vil, mens du kanskje kan se noe positivt med dette engasjementet din mann har. jeg vet ikke. Lykke til hvertfall!
mamma til s@lma Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2012 Takk for varme ord jenter , det hjelper ;-) litt turbulent her hjemmet i det siste , burde ha lært nå at av og til er det best å holde munn . Men jeg ser at det finnes håp i det hele, eller, det blir kanskje ikke bedre , men mannen min ser selv at han er en tikkende bombe i disse dager og da er det best å ikke snakke til han mer enn jeg må når jeg vet han er irritabel . Han ser det selv, og da er det jo litt bedre , betyr ikke at det t helt greit for meg , men nå kjenner jeg han så påse godt at jeg ikke venter å høre unnskyldning for alt dette . Uff, mennfolk ;-(
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Dere har ikke råd til å kjøpe alt dere trenger til babyen derfor ødelegger han de klærne dere har? For en idiot du har funnet.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 For en jævla (unnskyld språket) idiot. Du fortjener absolutt ikke å bli behandlet på den måten. Og ikke kan jeg forstå hvorfor du tenket at det er bedre å holde munn. Hallo !! Vi lever i 2012 nå altså. Du skal ikke la deg undertrykke. Selvom han har det aldri så ille på jobb er da ikke det din feil. å jeg syns også at det høres ut som du har lite lyspunkter i livet når du gleder deg til å sortere vask. Forstå meg rett nå, jeg skjønner deg veldig godt , men kjære deg , du må vokne opp, stå rakrygget og si den mening. Hvis han da ikke endrer adferd må du jo vurdere om det er verdt å tilbringe mer tid med dette mennesket. Hvis ikke du klarer å få sagt det til han ,skriv det ned. Server han brevet og be om at han skal lese igjennom og tenke seg om.....MAKAN !! Kjenner jeg blir så irritert. Finnes det ikke mannfolk som er gentle men lengre?
mamma til s@lma Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2012 He he, dere to anonyme som svarte over,dere tok vel litt av synes jeg riktig nok var jeg veldig sint da jeg postet tråden, men livet mitt er faktisk langt ifra tragisk og miserabelt. Alle menn har jo sine dårlige sider og dårlige dager, sier noen noe annet så lyver de. Er forresten ganske sikker på at mange av oss gravide klarer, inkludert meg selv, å forvandle seg til ekte drittkjærringer innimellom når hormoner hejrer for fullt, og vi har lov til det, men ikke menn.. Så lenge det ikke varer evig , så må det jo være lov da ? Om du er mann vodrende far eller gravid kvinne, så er vi jo fortsatt bare mennesker. Ja, jeg gledet meg til sortere nykjøpt og nyvasket babyklær, på samme måte som jeg gleder meg til at babyen er ute, og er ganske sikker på at det er mange andre som gjør, uten at man sier at de har få lysepunkter i livet. Jeg venter på neste lønn før jeg køper resten av det vi trenger, har på ingen måte dårlig råd i forhold til det babyen trenger, hadde jeg ikke hatt råd til det nødvendige, så ville jeg ikke blitt gravid med nr 2. Og ingen klær ble faktisk ødelagt i dag, bare at dere vet det om det er flaks, eller god kvalitet, det vet jeg ikke. Kan hende jeg formulerte meg litt feil i penger-mening, men jeg var jo ganske så forbanna mens jeg skrev, og da er det fort gjort. Synes forresten at det er utrolig mange som ikke tør å stå for det de skriver, veldig popular er blitt anonym-knappen her på bim.. og det ikke bare i tråd hvor det kan være svært forskjellige eller provoserende meninger, men også vanlige ting . Det minner meg om tiden for noen år siden da moderator måtte fjerne mulighet for å være anonym , fordi folk slengte dritt etter hverandre hele tiden. Hvis jeg har en dårlig dag og klager over mine nærmeste til folk som jeg ikke har sett en gang i livet mitt, og allikevel velger å signere innlegget med meg selv og ikke fremstå som anonym, så må jo da være mulig å gjøre det samme selv om en helt fremmed synes mannen min er en kukskalle.. jeg syntes jo akkurat det samme da jeg skrev første innlegg .. blir ikke sur for det.
Rivjernet Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 For en jævla (unnskyld språket) idiot. Du fortjener absolutt ikke å bli behandlet på den måten. Og ikke kan jeg forstå hvorfor du tenket at det er bedre å holde munn. Hallo !! Vi lever i 2012 nå altså. Du skal ikke la deg undertrykke. Selvom han har det aldri så ille på jobb er da ikke det din feil. å jeg syns også at det høres ut som du har lite lyspunkter i livet når du gleder deg til å sortere vask. Forstå meg rett nå, jeg skjønner deg veldig godt , men kjære deg , du må vokne opp, stå rakrygget og si den mening. Hvis han da ikke endrer adferd må du jo vurdere om det er verdt å tilbringe mer tid med dette mennesket. Hvis ikke du klarer å få sagt det til han ,skriv det ned. Server han brevet og be om at han skal lese igjennom og tenke seg om.....MAKAN !! Kjenner jeg blir så irritert. Finnes det ikke mannfolk som er gentle men lengre? Tipper du er singel? I et forhold må man av og til svelge noen kameler. Det betyr ikke at man er sammen med en tyrann! Noen ganger har man en dårlig dag og oppfører seg som en dust. Hvis det med at han blander seg i alt er et problem så ville jeg tatt en samtale med han om det når ting roer seg litt. Dumt å ha samme krangelen flere ganger.. Det er ikke sikkert han egentlig forstår hvor ille du faktisk syns det er. Han er jo tross alt en MANN!!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 Selv om du ikke kan se det blir ullens egenskaper ødelagt når du bruker feil vaskemiddel og feil vaskemetode.
magica fra tryll Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 Joda, selvom alle har dårlige dager innimellom aksepterer ihvertfall ikke jeg at det går ut over meg! Han må jo for svarte ta ansvar for sine egne følelser! Dette hadde jeg blitt skikkelig forbanna for! Hadde ikke klart å leve med en mann som skulle styre og bestemme alt. Blir skikkelig lei meg på dine vegne! å være MANN er ingen unnskyldning for å oppføre seg som en bølle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå