Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Michael<3
Skrevet

Hei!

Jeg har en sønn på 5 mnd som for en uke siden fikk et veldig rødt og hissig utslett på ryggen. Det spredde seg til halsen og magen også. Var på kontroll på helsestasjonen dagen etter og da hadde det roet seg litt etter å ha luftet han litt uten klær og smurt med bephanten. Helsesøster mente det var varme/svette utslett. Men det har fortsatt ikke forsvunnet, så ringte og snakket med henne i dag og hun sa det kunne komme og gå og vare ganske lenge, spesielt hvis det er varmt og det har det jo vært.

Men tenkte jeg ville legge inn spørsmål her inne om noen hadde opplevd lignende, hadde andre råd osv... Det er bittesmå kvise lignende prikker på mage og rygg, og noen områder ganske rødt rundt disse prikkene. Flasser litt på brystet og det virker å klø ganske mye. Ingen feber, og prikkene forsvinner når jeg trykker et glass over de. God matlyst(jeg ammer) og i fin form, blid og fornøyd.

Smører med en krem fra apoteket med sink i som heter aderma.

Noen som har hatt lignende på sine babyer, har noen tips og råd, og vet evt. hvor lenge det varer?

På forhånd takk for svar.

Med Vennlig Hilsen

Natalie Henriksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket vaskemiddel bruker du?

Gjest Michael<3
Skrevet

Hvilket vaskemiddel bruker du?

nøytral. bytta fra blenda sensitiv. kan det være det da? trodde nøytral skulle være veldig allergivennlig..?
Gjest Michael<3
Skrevet

nå oser han også tran.. Han får det hver dag, men har ikke gitt han i dag... hmmm, kan han reagere på det? Huff, vanskelig å vite...

Skrevet

Nøytral skal jo være ok.... Hm....

Er det en type mat han får hver dag? Kanskje årsaken ligger der? Tran kan byttes ut med sånn en liten flaske med d-vitamin.

Gjest Michael<3
Skrevet

Nøytral skal jo være ok.... Hm....

Er det en type mat han får hver dag? Kanskje årsaken ligger der? Tran kan byttes ut med sånn en liten flaske med d-vitamin.

Han får morsmelk bare:) Har gitt d vitamin dråper før når han ikke ville ha tran. Men han har fått tran de siste 2 mnd, og ikke reagert tidligere... Venter på tlf fra legen nå, håper hun har noen gode råd. Det kan jo være at det er som helsesøster sier, varmeutslett. Men det har blitt værre i løpet av dagen, selv om jeg har luftet han mye og smurt 2 ganger... :/
Skrevet

Kan han reagere på noe du spiser.

Min eldste fikk utslett hvis jeg spiste appelsin eller drakk appelsinjuice. Han får fortsatt det samme utslettet hvis han spiser/drikker noe med appelsin nå(han er nå 3 år)

Yngste reagerte når jeg spiste mango, hvertfall de første mnd. Men det ser hun ut til å tåle når hun spiser det selv nå

Gjest Michael<3
Skrevet

Kan han reagere på noe du spiser.

Min eldste fikk utslett hvis jeg spiste appelsin eller drakk appelsinjuice. Han får fortsatt det samme utslettet hvis han spiser/drikker noe med appelsin nå(han er nå 3 år)

Yngste reagerte når jeg spiste mango, hvertfall de første mnd. Men det ser hun ut til å tåle når hun spiser det selv nå

Det som er rart er at jeg har ikke spist noe jeg ikke pleier å soise heller... Appelsin holder jeg meg unna stort sett fordi jeg vet at babyer ofte kan reagere på det... Ellers er det ikke noe annet jeg kan komme på som jeg har spist.... Også er det jo litt merkverdig, for det har jo vart i 1,5 uker nå... Og hvis det var noe jeg hadde spist så ville det vel ha gått over litt kjappere enn det....
Skrevet

Det kan også være en av disse nummererte barnesykdommene, jeg husker aldri om det er 3., 4. eller 5. barnesykdom som gir utslett først og deretter feber. Det virker jo usannsynlig at det er mnd du har spist, eller at han reagerer på tran siden han har fått det så lenge. Allergisk utslett ligner mer på elveblest. Det er nok lurt at en lege ser på det hvis det ikke gir seg innen et par dager.

Gjest Michael<3
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg måtte oppdatere litt her...

Jeg ble så engstelig for dette utslettet på sønnen min at jeg valgte å gå på legevaktaen i går. Og da legen så på han kunne han fortelle at guttebassen har fått den fjerde eller femte barnesykdommen. Han sa det var veldig vanskelig å skille mellom de to fordi de er så like i symptomene... Ingen behandling, bare la det gå over av seg selv og unngå for mye bading... Så da får vi håpe at guttebassen vår snart blir bra igjen:)

Hvertfall godt for ho mor å slippe å være så engstelig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...