zassy☆ Skrevet 3. mai 2012 #1 Skrevet 3. mai 2012 Flere med aktive babyer her inne? Jenta mi har funnet ut at det går an å snu seg i senga også og i går sto hun i krabbestilling heeele tiden, jeg ut og inn og snudde henne..hehe.. men hun var helt stille da så burde kanskje bare latt henne holde på til hun ble trøtt nok? I natt våknet hun flere ganger og skrek, virket helt i ørska og sto i krabbestilling, det er akkurat som hun ikke vil snu seg egentlig men ikke greier å la være og ikke greier å komme seg tilbake..noen ganger fant jeg henne sovende på mage også, men er kanskje ikke krise nå som hun er 9 mnd? jeg snudde henne uansett. Hva gjør dere andre med aktive små? tenkte på sovepose, men det har kanskje liten effekt, skal prøve i natt ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2012 #2 Skrevet 3. mai 2012 Her fikk mini "leve sitt eget liv" på natta og styre og holde på fra ca 6 mnd. Da ga jeg opp Senket bunnen og hun sov i pose (noe hun har gjort siden 4 mnd, ikke bindt fast). Turningen roet seg etter 2-3 netter og hun sov så fint på siden og på magen og hele natta gjennom. Hadde vært en periode hvor vi prøvde å forhindre snuing, da tok vi to pledd som vi rulla sammen til to store pølser som vi putta under lakenet, da lå hun nedi en dump hvis du skjønner og dette fungerte i en ukes tid, da klarte hun å snu seg i "oppoverbakke" på pølsene;-) og det var da vi ga opp:)
Regina Phalange Skrevet 3. mai 2012 #3 Skrevet 3. mai 2012 Hei! Vår er 10 mnd og har holdt på sånn lenge :-) Er ikke så mye å få gjort med det egentlig, vår hadde bare blitt krakilsk om jeg hadde puttet han nedi en sovepose, spesielt fordi han er så varm av seg også :-) Er ikke krise om de snur seg over på magen nå de er jo store nok til å løfte hodet selv om det blir tett for de.
abella Skrevet 3. mai 2012 #4 Skrevet 3. mai 2012 Det er vanlig med en periode med litt styr når de begynner å snu seg i senga. Det er noe de må finne ut av selv og lære seg å håndtere. Gutten min var akkurat som du beskriver en periode rundt 5 mnds alder. Våknet på natta og sutret fordi han hadde snudd seg. Jeg vippet ham tilbake hvis han gråt, men hvis han sov videre lot jeg ham bare sove. Etter noen uker ble han vant til å sove på magen og da våknet han ikke lenger. Ny favorittstilling ble da å ligge på magen med knærne trukket opp under seg! (og det er fortsatt favorittstillingen nå som han er 2,5 år...)
zassy☆ Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2012 ok er kanskje ikke så mye å gjøre, får se om jeg prøver posen, tenkte bare å ha body under da, men kan hende blir det varmt uansett. Har pleid å ha en stor ammepute i hodeenden av senga som hun legger ansiktet mot for å få sove, derfor har det vært avgrenset område og antagelig derfor hun har ligget rolig såpass lenge, men nå lurer jeg på om jeg bør fjerne den, redd det blir for tett hvis hun legger seg på mage i tillegg, men nå er hun jo ganske avhengig av den for å få sove Sengebunnen er jo senket så ingen fare sånn sett, men hun får føttene ut gjennom sprinklene selv om vi har sprinkelbeskyttere..:S Hun lurer dem over eller under.
NoraLill82 Skrevet 3. mai 2012 #6 Skrevet 3. mai 2012 Ah, samme greia her. Når vi skal legge henne snur hun seg rundt, opp i krabbestilling og opp i stående. Der står hun og ler før hun begynner å sutre. Da legger jeg henne ned mens jeg sier "legg deg ned" og "sov godt", men det har jo ikke blitt noe bedre. Vi har holdt på sånn halvannen måned, er 8 mnd nå.
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Her er mini 8 mndr og hun turnet og holdt på heeeele tiden i sengen. Vi kjøpte da sovepose med seler. Synes egentligt det var litt drøyt, men etter en kort protest så roet hun seg veldig og sov natten gjennom.
abella Skrevet 3. mai 2012 #8 Skrevet 3. mai 2012 Ah, samme greia her. Når vi skal legge henne snur hun seg rundt, opp i krabbestilling og opp i stående. Der står hun og ler før hun begynner å sutre. Da legger jeg henne ned mens jeg sier "legg deg ned" og "sov godt", men det har jo ikke blitt noe bedre. Vi har holdt på sånn halvannen måned, er 8 mnd nå. Da gutten min begynte å reise seg opp tenkte jeg at han fikk lære seg å sette seg ned igjen selv også sånn at han ikke tror han er avhengig av meg til det. Så når han sto slik og maste, gikk jeg inn og viste ham smokkene hans i senga. Når han så dem ble han veldig begeistret og dumpet ned i senga igjen og dyttet inn en smokk. Det gikk ikke så lang tid før han da sluttet. Aner ikke om det funker for andre, men er det eneste tipset jeg kommer på.
zassy☆ Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2012 Da har jeg løsningen folkens! hehe.. la henne i soveposen i kveld, hun snudde seg jo selvsagt med en gang, men så la jeg bare dyna hennes ved siden av henne, da roet hun seg der..prøvde bare et par ganger å snu seg rundt men jeg rullet henne tilbake, var ikke så fort gjort når det var litt hinder i veien og plassen i senga ble mindre på en måte. Så får jeg se hvor lenge det varer..kanskje til hun evt begynner å reise seg opp i senga
Prompeloff Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 Jeg er ikke tilhenger av soveposer , og spesielt ikke de man fester fast. Derfor får sjefen i huset snu seg og styre på som hun vil. Begynte først å snu henne, men det ble selvfølgelig en artig lek. Det beste er derfor å la henne turne litt, så roer hun seg etterhvert. Hun sover ikke på rygg lengre.
Pix Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 Jeg bruker sovepose da hun lett sparker av seg dyna og blir kald. Litt tryggere med pose. Tynn dyne oppå for kosens skyld:) Posen er også ganske tynn. Håper hun godtar denne turningen snart! Hun vekker seg selv ganske ofte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå