Gå til innhold

Frustrasjon. Utrolig masende katt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kastrert herremann( Ragdoll) som holder på å gjøre meg gal for tiden. Han er utekatt og er mye ute, MEN maser utrolig mye og springer ut og inn hele tiden. Har lave vindu og han står både innvendig og ute oppetter vinduene og slår på dem. Er han ute skal han inn og motsatt. Siden kl. 21.30 Idag har jeg sluppet han inn 6 ganger og nå vil han ut igjen. Mjauer og han har en spesiell Røst så det foregår ikke i stillhet.

Han bruker mase men blitt verre. Kan han være "våryr" og forvirret selv om han er kastrert??

Skrevet

Måtte le nå :)

Sånn er min og i perioder, bare at min er en sterilisert hunkatt da. Kan mase om å komme ut, og når jeg åpner døra så skal hun ikke ut alikavel og går og legger seg. er hun ute så henger hun på vinduet og skal inn, og når jeg åpner døra så skal hun ikke inn alikavel. Sånn kan vi holde på noen ganger om dagen. til å bli gal av.

Av og til så lurer jeg på hvem som eier hvem. Jeg gjør jo akkurat som hun vil

Skrevet

Kjør på den ;)

Skrevet

Kjør på den ;)

Karma is a bitch., Du ender nok opp påkjørt selv.

Skrevet

Måtte le nå :)

Sånn er min og i perioder, bare at min er en sterilisert hunkatt da. Kan mase om å komme ut, og når jeg åpner døra så skal hun ikke ut alikavel og går og legger seg. er hun ute så henger hun på vinduet og skal inn, og når jeg åpner døra så skal hun ikke inn alikavel. Sånn kan vi holde på noen ganger om dagen. til å bli gal av.

Av og til så lurer jeg på hvem som eier hvem. Jeg gjør jo akkurat som hun vil

Hehe, godt å høre det ikke er bare her.

Med hundene kunne jeg jo bare be dem gå å legge seg om de maste bare for å mase. Verre med denne karen;)

Ja, jeg har tenkt at jeg føler meg som en butler til tider. Men som sagt; forverret seg den siste tiden så om det er noe i luften eller om han bare blir raskt selskapsyk gjenstår å vite.

Skrevet

Fysj! Kvitt deg med driten! Katter er vemmelige kryp likevel!

Skrevet

Fysj! Kvitt deg med driten! Katter er vemmelige kryp likevel!

Høres ganske så vemmelig ut du også.

Hadde satt pris på svar om det jeg spurte om. Spurte jeg om hva ekle vemmelige mennesker syns om katter?

Gjest Miryks
Skrevet

Så la være å slippe lørvet ut/inn. Hannkatta vår prøver seg på det samme, men gidder ikke et bortskjemt drog som hyler litt for å få det som han vil. Slipper jeg kattene ut, så skal de søren meg være ute til jeg vil slippe dem inn selv.

Ungene får ikke gå ut om de maser om det, og de får heller ikke godter om de skriker om det.

Oppdragelse av dyr og barn er egentlig ganske likt.

Begge deler må ha grenser og disiplin..

Skrevet

Så la være å slippe lørvet ut/inn. Hannkatta vår prøver seg på det samme, men gidder ikke et bortskjemt drog som hyler litt for å få det som han vil. Slipper jeg kattene ut, så skal de søren meg være ute til jeg vil slippe dem inn selv.

Ungene får ikke gå ut om de maser om det, og de får heller ikke godter om de skriker om det.

Oppdragelse av dyr og barn er egentlig ganske likt.

Begge deler må ha grenser og disiplin..

Hehe, takk for svar. Barna og hundene har jeg full kontroll på takk, og vil vel heller ikke sammenligne så mye. Problemet er egentlig vinduene. Katten er nesten 7 kg og når han står oppetter vinduene og "bokser" med begge labbene høres det. Dette gjøres både innvendig og utvendig og det er dette jeg ikke klarer høre på. Når han mjauer er det helt forferdelig og ja; han har før vekt barna med mjauingen sin.

Skrevet

Hva med en katteluke i døren?

Skrevet

Hva med en katteluke i døren?

Ja, kanskje jeg må vurdere det. Fins vel slike med halsbånd så den bare åpner seg for husets katt? :) Har en stor og en liten hund og hvis ikke kan jo den minste hunden også gå ut når den vil:)

Skrevet

Pusia vår dreiv på sånn, helt til vi lagde dagseng i uthuset, med katteluke og mat/vannskål. Da ble det slutt på turene inn, så nå kommer hun bare inn for å få kos og sånn. Noen ganger er hun nesten bare ute, andre ganger ligger hun inne hele dagen. Men hun har funnet roen nå som hun vet hun har tingene sine ute også. Tror faktisk hun bare ville inn for å forsikre seg om at tingene hennes fremdeles var der.

Skrevet

Pusia vår dreiv på sånn, helt til vi lagde dagseng i uthuset, med katteluke og mat/vannskål. Da ble det slutt på turene inn, så nå kommer hun bare inn for å få kos og sånn. Noen ganger er hun nesten bare ute, andre ganger ligger hun inne hele dagen. Men hun har funnet roen nå som hun vet hun har tingene sine ute også. Tror faktisk hun bare ville inn for å forsikre seg om at tingene hennes fremdeles var der.

Kanskje han er sjalu og må inn å sjekke;) Fått ny hund for ikke lenge siden og den er jo mindre enn han så blir mye fangkos på den(i motsetning til schæferen katta var vant med). Så han føler kanskje litt konkurranse hehe.Han har forøvrig kattehus ute:))

Gjest Miryks
Skrevet

Hehe, takk for svar. Barna og hundene har jeg full kontroll på takk, og vil vel heller ikke sammenligne så mye. Problemet er egentlig vinduene. Katten er nesten 7 kg og når han står oppetter vinduene og "bokser" med begge labbene høres det. Dette gjøres både innvendig og utvendig og det er dette jeg ikke klarer høre på. Når han mjauer er det helt forferdelig og ja; han har før vekt barna med mjauingen sin.

Skjønner det, har en ganske så stor skogs/skipskatt her som gjør det samme.

Overse klaskingen på vinduet, og med en gang han gir seg, Så slipper du ham inn.

Tar ikke mange gangene før han skjønner at han ikke trenger å klaske ;)

Du kan også være veeeldig tålmodig og sitte klar i døra med spruteflaske og gi ham en sprut hver gang han banker på vinduet.

NEI, katta dør ikke av det. Har brukt spruteflaske på alle mine katter og andre katter jeg har hjulpet til med, og alle lever i beste velgående :)

Skrevet

Hehe, høres ut som min bengal. Makan til bråkebøtte skal du lete lenge etter. Han er jo bare søt og god, men maser, og skravler (mjauer) jevnt. Supersosial katterase.

Katteluke vil jeg ikke anbefale. Du kan forhindre at andre enn din katt kommer inn, men du kan ikke forhindre katten fra å dra med seg halvdøde rotter, mus og fugler inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...