Gå til innhold

Barnehagen baker brød hver dag, og har sukker i brødet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom inn på kjøkkenet til bhg i dag, og ser de lager brød. Flott det, men de har altså sukker i brødet. Jeg har tidligere tatt opp sukkerpolitikken der, ettersom de ga barna pepperkaker fra tidlig desember og alle dager frem til jul med sukker i. Synes det er i overkant. Vil også si at det er greit med sukker av og til, er ingen fanatiker.

Hva synes du om denne sukkerpolitikken, som bhg. mener er helt på det rene!

Fortsetter under...

Skrevet

Alvorlig talt!

Sukker i brødet er helt vanlig, selv bruker jeg sirup eller honning siden jeg liker det bedre. Er ikke snakk om kilovis akkurat, men en spiseskje eller to..

Skrevet

Nå er ikke jeg noen stor brødbaker, men jeg trodde det var helt vanlig med litt sukker/sirup i brød. Dette ville jeg ikke laget noen sak ut av.

Skrevet

Flott med barnehage som lager eget brød :)

Jeg syns en som lager oppstyr for litt sukker i brødet, er litt småfanatisk.

Skrevet

Bakverk hever bedre når det er sukker i. Derfor er det sukker/sirup/honning i veldig mange brødoppskrifter. Og det er ofte type 1 ss på 2-3 brød. Du synes ikke at sukkerhysteriet har tatt litt av nå? Hvor mye sukker får barnet ditt i seg hvis det spiser 2 skiver og det er 1 ss sukker per 2 brød?

Skrevet

Det er helt vanlig med sukker, honning eller sirup i brødet, det hjelper på hevingen og gir luftigere brød.

Er jo ikke snakk om masse sukker da, er gjerne en spiseskje eller to i en oppskrift på 3 brød.

Tror ikke akkurat barna tar skade av det altså, må ikke bli for hysterisk heller vet du.

Annonse

Skrevet

Man må ikke ha sukker/honning o.l i brød. Men gjæren trenger "mat", ergo bør man kanskje bruke mer hvetemel i bakst uten sukker i. Personlig synes jeg det er vel hysterisk å reagere på dette.

Skrevet

Sukker er nærmest nødvendig for at brøddeig med gjær skal heve, men det er jo bare snakk om ca en teskje per brød. Tar vi litt av her, eller?

Skrevet

Sukker er nærmest nødvendig for at brøddeig med gjær skal heve, men det er jo bare snakk om ca en teskje per brød. Tar vi litt av her, eller?

Jeg klarer fint å få luftige gode brød uten sukker... Men har ingenting imot å bruke det når det står i oppskriften heller..

Skrevet

At det er nødvendigå ha sukker i for at deigen skal heve er bare tull. Jeg har bakt mye brød, og har aldri brukt sukker i

Skrevet

Hadde ikkje syntes det var greit med peparkaker kvar dag, men litt sukker i brøddeigen må vere greit. Om du kjøper brød på butikken, så er det sukker i ei eller anna form i dei og.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet (endret)

Kom inn på kjøkkenet til bhg i dag, og ser de lager brød. Flott det, men de har altså sukker i brødet. Jeg har tidligere tatt opp sukkerpolitikken der, ettersom de ga barna pepperkaker fra tidlig desember og alle dager frem til jul med sukker i. Synes det er i overkant. Vil også si at det er greit med sukker av og til, er ingen fanatiker.

Brød har som regel sukker i seg! Har aldri sett en brødoppskrift som ikke inneholder søtning i form av enten sukker, sirup eller begge deler ... (sier ikke at de ikke fins, bare at ingen har funnet veien inn i mitt hus) og ville helt ærlig ikke bakt et heller, for det høres ikke godt ut med brød uten søtning av noe slag. Det er jo ikke akkurat store mengdene det er snakk om!

Jeg er helt enig med barnehagen, jeg!

Endret av tilda med to små <3
Skrevet

Når synes du det er greit med sukker da?

Annonse

Skrevet

For en super barnehage som lager eget brød hver dag,sier nå bare jeg:)

Får være måte på hysteri.

Skrevet

Du sa du ikke var fanatiker, HI???

Skrevet

Et par ss sukker hjelper på hevingen. Helt normalt!

Skrevet

Hvor mye sukker har de i brødrene da? Kilovis? Jeg har aldri bakt brød uten sukker, ei heller setten oppskrift uten.

Skrevet

syns ikke det er krise at de serverer pepperkaker hver dag fram til jul i desember eller jeg

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Som de andre sier her, så er det ganske normalt å bruke bittelitt sukker i gjærdeig, selv om det er brød. Brødet blir ikke søtt likevel. Det er antakeligvis ikke mer sukker i den, enn i ketshupen du gir barnet ditt til pølsa, og prim som du kanskje har på brødskiva er antakeligvis mye mye mer sukker i enn brødet, så jeg ville ikke bekymret meg. Det blir en annen sak når det gjelder å servere pepperkaker og andre kaker i barnehagen.

Skrevet

En barnehage som baker sitt eget brød, høres fantastisk ut! Hos oss har de bare råd til de aller billigste brødene på Rema....

Skrevet

heimelaga brød er bedre enn kjøpt for den har da ikke verken vegetabisk fett eller emulgater osv, alt er naturlig da, synes jeg

lager havreklibrød uten sukker men med 3 ss malteekstrakt som er sikkert ennergibombe men har masse vitamin B som står på glasset, på samme måte som honning er søt men har masse vitaminer i seg

oppskriften står på pakken "Havrekli"- kjempegodt :-)

Skrevet

Herrregud, SUKKER!! Livsfarlig. Du burde anmelde barnehagen og kjefta opp barnehagetanta som baka brødet umiddelbart da du oppdaga dette. Jeg mener, sukker er jo gift for små barn....

Yeah...

Tipper HI er fast leser på fotballfrue.no og sluker innholdet rått.

Skrevet

synes det er dumt at barnehagen skal bestemme hva barnet mitt skal spise, det har blitt siste året i bhg vår, likte best at dattra mi hadde matpakke.

det visste seg at i bhg bruker de soft margarin og den inneholder 25-50% palmeolje , men kan ikke gjøre noe med dette:-(

flott at hun er snart ferdig i bhg...

enig med deg Hi at man skal ikke ha sukker daglig men

bare i helge el birsdager

men hva kan man gjøre? dei hører vel ikke på oss

det har jeg opplevd mange ganger at det ikke hjelper å klage i bhg

og vi kan ikke ha barna våre heime heller

tenk bare at det er sikkert bare 3 ss på 3 brød og da blir det ikke så mye til en brødskive

hilsen fra ei som er opptatt av sunn mat og har en mann med diabetes

Skrevet

synes det er dumt at barnehagen skal bestemme hva barnet mitt skal spise, det har blitt siste året i bhg vår, likte best at dattra mi hadde matpakke.

det visste seg at i bhg bruker de soft margarin og den inneholder 25-50% palmeolje , men kan ikke gjøre noe med dette:-(

tenk bare at det er sikkert bare 3 ss på 3 brød og da blir det ikke så mye til en brødskive

Diabetikere kan da spise mat med sukker i.

Skrevet

Du kan sikkert betale mer i matmengden for å få den maten du ønsker. Ta slikt opp på foreldremøtene og hør hva de andre foreldrene sier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...