Gå til innhold

Så er det vår tur igjen.....

FrkVips

Anbefalte innlegg

I går testet jeg positivt. Og termin er 1. januar 2013. Det er så spennende og jeg håper så inderlig at det skal holde "helt inn".

Vi har ei lita tulle som blir 2 år i juni og vi har ønsket å gi henne et søsken å vokse opp med. Etter 8 måneder med prøving ser det altså nå ut til å kunne skje. Er så spent. Jeg har akkurat fyllt 43 år så jeg tar ikke dette som en selvfølge. Men gleden er stor og vi håper inderlig at spiren skal sitte.

Fortsetter under...

Gratulerer!!

Vi har også akkurat testet positivt med nr 2, termin ca 8.1.2013.

Hadde en SA i uke 6-7 for et drøyt år siden og har siden tenkt at vi er helt fornøyd med å ha fått ett friskt barn. Og så plutselig:-)

Det er en lang vei - og som nå over 40, må vi ta stilling til tidligere UL osv. Er selv motstander av tidlig UL for alle siden det binder opp ufattelig mye ressurser og kan gi feil, kanskje det heller burde vært tettere oppfølging mot slutten, eks UL i uke 30 for sjekke morkake osv. Vi vil vurdere råd fra legen.

Vel, det blir spennende i hvert fall - akkurat nå føler jeg en viss skrekkblandet fryd.

Tusen takk :-)

Kjære Mildemai09. Gratulerer til deg også :-)

Når det gjelder tidlig UL, er jeg også motstander av det som et generelt tilbud. Men som moden gravid er jeg takknemlig for å få det og jeg vil også ta duotesten. For min del er det ikke for å avgjøre om jeg skal ta abort, men for å være så forberedt som mulig. Jeg vil heller vite tidlig om det skulle være noe galt.

Men vi får håpe for oss alle at dette går bra. Det er en spennende tid som ligger foran oss.

Annonse

Tusen takk :-)

Kjære Mildemai09. Gratulerer til deg også :-)

Når det gjelder tidlig UL, er jeg også motstander av det som et generelt tilbud. Men som moden gravid er jeg takknemlig for å få det og jeg vil også ta duotesten. For min del er det ikke for å avgjøre om jeg skal ta abort, men for å være så forberedt som mulig. Jeg vil heller vite tidlig om det skulle være noe galt.

Men vi får håpe for oss alle at dette går bra. Det er en spennende tid som ligger foran oss.

Helt enig med deg, Frøken Vips. Som et generelt tilbud syns jeg det blir helt feil, men for oss som er spesielt utsatt, så blir det noe annet. Jeg er veldig glad for at jeg tok duotesten. Det har gitt meg muligheten til å nyte graviditeten uten de alt for store bekymringene. Og det går jo bra for de aller, aller fleste heldigvis:)

Lykke til, hele gjengen:)

Hei igjen,

Takk for hilsener og gode innspill.

Lykke til dere òg!!

Ja, det er et dilemma, men vi har også valgt å ta testene som tilbys.

Som de sa på radio i helgen, jordmødre og leger har aldri møtt så mange engstelige gravide som nå. Mye kunnskap krever visdom, akkurat som høy rikdom gjør det.

Vi får suse videre, spise sunt, trene, prøve å stresse lite og ellers prøve å tenke gode tanker:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...