Gå til innhold

Kan jeg fortsette på AAP og søke om engangsstønad i stedet for foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Gjest Flora med nr 3 <3

Eller MÅ jeg velge foreldrepenger? Har hatt AAP i nesten 2 år. Og går ikke til noe spesiell behandling eller tiltak. Er til utredning for ME + at jeg har kronisk migrene ( er nok en sammenheng)

Har gått til kiropraktor, naprapat, fysioterapeut osv.. Men ingen ting som hjelper. Så jeg bare går hjemme og sover når jeg har mulighet og det er i grunn min behandling som gjør at jeg fungerer i hverdagen for mine (snart 3) barn.

Økonomisk sett så lønner det seg for meg å fortsette på AAP i stedet for foreldrepenger, OM det er mulig. NAV vil vel helst at jeg slal gå på foreldrepenger siden det gagner dem best. Er så vanskelig å finne ut hva jeg har rett på /mulighet til.

Min svigerinne tok engangstønad og fortsatte på AAP mens hun hadde baby... Men hun er ufør (midlertidig ufør for å være nøyaktig) mulig det er andre regler da??

Og ja, jeg har lest mye på NAV.no.

;)

Fortsetter under...

slik JEG ble forklart det på nav, gikk å på AAP...

så ble det slik:

dersom jeg skulle fortsette på AAP så MåTTE jeg i arbeidsrettet tiltak selvom jeg skulle ha permisjon...

Så her hadde jeg da ikke noe valg å måtte ta permisjonspenger...noe som IKKE lønner seg for meg, men eneste mulighet for kan jo ikke gå på kurs med nyfødt baby:(

håper for din del at du kan fortsette på aap:)

• 2 uker senere...

Når du går på aap kan jo NAV når som helst finne på å sette deg på et eller annet tiltak - jeg fikk f.eks. beskjed en torsdag om å begynne arbeidsutprøving påfølgende mandag. Møter du ikke opp, mister du ALLE rettigheter! Og har du en liten baby kan du jo ikke bare slippe alt, så jeg ville ikke tatt sjansen!

Økonomisk sett får du akkurat like mye utbetalt i permisjonen som på aap. Så ja, du kan sikkert gamble på å få fødselspengene i tillegg, men jeg hadde ikke tatt sjansen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...