Gå til innhold

33+2 og sinnsyke menssmerter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har ligget på sofaen siden ni tida. Mellom 9 og halv 10 starta jeg og få vondt i ryggen, sliten liksom... Begynte og se litt på kl. og skjønner ikke helt når jeg skal starte og stoppe, for har vondt kraftig innimellom, og så går det over til litt vondt, før alt blir nogenlunde greit. Nok til en do tur :-). Det jeg lurer på er hvor vondt jeg skal ha før jeg burde ringe føden? Må er det syyykt vondt, mest i korsryggen. Ligger med varmeflaske, men hjelper ingenting. Sist gang startet alt med at vannet gikk 36+0, så har aldri kjent hvordan det er og ha kynnere... Kan dere være bare det??? Føler liksom jeg er litt hysterisk om jeg ringer føden, men begynner og bli så ubehagelig. Myyye værre enn kl. Halv 10 liksom... Bor en time unna sykehuset, så lurer liksom på hva jeg skal gjøre :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden nå med en gang! Bedre en gang for mye enn en for lite, du skal ikke ha dårlig samvittighet for det. De smertene du beskriver kan ha mange årsaker, så bedre med litt veiledning. Lykke til, og god bedring :-)

Skrevet

Venter på en runde til bare :-P. Nå har det vært lite vondt i 7 min :-). Så ser jeg hvor ille neste blir. Blir så usikker :-/

Skrevet

Lurer på hvordan det går med deg? Vil også bare si at dersom du ikke allerede har ringt føden og fått svar på det ene og andre, så kan jeg fortelle deg at det ikke bare er kynnere du har, for de gjør ikke vondt. :)

Skrevet

Hvordan går d med deg?

Skrevet

Hektisk natt ja, og jeg som helst ville vente "bare" en runde til. Kl. 01.50 tok jeg Tlf til Riksen. Fikk beskjed om og komme. Avtok litt på vei innover med bilen og under undersøkelsen, så da kom følelsen av at jeg var hysterisk, og (sikker bare meg) at legen ikke helt trodde meg at det var så ille... Men måtte bli, legen mente uten noe riedempende, for hun syns det var rart jeg hadde smerter i 10 min om gangen hver halvtime, rier skulle visst ikke vare så lenge. Men fikk brikanyl for og dempe hvis det var rier. Ikke aner jeg. Men fikk rom på fødeavdeling, med samboer på madrasser på gulvet, så vi kunne "sove" noen timer :-). Ja jøss, vondtene kom tilbake så fort jeg kom i seng, så jordmor satt hos meg resten av natta og tok tid på vondtene og kjente på mage når takene kom. De ble mer og mer smertefulle og kom oftere og oftere. Så kl. 4 fikk jeg lungemodningssprøyte og pumpe med riedempende. Fikk jo IKKE sove, var sykt vondt. Men jeg duppa visst av i 6 tida, og våkna med hetetokter og skjelving i hele kroppen halv 7. Var visst normale bivirkninger. Og vondtene/riene var borte. Sååå godt :-), nå ligger jeg er med riedempende og må ha det i 2 døgn, takene/menssmerter i ryggen kommer innimellom (ikke så vnde) men de sier de ikke får gjort noe mer, så setter det igang nå, så blir det keisersnitt. Men håper det gir seg noen uker. Legen var innom og sa at det blir nok en tidlig fødsel, men vi håper på at hun kan vente til 2. lungemodning i kveld. *Tiden vil vise* ;-)

Skrevet

ÅÅÅÅ...masse lykke til, hÅper den lille kan være der inne et par uker til da iallefall :)

Bra at du tok kontakt med sykehuset, og fikk hjelp da!!

Skrevet

Flott at du ringte føden! ønsker deg alt vel fremover, hold oss oppdaterte :-)

Skrevet

Lykke fil;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...