bolla12 Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Har fått beskjed om at jeg skal gå til maks uke 38. Vil det si at jeg blir satt igang uka før? Jeg runder ny uke på søndager. Noen med erfaring?
Mamma&skatt Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 har desverre ingen erfaring med dette, da dette blir min første, men kan tenke meg at du nok får et brev med en dato når du skal settes i gang. kan ikke tenke meg at de bare ringer deg dagen før og sier du skal komme inn. er vanlig å få info om igangsetting vet jeg i hvertfall kanskje du kan ringe legen din?
bolla12 Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2012 Jeg er på kontroll hver uke....begynner bare å bli mektig lei Så jeg håpte noen visste noe sånn akkurat nå
Vogndilla Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Da blir du satt igang iløpet av uke 38, dvs. fra den dagen du er 37uker og en uke frem. Jeg har nemlig fått samme beskjed pga stort barn. Hva er din grunn for igangsetting? Du får nok dateoen på din siste kontroll før igangsetting, det skal jeg -på fredag! Og når du sier du er lei, tenk da på de som går 14dager på overtid -da kan man snakke om at man er lei
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Jeg blir satt igang pga svangerskaps hepatose/ kolestase og fikk min dato i går da jeg var på kontroll. Jeg gråt mine modige tårer for at jeg skulle få vite datoen i går. Og overlegen ga meg den med glede så lenge jeg syns det var en motivasjon. Et svangerskaps helvete er snart over..... Og det å faktisk vite dagen gjør at jeg skal komme meg gjennom de siste dagene og ukene. Om du er på kontroll på sykehuset vil du nok få datoen når det nærmer seg.
bolla12 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2012 Misunner ikke de som går på overtid, virkelig!! Bare håpe de ikke har hatt sv.skap fra helvete Skal settes igang pga stort barn og pga at jeg bruker insulin. Føler ventetiden har vært ufattelig lang. Det er prøverørsbarn, så jeg har på en måte venta på den ungen her i evigheter....men er jo uansett ikke lenge igjen. Hadde bare vært godt å få en dato. Vil bare glemme alle plager og endelig få se målstreken
Mamma i vinden Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Jeg skal settes i gang i uke 38, og har fått dato når jeg er 37+6. Og det er i morgen! :-) Grugleder meg, men kjenner en lykkefølelse bare ved tanken på at babyen skal komme snart! Skriver under på at et svangerskap fra helvete endelig snart er over. Blir satt i gang pga en totalvurdering. Har utvidet nyrebekken med komplikasjoner, bekkenløsning og generelt rimelig utslitt.
bolla12 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2012 Å så kos:-) Hvordan skal du settes igang? På meg pratte de i første omgang om ballongkateter pga tidligere keisersnitt.
Mamma i vinden Skrevet 2. mai 2012 #10 Skrevet 2. mai 2012 Jeg har fått veldig lite info, men de sjekker vel først om livmorhalsen er moden og ev. åpning, og så var det snakk om modningstablett hver fjerde time, før vannet kan tas. Så håper jeg det går litt av seg selv. Vannet ble tatt sist, og da var hun ute etter ca to timer. :-) Forstår godt hvordan du har det. Det var mye enklere å takle alle plagene når datoen var på plass. Vi må bare huske at vi er utrolig heldige som snart får en baby, og at det i minuttet babyen er ute nok er verdt hver plage. :-) Men veldig rart å tenke på at jeg kan ha baby i morgen! Å, som jeg gleder meg! Håper bare alt går bra. Litt skummelt også...
Mamma i vinden Skrevet 2. mai 2012 #11 Skrevet 2. mai 2012 Masse lykke til til deg også! Håper du ikke har så lenge igjen! :-)
bolla12 Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 2. mai 2012 Fikk dato!! 28.mai:) men kom hjem og skulle skrive opp på kalenderen. Det er jo rød dag. Håper ikke det har noe å si. Så spennende...håper det går fint med deg...og at det ikke drøyer for lenge. Men har hørt at det mye mer smerte når man blir satt igang. Men men...ut skal den uansett:)
Mamma i vinden Skrevet 2. mai 2012 #13 Skrevet 2. mai 2012 Gratulerer med dato! Da er du i rett måned! :-) Tror det kan være mer intenst med igangsettelse, men det kommer nok an på mye hvordan det blir, så ikke gru deg for smertene på forhånd. Her må ting bare tas som det kommer! Lykke til!
bolla12 Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #14 Skrevet 3. mai 2012 Takk det samme til deg Satse på at det går bra. Nå er det full nedtelling og siste innspurt. Blir så bra så
Mamma i vinden Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Da har jeg født! :-) Fikk modningstablett 07.30 på torsdag. Ingen rier før neste sjekk kl 12.00, men hadde da 4 cm opning og vannet ble tatt. Da kom riene gett! Kl 15.09 var gutten ute. 3950 gram og 51 cm på dag 37+6. Stor og fin! :-) Så hold ut! Det blir verdt alle plagene til slutt. :-)
bolla12 Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2012 Åååååå....gratulerer så mye!! Håper det står bra til med dere alle sammen
Mamma i vinden Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Takk! Det går kjempefint, og igangsetting var ingen problem for meg ihvertfall. Kanskje riene kom litt tettere enn sist, men klarte meg fint uten smertestillende. Nå er jeg bare takknemlig og letta! Masse lykke til! :-) Snart er du også ferdig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå