Gå til innhold

Vi skal ha visning, tips?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal også ha visning snart, og megler sa at shampoflaskene måtte vekk.. Han ville ha bort alt "rot", sko og jakker i gangen f.eks. Ville ha bort kaffetrakteren (selv om jeg syns den er pen da), han anbefalte sengetepper på sengene med noen puter oppå. Ville ha minst mulig praktiske ting liksom, heller pynt, lys, pynteputer. Friske blomster var et must sa han, som du også skriver. Ikke ha så mye personlige bilder fremme.. Tenne duftlys en stund før visning. Det var vel alt jeg kom på..

Annonse

Jeg har hørt at det kan være lurt å bake et brød eller en kake eller noe lignende på morgenene, da lukten av ferskt bakverk gjør at folk slapper av og lettere føler seg hjemme :)

Om det som blir bakt skal ligge på et lite fat til servering eller ikke er opp til dere, men lukten er i hvert fall viktig :)

Ville heller sørget for skikkelig gjennomlufting,ikke no baking på morgenen,ikke no kaffi,bare rent og luftig. Friske blomster må inn, plukk fra hagen ol. Utrolig viktig er å huske inngangspartiet! Rydd,bort med sykler og leker, sørg for at alle møbler står fint med puter og gjerne en blomsterkvast på utebordet også. Mange som glemmer at hagen/uteområdet er en del av førsteinntrykket.

Ikke stapp vaskemaskin full av tøy.

Rene vinduer.

Rist luft inn i pynteputer,vurder om du skal bare ha noen få dersom du har mange.

Ville hatt kjøkkenmaskinen på benken om det er en fin klassisk maskin uten mye dill.

Friske urter i kjøkkenvinduet om mulig.

Masse å huske,men samarbeid med megler,de lever tross alt av dette. Lykke til!

Puss vinduer, kraner og speil. Rydd inni garderobeskap og kjøkkenskap- mange åpner disse på visning. Vurder å fjerne møbler/ div. 'stæsj' fra gulvet for å få rom til å virke større. Minst mulig personlige eiendeler (bilder etc), det skal være enkelt for potensielle kjøpere å se for seg seg selv og sine ting i din leilighet. Lykke til : )

Trenger jeg virkelig å rydde bort kaffemaskin og kjøkkenmaskin? Jeg har en fin kaffemaskin og en flott kjøkkenmaskin.

Ja!! En evt kjøper vil selv prøve å dekorere kjøkkenbenken i hodet sitt. Det eneste som bør stå på kjøkkenbenken er en potte med friske urter.

Dette er min erfaring.

Soverom: Oppredde senger med sengetøy og pynteputer. Det er ekstra viktig at soverom er upersonlig, det kan gjerne ligne mest mulig på et hotell-soverom. Noen synes nemlig at det er ubehagelig å gå inn på andres soverom, derfor er dette det rommet som det er aller viktigst at er upersonlig. Bort med alt personlig dill dall og bilder. Rommet må være rent og godt luftet, ingen sovelukt!

Bad: Bort med tannbørster og toalettsaker. Du kan godt ha en pen flaske med håndsåpe stående, helst full. Det kan gjøre seg med et håndkle eller to der, men da må de ligge sammenbrettet eller henge slik at de ser ubrukte ute. Luft godt! Har du ikke vindu på badet, la vifta gå en stund før visning slik at det blir god luft der inne. Men bruk ikke kunstig lukt - det er fælt!

Kjøkken: Rent pent og ryddig. Tror ingen lar seg imponere av urter - det minner meg om den tiden "alle" skulle ha et fat med grønne epler på kjøkkenbenken. Det så temmelig latterlig ut når man så på bilder i annonsene. Av og til kunne det se ut som om alle hadde akkurat det samme fatet også... Men det er klart, en urtepotte eller en blomst gjør seg gjerne og er bedre enn noe personlig dill-dall. Om en lekker kjøkkenmaskin skal stå framme eller ikke, kommer an på hvordan kjøkkenet ellers ser ut. Et stort tomt kjøkken er ikke nødvendigvis så attraktivt det heller.

Ellers er det aller viktigste å ha huset rent, ryddig, luftig, åpent og ikke upersonlig, men ikke så personlig at folk føler at de beveger seg for nærme den personlige sonen. Du mister ikke salg om det henger et bilde eller tre av familiemedlemmer på veggen, men det er heller ingen som ønsker å få med seg hele livshistorien din når de går gjennom huset.

Flytt unna møbler som tar opp for mye rom og gjør at huset virker mindre enn det er.

Det kan da ikke være noen som går på det der "bake bolle"-knepet lenger. Det er bare for dumt. Hjemmebakst og kaffe lukter godt når man kommer til folk man er glad i, men ikke når man skal se på andres hus. Og for alle del - unngå duftelys, det er bare helt grusomt, og som en sier her: Hva er det du må skjule med det duftelyset?

Slapp av, folk flest klarer fint å se gjennom både det ene og det andre. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...