Gå til innhold

Innvendig ul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 13 og skal til privat gyn. i morgen for å ta celleprøver o.l slik som man gjør på en vanlig legeundersøkelse. Ville ikke gå til min fastlege fordi jeg ikke liker han så godt.

Men her kommer mitt spørsmål:

Får jeg innvendig ultralyd også da? Helt sikkert? Får jeg se babyen min? Får jeg med bilde hjem? Ser jeg om det er 1 eller 2 (eller3) inni der? Herregud jeg er så spent ;)

Det ble visst mange spørsmål hehe. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shanti ♥
Skrevet

Det er vel helt naturlig om du skal til en gyn og forteller at du er gravid, at han gjør UL av deg :) I uke 13 er det vel kanskje 50:50 om han tar den på magen eller innvendig... I uke 13 kan du se hvor mange det er, du kan se hodet med 2 hjernehalveler, kropp med armer, bein, fingre, tær, hjerte med 4 kamre, magesekk, urinblære... Lykke til!

Skrevet

Å gud hjelpe meg som jeg gleder meg :) Kan nesten ikke vente. Trodde aldri jeg skulle glede meg til en gyn.undersøkelse hehe ;)

Takk for svar

Skrevet

Men er det lurt å ta gyn undersøkelse når man er gravid? Det hadde jeg aldri gjort uansett hva legen hadde sagt. Vet at mange tar innvendig Ul, ja. Men man skal ikke ta for mange av dem heller. Men noe annet med gyn undersøkelse. Velg det du mener er riktig. Jeg hadde aldri gjort det.

Skrevet

Man blir jo anbefalt å ta Celleprøver og jeg har spurt både lege og de på gyn. om det er noe farlig. Alle sier nei.

Skrevet

Det er ikke noe problem å ta gyn undersøkelse med celleprøve. Tidligere var dette rutine for alle gravide. Jeg har gjort det i alle mine 5 svangerskap:)

Skrevet

Ok så det den innvendige UL som er farlig? Vil jo ikke ta det hvis det er farlig da :(

Skrevet

Ok så det den innvendige UL som er farlig? Vil jo ikke ta det hvis det er farlig da :(

Kan aldri tenke meg at det skulle være farlig!

Skrevet

Nei, innvendig ul er IKKE farlig!!! Dette har jeg tatt sammen med undersøkelsen ved de 3 siste sv.skapene:) Lykke til og gled deg:)

Skrevet

Fagfolkene ville vel ikke tatt innvendig UL hvis dette var farlig? Nei jeg VIL glede meg til dette.

Skrevet

Gled deg! :) Det er ikke farlig! ;) Jeg har tatt det i begge mine svangerskap selv også. Er så fint å få se den lille :D

Skrevet

Jeg var på ul i uke 13, han kunne da ta utvendig men sa alt ville bli klarere og bedre om han tok innvendig så gjorde det. hadde også i uke 7. ikke farlig i det hele tatt :) Bare ikke mest behagelig :P Kan se alt som hun over skrev og ryggraden som ser ut som en perlesnor, helt fantastisk! Legen kan også kanskje gjette kjønnet ;)

Skrevet

Jeg var på ul i uke 13, han kunne da ta utvendig men sa alt ville bli klarere og bedre om han tok innvendig så gjorde det. hadde også i uke 7. ikke farlig i det hele tatt :) Bare ikke mest behagelig :P Kan se alt som hun over skrev og ryggraden som ser ut som en perlesnor, helt fantastisk! Legen kan også kanskje gjette kjønnet ;)

Det hadde jammen vært artig å fått vite sånn ca. kjønnet selv om man ikke kan stole på det. Gubben har drømt at det blir jente, og jeg er sikker på at det er en gutt ;) Nå er det bare 3 timer til jeg er der og jeg er så spent ;)

Skrevet

Gi oss tilbakemelding da! Spent selv her nå! :P

Skrevet

Vi var på UL på Riksen uke 13 (12+4) og da var det utvendig UL. Han sa det var sjelden de tok innvendig mm fosteret var mindre enn forventet eller lå vanskelig til. De så "alt", dvs fosterets anatomi, morkakens plassering, at navlestrengen var riktig, fingrenes bevegelser og stilling (visse sydrom har noe med hendene) osv. Vi ble også forklart forskjellene i kjønnsorganet på så små forsteret. Det handler om vinkelen, og hvilken vei/antall grader det går ene og andre veien. Han sa vi med stor sikkerhet får jente, og det ble bekreftet på UL uke 19. Lykke til!!

Skrevet

Wow jeg tok innvendig UL i dag og fikk med meg bilde hjem. Det var helt utrolig gøy å se den lille på 5 cm, og ble justert til 12+1 uker :) Det var ikke vondt i det hele tatt. Det er bare celleprøven som er ekkel. Alt var bra og babyen sprellet masse og turnet liksom rundt :) Jeg er i sjokk og er lykkelig. Morsfølelsen flommer over hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...