Gå til innhold

Er det "forbudt" og jobbe i hus og hage på 1. Mai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei, 1.Mai er ikke helligdag, så da gjør man som man vil.

Skrevet

Hehe... Nei! Vi jobber i hus og hage de dagene vi har tid og mulighet samme hva for dag det er. Om noen blir støtt av det, så er det deres problem. Jeg kan være hensynsfull på mye, men om vi ønsker å male hus, klippe plen, legge brostein osv på en 1. mai, så gjør vi det.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så lenge folk ikke hamrer eller klipper gresset midt på natta så får de gjøre som de vil, for min del.

Koselig når folk kommer ut og nabolaget våkner til liv igjen etter en lang vinter :)

Skrevet

Her har vi spikret lister og satt opp et skap, og hadde været vært til det så hadde vi nok gjort litt ute også. Men flagget er oppe, så klart.

Annonse

Skrevet

De såkalte "panzersosialistene" blir nok fornærma på dem som jobber på deres "hellige" dag. Har hørt om en slik.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

De såkalte "panzersosialistene" blir nok fornærma på dem som jobber på deres "hellige" dag. Har hørt om en slik.

Da burde "panzersosialisten" gjøre som de andre gode "panzersosialistene" gjør: Møte opp på torget, gå i tog, høre på taler og synge sanger. En god "panzersosialist" sitter da ikke hjemme på 1.mai og kokkelurer.

Og da kan vi som vil jobbe i hagen få gjøre det uten at "panzersosialisten" blir sur ;)

Skrevet

Det synes jeg er helt greit :)

Vi har ikke så mange fine dager i løpet av våren, så vi må bruke de dagene som er :D

Gjest mela<3
Skrevet

Synes det er ok å gjøre det meste jeg. Vi har vært ute og vasket/polert bilen innimellom kaffepausene med naboen:)

Skrevet

Helt greit å jobbe og styre litt, men jeg mener at man ikke trenger å drive med det mest bråkete arbeidet på 1. mai. Hos oss har vi alltid bursdagsfeiring 1. mai, og er gjerne på terrassen med gjester. Setter pris på at naboene ikke hamrer, kjører motorsag eller gravemaskin da. :-)

Gjest SHOC
Skrevet

Det var det overklassen gjorde for å provosere arbeiderene på 1 mai i "gamle" dager. Mens arbeiderne gikk i tog og kjempet for de rettighetene vi i dag ta for gitt, drev oveklassen med bråtebrann og hengte ut klesvasken mens toget gikk forbi.

Skrevet

Jeg synes at arbeid som ikke støyer er helt i orden, men det er en helligdag, en offisiell flaggdag, og det synes jeg man skal respektere i den forstand at man holder det relativt stille i nabolaget. Så for de som vil polere bilen, eller henge ut klesvasken, gjerne for meg. Men jeg blir irritert om noen står med motorsag eller gressklipper eller spikerpistolen på en slik dag.

Det er faktisk værre enn en "vanlig" søndag :)

Annonse

Skrevet

Her har mannen vært ute og kløyvd ved hele formiddagen. Heldigvis har vi naboer som forstår at man må gjøre det som trengs å gjøres når man først har fri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...