Gå til innhold

Når begynte dere med sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ
Skrevet

Kan en baby på 6 mnd sitte i sportsvogn?

Fortsetter under...

Skrevet

Om babyen kan sitte selv så kan babyen sitte i sportsvogn.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her startet når han var 5,5 mnd, men da hadde han sittet oppreist på egenhånd i ca 1 uke først. For de skal jo kunne sitte selv, før de settes i sportsvogna :)

Skrevet

Kan en baby på 6 mnd sitte i sportsvogn?

Du kan bruke sportsvogna om du kan legge ryggen helt ned. Men babyen skal ikke sitte i den før babyen selv greier å sette seg opp selv, og det gjør vel få ved 6 mnd alder. Det er noen som tror det er ok hvis babyen greier sitte selv, men det er feil, den skal kunne sette seg opp selv fra liggende på gulvet.

Nå er det mange som ikke vet dette og øver på å sitte for tidlig slik at de greier sitte om en setter dem på rumpa, men det er ikke bra for ryggen. Det er først når de selv greier sette seg opp de er klare for å sitte. Mange eldre er veldig opptatt av at barna skal sitte så tidlig som mulig, ikke vet jeg hvorfor.

Skrevet

Gutten her startet når han var 5,5 mnd, men da hadde han sittet oppreist på egenhånd i ca 1 uke først. For de skal jo kunne sitte selv, før de settes i sportsvogna :)

Ikke sitte selv, sette seg opp selv. STOR forskjell.

Skrevet

Helsesøster har gitt beskjed om at de kan fint sitte i stol, fang, vogn osv fra ca 6 mnd. Men at de ikke skal settes ned på gulvet. For de kommer seg ikke opp eller ned selv. Men de er sterk nok i ryggen til å sitte likevel

Annonse

Skrevet

Helsesøster har gitt beskjed om at de kan fint sitte i stol, fang, vogn osv fra ca 6 mnd. Men at de ikke skal settes ned på gulvet. For de kommer seg ikke opp eller ned selv. Men de er sterk nok i ryggen til å sitte likevel

De kan sitte på feks fang når de får støtte. Men skal ikke settes ned rundt omkring.

Skrevet

Min satt seg opp selv ved 6 mnd. Da begynte jeg å bruke barnestol og skiftet til sportsvogn. Fysioterapeuten sa de kunne sitte i sportsvogn før de kan sette seg opp selv så lenge ryggen får være litt i hvilestilling.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ikke sitte selv, sette seg opp selv. STOR forskjell.

Oida, hehe, mente så klart at han satte seg opp selv. Altså, at ungene skal kunne sette seg opp selv før de skal sitte i sportsvognen.. Tror jeg bør lese bedre over hva jeg skriver, før jeg poster *kremt*

Skrevet

Vi begynte når snuppa var ca 6 mnd. Hun kan ikke sitte seg opp selv enda. Men fysio sa at det går helt fint ann å bruke sportsvognen, og dette sa hun på 4mnd kontrollen.

Skrevet

Etter mange turer med tom vogn og bæresele skiftet vi til sportsvogna ved 4,5 mnd. Hadde ryggen på første hakket når vi startet, og la den helt ned når han hadde sovnet. De ser omgivelsene og (hvis du kan ha babyen snudd mot deg) også deg. Har hørt om mange som skifter på grunn av det samme eller at dypvogna blir för liten. Min gutt godtok ikke å ligge flatt på ryggen.

Gjest stårma
Skrevet

Vi begynte med sportsvogn rundt 6-7måneder. Da ville lillegull opp å se, hadde vognen i stillingen over sovestilling og da var han fornøyd. samt at lillegull var så aktiv og urolig så jeg var redd han skulle falle ut av bagdelen, følte sportsdelen med seler var tryggere

Gjest Hippoღ
Skrevet

Takk for svar :) Ser de fleste bytter rundt 6 mnd. Og noen senere. Men vi finner vel fort utav når det er på tide å bytte til sportsdelen.

Annonse

Skrevet

Vi bytta da mini var ca 4 mnd. Bag'en ble for liten! Men sportsdelen kan ligge helt flat, så vi bruker den stort sett bare sånn. Hender når han er våken at vi tar ryggen på det første hakket, da sitter han ikke helt, men Klarer å følge litt mer med :) Pluss at vi har fottrekk over :)

Skrevet

Nei herreland han var jo 3 mnd! Nå er han straks 5mnd og det er først nå vi har tatt ryggen litt opp da :)

Skrevet

Byttet ved 7 mnd, men hadde henne liggende i den

Skrevet

har simo kombi..og den brukte jenta mi til hun var 9 mndr..bagen der kan du sette opp en liten rygg som er festet til bagen.. bytta over etter det.men da var det ferie så brukte trille på tur da.

Skrevet

Har citycross og fra 7 mnd til 10 mnd varierte jeg bag og sittedel. Sku han sove ble det bag:) den var mye koseligere og han hadde infenting i mot å ligge.

Gjest peacock
Skrevet

Byttet ved 6 mnd. siden gutten ikke ville ligge nede i bagen når han var våken, men ville opp og se verden. Har ergonomisk sete i vogna, og vi bytter mellom 45 graders vinkel (våken) og full liggestilling (sover). Er jo ikke verre enn å sitte i vippestolen, så det er ikke noe problem at han ikke kan sette seg opp selv. Men rett rygg (90 grader) ville jeg ventet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...