missnordheim Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 Min 6mnd sønn er syk. 38,8 i feber. Hoster og kaster opp. Så la jeg merke til at fontonellen er veldig bulende. Den har ikke vært det før. Noen som vet hva det kan være??. Hilsen en litt frustrert mamma som har to syke i hus og er alene
2små og en blå Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Hadde ringt på legevakten å hørt med de der. God bedring til den lille og håper han blir fort frisk igjen.
Pix Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 Jeg vet ikke hva fontonellen er, men omgangssyken går vet jeg. Min lille har spydd i en uke. Ring legevakt i tilfelle du!
missnordheim Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2012 Har ringt de syns igrunn ikke det var vitsen at jeg kom, men fikk time kl 10. Fontanelle er den myke delen av skallen
Lise259 Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 Leste et sted at bulende fontanelle kan være hjernhinnebetennelse. Jeg hadde ikke tatt sjansen og dratt til legen så fort jeg kunne.
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 1. mai 2012 #6 Skrevet 1. mai 2012 Trenger vel gjerne ikke skremme vettet av folk;-) Lett bulende fontanell er ganske vanlig ved febersykdom. Det kan selvsagt alltid være greit å få sjekket, men min lille har i alle fall hatt stor fontanell når han har vært syk med feber. Så det trenger slett ikke være noe alvorlig. Du kan kjenne forsiktig på fontanellen med en finger, er den hard og spent er det vel kanskje større grunn til å være bekymret. God bedring til lillegutt:)
mille260 Skrevet 1. mai 2012 #7 Skrevet 1. mai 2012 Ingen fare.Snuppa her hadde også det.var ikke så mye "innskrukket"mente legen.
missnordheim Skrevet 2. mai 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2012 ja den er hard og spent. fontanellen. men de klarte ikke å si hva som var galt. de kunne ikke si om det var et virus eller en bakterie. måtte vente å til i morgen om feberen er godt ned. men det har den ikke enda. men han var hvertfall rød og hoven i halsen. legen virket overrasket at han var det. det virket som om det kom som ett sjokk for han. jeg har ikke sove noe siden fredag. rart jeg forsatt har melk. håper bare de blir friske snart
Lise259 Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Var jo ikke meningen å skremme :/ men er greit å vite at det er vanlig ved feber, for jeg hadde blitt overnervøs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå