Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #1 Skrevet 1. mai 2012 liker navnet Edith veldig godt på skrive måten men vil det skal uttales Idith. vis jeg kaller henne Edith vil jo alle si det slik: Edith men vis jeg kaller henne Idith vil de si riktig men liker skrive måten med E bedre. Innspill?
Giss Skrevet 1. mai 2012 #2 Skrevet 1. mai 2012 Temmelig upraktisk i forhold til staving - alle kommer enten til å skrive det feil eller uttale det feil. Hvis du vil ha det uttalt Idith tror jeg du bør stave det slik også.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #3 Skrevet 1. mai 2012 ja er det jeg tenker og.men på samme tid så liker jeg så godt hvordan det ser ut når det står Edith . takk for innspill greit å få noen utenforstående som tar en kikk på tankene jeg har gjort meg om det:)
sommertiara Skrevet 1. mai 2012 #4 Skrevet 1. mai 2012 Edith er et nydelig navn. Liker det godt både med norsk og engelsk uttale. Synes det blir rart med den engelske varianten i Norge, det er jo ikke bare E-en som blir annerledes, hva med th-lyden? Vil du at den også skal uttales som på engelsk, eller med vanlig norsk t-lyd? Dersom du vil at det skal uttales Idit ville jeg skrevet Idith, men om du vil ha full engelsk uttale ville jeg holdt med til den originale stavemåten og heller bare presisert at det skal uttales som på engelsk.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2012 #5 Skrevet 1. mai 2012 det skal uttales på engelsk.dette barnet som det første skal gå på internasjonal skole så på skolen vil det være greit der.og vi prater mye engelsk hjemme så det blir naturlig selv om ingen er fra engelsktalende land. det er greit når folk spør hva henne heter blir det jo uttalt på engelsk.men når det skrives vil jeg tro de fleste vil si Edith på norsk.
Gjest Antarctica Skrevet 2. mai 2012 #6 Skrevet 2. mai 2012 Det du IKKE skal gjøre er å begynne å feilstave et etablert navn. Mulig folk vil si Edit på norsk, men hvis du skriver inn et barn ved navn Idith på internasjonal skole, så vil hun kalles Aidith på 1.skoledag. ( f eks Ida blir Ajda på engelsk...) I tillegg er Idith ikke kjønnsbestemmende i det hele tatt. Det ser ut som et mannsnavn fra en annen kultur.
ymla Skrevet 2. mai 2012 #7 Skrevet 2. mai 2012 Det heter min jente Jeg kjenner flere som skrives med E, men alle som kjenner henne utaler med I. Jeg liker det som det er, Edith
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå