Gå til innhold

Gravid og riding?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest xbibbi

Tror det er anbefalt å ikke ri under hele svangerskapet. Det er tross alt regnet som en ekstremsport. Falle du av hesten kan det ha store konsekvenser. Savner selv også å ri, men tar nok ikke sjansen for det Men det skal sies at jeg kjenner mange som red igjennom hele svangerskapet og det gikk bra med dem.:)

Mitt inntrykk er at jordmødre som selv har ridd anbefaler å fortsette å ri så sannt kroppen sier det er ok. Men en bør unngå sprangridning og mye nedsittendetrav.

Å falle av hesten er ikke noe vanlig problem. Jegfaller oftere på ski enn på hest. Og jeg tror at du visst du vet du har en uberegnelig hest så kanskje en revurderes ridningen...

Den som rir kjenner best seg selv og hesten en skal ri.

Jeg rir og kommer til å fortsette med det så lenge jeg kommer meg på hesten :) Er 8 uker nå.

Men hopper ikke og tar det litt mer med ro ang fart:)

Eneste som holder bekkenet mitt i sjakk er ridning med lange stigbøyler.

Er like farlig å sykle, gå over veien osv.

Er ikke ridningen i seg selv, men fall risiko. Og flere skader seg på trampoline og sykkel enn på hest :P

Kos deg på tur du og tenk på det som trening og å få masse frisk luft :)

Annonse

Mitt inntrykk er at jordmødre som selv har ridd anbefaler å fortsette å ri så sannt kroppen sier det er ok. Men en bør unngå sprangridning og mye nedsittendetrav.

å falle av hesten er ikke noe vanlig problem. Jegfaller oftere på ski enn på hest. Og jeg tror at du visst du vet du har en uberegnelig hest så kanskje en revurderes ridningen...

Den som rir kjenner best seg selv og hesten en skal ri.

Kanskje derfor man heller ikke skal stå på ski som gravid. Kun på flat mark.

Har sport lege og spurte på tidlig ultralyd, og det er ikke farlig å ri såfremt man tar det med ro. Hadde et lett fall av hest før jeg visste jeg var gravid og ble forsikret at det ikke var noe farlig for fosteret siden det ligger godt og beskyttet inni magen. Jeg kun skritter på tur nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...