Tellefanten Skrevet 30. april 2012 #1 Del Skrevet 30. april 2012 Snakket med legen på st. olavs om eventuelt ett nytt forsøk med full egenbetaling. Skal ta fsh og amh prøver siden jeg ikke har gjort det før. Blir spennende å se hvordan det ligger ann. Vi snakket mye frem og tilbake om hva kroppen tåler og hvor mange forsøk før man må si seg fornøyd. Hun mente jeg ikke burde ta mer enn ett til. Helt tilfeldig spurte jeg om hva hun anså som ideell bmi. Mellom 20 og 30 var best. Spurte så om hun trodde jeg var for tynn. Jeg har bmi på 19 og veldig vanskelig for å legge på meg, vet det høres ut som et luksus problem. Nå sa hun at jeg måtte prøve å komme opp i bmi på 22 som utgjør ca 5-6 kg. Skal prøve, men tviler på at det går, må vel greie ett par kg. Hvorfor har de ikke sagt dette før. Etter 10 år, 2 barn og x-antall negative innsett burde de nevnt dette. Har ikke tenkt på å spørre selv før Noen gode tips til å få på ett par kg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143932708-for-tynn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 30. april 2012 #2 Del Skrevet 30. april 2012 Desverre ingen gode tips for å få noen kilo ekstra. Har selv en BMI på 19, og har slitt i mange år med å legge på meg. Eneste gangene jeg egentlig klarer det er når jeg er gravid. Rett etter begge fødslene har det gått ca 6-8 uker så er jeg tilbake i vekt der jeg var før jeg ble gravid. Og jeg vil gjerne legge på meg en 4-5 kg! Nå er jeg gravid i uke 13+5 og gleder meg over å se at vekta har økt litt. Høres jo helt sprøtt ut. Men du har all min sympati. Jeg har aldri hørt dirkete at jeg burde legge på meg, men det har blitt hintet i den retningen noen ganger ja.......... Lykke til med vektøkning og nye forsøk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143932708-for-tynn/#findComment-144198646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
barmfager Skrevet 30. april 2012 #3 Del Skrevet 30. april 2012 Jeg hadde også bmi på 19 da jeg startet min IVF karriære. Jeg gikk opp i vekt over en periode på 1,5 år og 5 forsøk. Ved det siste forsøket hadde jeg kommet opp i 22 kg og da satt spiren! Mulig det var tilfeldig, men kanskje ikke. Hvor mange forsøk har du hatt, Tellefanten? Hvilke innvendinger hadde de på St. Olavs om "hva kroppen tåler"? For å gå opp i vekt ble jeg mer inaktiv (ufrivillig med ny stillesittende jobb), og det er jo ikke sunt. I tillegg mer mat til hvert måltid. Jeg spiser veldig sunt og er ikke glad i søtsaker. Men nøtter og tørket frukt kan jeg til nød innta. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143932708-for-tynn/#findComment-144198699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tellefanten Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mai 2012 De har jo ikke noen konkrete bevis for at dette med hormoner er farlig for oss, men det hun sa var at ettersom dette blir stimulerings runde nr 7 er de alltid redd for at det skal skje unormal celledeling i eggstokkene. Første runde hadde vi 3 fersk og to frys før spira satt. Andre runde ble det 3 fersk og 4 frys, hadde også frys etter siste barn, så har tilsammen hatt 12 innsett. Vil gjerne at alt skal være optimalt denne gangen, så vi forhåpentligvis ikke trenger så mange forsøk, det orker jeg heller ikke. Har hatt samme vekt hele tiden og har jo blitt gravid tilslutt, men vil gjerne bedre oddsen. Er også veldig sunn og ikke så glad i godis, men det er vel heller ikke rette måten å gjøre på. Kan spise så mye jeg vil av alt og legger ikke på meg ett gram. Kanskje mere trening og mere muskler kan gi litt utslag. Får se hva jeg får til. Samme her Tutla. Bare under svangerskapet la jeg på meg og prøvde å legge på meg mest mulig og 4 uker etter fødsel var vekte den samme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143932708-for-tynn/#findComment-144200102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå