Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag har hatt fri i og bare vært hjemme. Venter på el. Stork sa at jeg skulle teste 2 ganger om dagen, og det har jeg gjort i et par dager nå. Men siden jeg bare har vært hjemme i dag og i tillegg har en haug av billigtester så har jeg testa 3 ganger hittil, hehe...

Litt av grunnen til at jeg har testa så mange ganger er at jeg syns det har begynt å skje noe på testene! Og i tillegg så må jeg rekke å være hjemme og klar for jobb torsdag morgen, så hvis jeg skulle ha en av de lengre syklusene mine akkurat denne mnd hadde jeg ikke fått reist.

Men så, den siste testen jeg har tatt hittil i dag nærmer seg positiv!!! (Billigtester med streker på) Tenkte å ta en test til om et par timer og hvis den er positiv så blir det nattbuss til Køben på meg i kveld!

På tide å pakke bagen!

Så nå begynner det å krible i magen. Og alle tankene som kommer nå som jeg er så nær min første inseminasjon. Antydninger til litt kalde føtter nesten. Jeg er helt trygg på mitt valg, men tankene begynner å rulle. Er dette rett allikevel? Vet jeg hva jeg går til? osv.

Jeg hadde sannsyngligvis følt litt det samme hvis jeg skulle gjort dette med en mann. Det har vel noe å gjøre at man er blitt voksen og vet at det skjer en stor forandring i livet om jeg får barn, en forandring som jeg ikke vet helt hva innebærer fordi jeg ikke har prøvd det ennå.

Og tanken på at om et par uker kan jeg sitte med en positiv test i hånda er litt fjern. Jeg vet også at sjansen er stor for at det ikke klaffer på første forsøk, men at jeg derimot kanskje må ha endel turer ned.

Hvilke tanker satt dere med når dere var på vei til første inseminering/ivf/ea?

Fortsetter under...

Jeg har vel på det verste testet 5-6 ganger i løpet av et døgn ;-p

Oppdaget ved en tilfeldighet at jeg først fikk "nesten" positiv (strekene var så og si like sterke), deretter ble teststreken svakere, for så å komme for fullt og bli klart sterkere enn kontrollstreken. Det gikk vel 1-1,5 døgn mellom disse to toppene.

Hadde ikke funnet ut av det hvis det ikke var for at jeg ble forhindret å reise på den første "toppen", og ikke klarte å la være å fortsette å teste meg. Tidligere hadde jeg nemlig stoppet å teste når strekene var omtrent like. Kjekt å vite?!

ønsker deg lykke til, det er mange tanker som svirrer i hodet når man skal til med denne prosessen!

hei :-)

Var selv på storken for en uke siden, og nå er det en laaang ventetid frem til IKM på søndag...

Var et stress for meg å komme meg nedover i og med at jeg bor i midt norge og har ei storkejente på 6 fra før. men, selv om jeg har vært gjennom dette før var det mange tanker som meldte seg på tu nedover. Jeg var spent, nervøs, usikker osv. er vel slik for alle som er prøvere antar jeg ;-)

du må ha masse lykke til ihvertfall. håper at spiren sitter på første forsøk å at alt går fint for deg :-)

Annonse

Ikke for å ta over tråden, men jeg skal selv nedover i løpet av ett par dager. Hvordan synes dere det er best å reise? Fly,båt,buss,bil? Har dere noen tips? :)

Ikke HI.. ;)

Kommer ann på hvor du bor og hvor mye tid du vil bruke på reising. Jeg har kun reist med fly. Bor nært gardemoen og gidder ikke bruke mye tid på buss.

det spørs hvor du bor ja. for meg i midt norge er det 3 timer med buss/tog før jeg reiser over med fly. noen ganger når det klaffer med en helg o.l.så må jeg ta dfds båten over til norge igjen pga fullbookede fly. fordelen er at man får slappet godt av etterpå samt at det er lett å få fly fra gardemoen å videre nordover igjen ;-)

Jeg reiser med direktefly med en rute som ble startet opp for et halvt år siden. Stort sett ledige seter, greie priser og flyet går halv seks om kvelden slik at jeg kan reise etter jobb.

Jeg skal ned til andre forsøk om få dager. Ta gjerne kontakt i tilfelle vi skulle treffe samme dag:-)

Da er jeg vel hjemme igjen. Jeg reiste ned med nattbuss mandag kveld, selv om jeg ikke hadde positiv test. Hadde positiv test tirsdag morgen (testet på toalett på hovedbanegården i københavn, hehe) og ble inseminert senere samme dag. Fikk skanning dagen etter for å se om jeg evt. skulle ha en inseminasjon til, men eggløsning hadde foregått på tirsdag, altså samme dag som jeg ble inseminert.

Utålmodig-11: fint det ikke bare er meg som tester mange ganger! Jeg endte opp med 6 tester den dagen, hihi. Hvordan går det forresten med deg? Leste at du skulle til ultralyd for å sjekke hvor mange du bærer på, men har ikke sett du har skrevet i noen innlegg hva resultatet etter ul var?

Lycine og anonym, god tur og lykke til med turen ned!

Trollmor: krysser fingrene! Snart testedato, klarer du å vente helt til søndag?

Jordmora som inseminerte meg sa jeg skulle vente 16 dager, jeg har mange tester på lager så det vet jeg at så lenge klarer jeg ikke vente!

Philomele: Er du igang?

Siden vi er så mange som reiser nedover i disse dager, tror jeg jammen at jeg lager en testeliste!

Da er jeg vel hjemme igjen. Jeg reiste ned med nattbuss mandag kveld, selv om jeg ikke hadde positiv test. Hadde positiv test tirsdag morgen (testet på toalett på hovedbanegården i københavn, hehe) og ble inseminert senere samme dag. Fikk skanning dagen etter for å se om jeg evt. skulle ha en inseminasjon til, men eggløsning hadde foregått på tirsdag, altså samme dag som jeg ble inseminert.

Utålmodig-11: fint det ikke bare er meg som tester mange ganger! Jeg endte opp med 6 tester den dagen, hihi. Hvordan går det forresten med deg? Leste at du skulle til ultralyd for å sjekke hvor mange du bærer på, men har ikke sett du har skrevet i noen innlegg hva resultatet etter ul var?

Lycine og anonym, god tur og lykke til med turen ned!

Trollmor: krysser fingrene! Snart testedato, klarer du å vente helt til søndag?

Jordmora som inseminerte meg sa jeg skulle vente 16 dager, jeg har mange tester på lager så det vet jeg at så lenge klarer jeg ikke vente!

Philomele: Er du igang?

Siden vi er så mange som reiser nedover i disse dager, tror jeg jammen at jeg lager en testeliste!

Siden du dro nedover mandag kveld, hadde du svak positiv test på mandag da? Eller bare tok du sjansen? :) Jeg skal snart reise nedover, men håper jeg får ett lite "forvarsel" med en svak positiv, før positiv :)

Det var bare én! Men den gjør tydeligvis mye av seg, det er i alle fall vanskelig å skjule magen ;-p

Annonse

Jeg hadde svak positiv mandag ja. Testa mange ganger i løpet av mandagen og den ble sterkere utover dagen, men ikke positiv. Så tok sjansen, og reiste ned. Så fikk jeg litt lenger tid i Køben også, hadde 2 dager og 1 natt. Reiste med nattbuss begge veier og var helt utslitt når jeg kom hjem selv om jeg sov mye på bussen begge veier og også hadde en natt i køben.

Lykke til med turen nedover Makuahines :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...